Ik zie dit zo 1,2,3 nog niet werken...
Je brengt het leuk onder het mom "ik wil een layoutvariabele erbij", en op zich denk ik dat er best wel een layoutvariabele verzonnen kan worden die zoiets berekend, maar, consistent met de rest is het niet.
"Kostenartikelen in aantal eenheden" en "prijzen per eenheid" is al vaker aan de orde gekomen, en daar hangt dermate veel aan vast, dat het er nog nooit van gekomen is. Vergelijk je voorbeeld maar eens met het definieren van een eenheid "kilometer", om vervolgens vrachtkosten in aantal kilometers in rekening te kunnen brengen (aantal kilometer x prijs per km). Met vervolgens daaraan gekoppeld dat je hier overal Verkoopprijzen, staffels etc. voor wilt kunnen definiëren.
Nu naar "getriggerd door DKK". Leuk, maar, ik verkoop een scheerapparaat met een verwijderingsbijdrage van EUR 3,-, en ik verkoop een wasmachine met een verwijderingsbijdrage van EUR 10,-. De bijdrage wordt in jouw voorbeeld niet per regel weergegeven, maar getotaliseerd onderop de bon. In mijn voorbeeld zou er EUR 13,- uitkomen. Ha, voor 2 stuks. En nu? Moeten we dan maar EUR 6,50 / ST weergeven?
Kortom, niets zegt hier dat die EUR 0,60 over alle produkten op dezelfde wijze berekend is.
En dan moeten we het tarief ook nog "per 100 stuks" weergeven.
Resumerend denk ik dat jij zit te denken aan een oplossing van 1,5 uur (paar layoutvariabelen), waar we er in werkelijkheid al een paar dagen bezig kunnen zijn met alleen de uitwerking hiervan... Maar, wellicht denk ik te negatief