We hebben het er volgens mij wel eens vaker over gehad, maar hij komt toch wel vaker terug:
Ik heb een openstaande verkooporderregel op leverdatum X
Die heeft een verkoopprijs, die bepaald kan zijn op tig verschillende manieren.
Bij ons zijn er drie in gebruik: Kontrakten, Prijskortingsafspraak met "prijs als korting: "Nee"" , en Prijskortingsafspraak met "prijs als korting: "Ja " icm Standaardprijs (prijs ongeacht debiteur)"
Als bij een debiteur/artikel een prijs toegevoegd wordt met "prijs als korting "N"", en Profit vindt een openstaande verkooporderregel, dan wordt de prijs perfect aangepast als de prijs geldig is / wordt op leverdatum X.
Als bij een debiteur/artikel een prijs toegevoegd wordt met "prijs als korting "J"", dan lijkt Profit niet te zoeken naar openstaande verkooporderregels daarvoor. Dan wordt de prijs dus ook niet aangepast.
Let op: ik heb het hier over prijsmutaties middels lodatv, niet met massaal wijzigen en / of bijbehorende soortgelijke functies. Puur lodatv.
De bedrijfsparameter staat op H, heb het ook met J geprobeerd. (zie afbeelding bedrijfsparameters) Dit biedt niet de oplossing.
Vraag: Is het mogelijk om op enigerleiwijze de kortingen door te kopieren naar de openstaande verkooporders, zodat daarbij de verkoopprijs opnieuw bepaald wordt? Prijsbepaling is op basis van Leverdatum (niet orderdatum) Raadplegen Prijsbepaling (VO-regelmenu optie L) ziet wel de juiste prijsbepaling, nu nog even d'r in zetten.