Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:49:53 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Facturen mailen: Hoe stel je een bestandsnaam, onderwerp en variabele body in?  (Read 2687 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 12, 2011, 04:52:26 pm »

Het mailen van de facturen, daarover is al heel veel geschreven. Ik heb dat topic ook even doorgenomen. Ik krijg er een prima factuurtje uit, goede templates, goede lettertypen, dat alles is in orde.

Als ik met ctrl-F2 ga printen krijg ik een superprint, en wordt de bestandsnaam UF_%LOUF_FID_P%, en krijg ik dus bijvoorbeeld c:\facturen\UF_1160526.pdf als bestandsnaam.

Echter, als je wilt gaan mailen vanuit 3-3-2 LOPRUF printen uitgaande facturen, dan wordt de prfile.prn omgezet in een prfile.pdf, en als zodanig aan de mail vastgekoppeld en gemaild. Hierover nog 3 vragen naar mogelijkheden / onmogelijkheden:

1. Waar stel je de bestandsnaam in van de gegenereerde attachment, zodat die ook via bijvoorbeeld UF_%LOUF_FID_P% een naam krijgt die meer zegt dan prfile.pdf?

2. Het subject wordt nu gevuld met "Faktuur 1160526", kan ik deze op enigerlei wijze zelf instellen, zodat dit bij engels talige klanten "Invoice" wordt etc.

3. Ik kan een standaard tekst voor de body van de mail instellen bij de variabele layout, echter kun je daar ook variabelen in gebruiken? Bijvoorbeeld "geachte %kontaktpersoonnaam%" en dergelijke? Zo ja, hoe / welke?


* factuurpdf_mail_instellingen.PNG (25.66 KB, 773x434 - viewed 123 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 13, 2011, 07:30:07 am »

1. Waar stel je de bestandsnaam in van de gegenereerde attachment, zodat die ook via bijvoorbeeld UF_%LOUF_FID_P% een naam krijgt die meer zegt dan prfile.pdf?

Heb je al gekeken bij parameters van een Variabele Layout?
Raadplegen Faktuurlayouts, en dan ^F6.


* SYLFPAWY.PNG (15.7 KB, 735x286 - viewed 140 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 13, 2011, 07:32:17 am »

2. Het subject wordt nu gevuld met "Faktuur 1160526", kan ik deze op enigerlei wijze zelf instellen, zodat dit bij engels talige klanten "Invoice" wordt etc.

Het onderwerp is al eens eerder aan de orde geweest. Weet zo niet precies meer wat de oplossing hiervoor was, maar er staat me iets van bij dat hij dezelfde omschrijving van bij #1 gebruikt. Maar, 't kan ook zijn dat er iets voor ontwikkeld moest worden. S.v.p. eerst even het 1e puntje uitvoeren, en dan graag even opnieuw proberen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 13, 2011, 07:32:44 am »

3. Ik kan een standaard tekst voor de body van de mail instellen bij de variabele layout, echter kun je daar ook variabelen in gebruiken? Bijvoorbeeld "geachte %kontaktpersoonnaam%" en dergelijke? Zo ja, hoe / welke?

Nee, helaas. Daarin is niet voorzien.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: May 13, 2011, 09:48:55 am »

Quote
Heb je al gekeken bij parameters van een Variabele Layout?
Raadplegen Faktuurlayouts, en dan ^F6.
Ja, al gekeken, echter ik had de definitie van de bestandsnaam wel juist, maar dat verhaal van subproject ("algemeen" + "print") niet ingevuld. Dit nu ingevuld, en dit puntje is in orde!

dank u
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: May 13, 2011, 10:00:16 am »

2. Het subject wordt nu gevuld met "Faktuur 1160526", kan ik deze op enigerlei wijze zelf instellen, zodat dit bij engels talige klanten "Invoice" wordt etc.

Dat is met het punt 1 ook opgelost: Als die "Algemeen + print" is ingevuld, dan is het subject / onderwerp van de mail, identiek aan de bestandsnaam van de bijlage. (zonder .pdf)

Dat moet geen probleem zijn.

Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.025 seconds with 19 queries.