Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:16:58 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: testen grafische planning  (Read 6945 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: June 10, 2011, 09:30:01 am »

O jee o jee o jee

Robert, ik weet niet of het verstandig was om dat te posten. Ik heb het in elk geval niet gedaan, wetend wat de reaktie zou worden ...
Toch ?

Zie ook mijn "ik heb het gevoel dat ik teveel moet uitleggen", want in zachte bewoording vertelt dat Marco vast veel weet, maar hier toch even wat kennis onbeert (op het logische vlak). Deze tekst had ik graag willen vermijden (jaja, zelfs ik Wink), maar nu is het niet anders. Op zich intussen "onze" schuld.

Quote
Ik heb nu het gevoel dat alles een beetje extracomptabel rond de rest van het pakket hangt zonder een duidelijke samenhang op basis van de binnen heart gedefinieerde logistieke stroom.

En dat gevoel is juist, maar wordt veroorzaakt door het niet kunnen meedelen in wat wij hier allemaal weten. Niet jouw schuld uiteraard, maar wel een gegeven. Waar we nu voor moeten oppassen is dat we hier niet gaan lopen discussiëren over hoe e.e.a. moet, want dat weten wij echt wel (zolang het maar geen chemische rotzooi wordt smile smile).

Samengevat voor nu, wat Robert jou probeert duidelijk te maken is dat je de oorzaak aan de verkeerde kant zoekt, omdat je eerst in Profit zal moeten zijn. Het lijkt alsof Robert dat tegen mij zegt, en komt daarmee wat ongelukkig over naar jou (iets van "help, we weten het niet !"). Maar Robert is meer diplomatiek dan ik, en had willen zeggen "Marco snapt het niet !".
... dat hebben we hier gisteren namelijk al uitgebreid doorgesproken ...

Maar het komt heus goed hoor, de planning kan het wel. Nu de logica in Profit nog. Zoals gezegd :
Even uitzoeken ...

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #16 on: June 10, 2011, 09:35:29 am »

Quote
Het probleem werd veroorzaakt bij ons.

vanuit history hebben wij nog geen plankritische bewerkingen opgenomen maar wel als artikeleigenschap de productietijd in dagen.

Mwah, wel aardig, maar niet helemaal terecht denk ik;
Wij hebben tot nu toe (demo's) steeds Plankritische Bewerkingen erin geblazen, omdat natuurlijk niet iedereen die heeft (moet je wel een reden voor hebben, en dat begint bij de Produktieplanning module - die jullie al helemaal niet hadden).
Kortom, daar haden *wij* niet aangedacht ...

Quote
Wordt deze waarde nu overgenomen of wordt alles nu het systeem "ingeblazen" met een vaste tijd?

Je hebt het "inblazen" niet alleen gekregen omdat wij er niet aan gedacht hadden dat je anders weinig kunt, maar vooral omdat je nu natuurlijk geen bal kunt. Niet kunt zien ook, en dus ook niet kan beoordelen. Dat, terwijl je toch zo je best doet ...

Dit gezegd hebbende, het inblazen volgens een door jou op te geven vaste tijd (per PO) is tijdelijk. Het geeft je dus slechts te gelegeneid om te spelen/kijken, en iedere Receptuur waarin je e.e.a. wel nauwkeurig/reëel hebt gedefinieerd, wordt wat dit betreft ook gerespekteert.
De waarde wordt dus niet en nooit overgenomen uit het Artikel.
(hou daar nou mee op !)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #17 on: June 10, 2011, 09:41:34 am »

nee, ik kan daar nu niet mee ophouden want ik moet de realisteit van nu (waar de artikel waarde) het enige houvast is tussen verkoop en productie dadelijk vertalen naar bewerkingen en met een systeem van meer dan 2000 recepturen moet ik een "redlijke startpositie" kiezen.

Als wij dus doorgaan met dit verhaal zul je denk ik de vraag krijgen om in alle recepturen op regel 500 of zo (iets wat overal vrij is) een standaard bewerking in te blazen met de bij het artikel opgegeven tijd.
Dan kunnen productie en planning daarna op basis daarvan de zaken gaan vereenvoudigen/optimaliseren.

Alleen je moet je wel realiseren dat we dadelijkeen overgangsfase krijgen tussen de huidige interne methodiek en jouw nieuwe speeltje.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #18 on: June 10, 2011, 09:41:51 am »

ik wacht met spanning af

ps kan ik nu verder met spelen met de palnning of moet ik nu eerst even wachten op actie van jullie zijde
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: June 10, 2011, 09:52:52 am »

Quote
Alleen je moet je wel realiseren dat we dadelijkeen overgangsfase krijgen tussen de huidige interne methodiek en jouw nieuwe speeltje.

Dit maar even gequote als bruggetje naar iets wat ik toch al wilde zeggen :

Het mag raar/zeldzaam/onverwachts klinken, maar waar wij nu al vanaf vorige week merken dat jij behoefte hebt aan een telefoontje met uitleg over bepaalde zaken, en waar we nu eens *niet* via het forum willen werken (onverwachts dus), is het aantal keren dat wij hebben gebeld en jij zal terugbellen intussen niet meer te tellen. En maar blijven voortborduren op een basis die je even niet hebt ...

Niet handig.
Intussen ben je er vandaag ook weer niet, dus je zal je stem wel kwijt zijn of zo.
Maar nog steeds niet handig.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: June 10, 2011, 09:56:39 am »

Quote
want ik moet de realisteit van nu (waar de artikel waarde) het enige houvast is tussen verkoop en productie dadelijk vertalen naar bewerkingen en met een systeem van meer dan 2000 recepturen moet ik een "redlijke startpositie" kiezen.

swoonswoonswoonswoonswoonswoonswoonswoonswoonswoonswoonswoon
Niets daarvan. Je moet aangeven per Receptuur wat de doorlooptijd van de Produktie is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #21 on: June 10, 2011, 10:49:00 am »

Quote
Alleen je moet je wel realiseren dat we dadelijkeen overgangsfase krijgen tussen de huidige interne methodiek en jouw nieuwe speeltje.

Dit maar even gequote als bruggetje naar iets wat ik toch al wilde zeggen :

Het mag raar/zeldzaam/onverwachts klinken, maar waar wij nu al vanaf vorige week merken dat jij behoefte hebt aan een telefoontje met uitleg over bepaalde zaken, en waar we nu eens *niet* via het forum willen werken (onverwachts dus), is het aantal keren dat wij hebben gebeld en jij zal terugbellen intussen niet meer te tellen. En maar blijven voortborduren op een basis die je even niet hebt ...

Niet handig.
Intussen ben je er vandaag ook weer niet, dus je zal je stem wel kwijt zijn of zo.
Maar nog steeds niet handig.

tooevallig ben ik vandaag thuis ja.
maar je kunt altijd mijn mobiele nummer pakken
en ik wel al een keer of 2 met Henri heb geklstst.
Maar die geeft steeds aan dat ik voor vragen mbt de impact op het logistieke systeem weer met Robert moet bellen.
vandaar mede mijn opmerking over "extra-comtabliteit"
want ik heb het gevoel dat het grote plaatje niet sluit.

maar ik zal vanaf nu buiten het forum via tel en mail reageren.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #22 on: June 10, 2011, 10:55:17 am »

Quote
maar ik zal vanaf nu buiten het forum via tel en mail reageren.

Nee joh ! Het gaat niet om geheimen of zo. Typen werkt hier even niet. Geen email dus.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 21 queries.