Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:42:19 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Contactpersoon onzijdig - Heart maakt er bij printen offerte 'Mw.' van.  (Read 10413 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: February 11, 2011, 10:48:22 am »

Terechte constatering van onze afdeling verkoop:

"Bij een contactpersoon heb je de keuze om voor man, vrouw of onzijdig te kiezen. Dit werk prima, ook in ons eigen CRM-systeem. Voordeel van onzijdig is, dat je een hele afdeling kunt adresseren. Bij Aanhef Brief vul je dan “Geachte heer, mevrouw,” in. Ga je echter een offerte printen, dan komt in het adres te staan “Mw. Bedrijfsbureau”. Ik heb de indruk dat de layout kijkt of het een man is en als dat niet het geval is, dan wordt “Mw.” ingevuld. Kun je hier iets aan doen, zodat er niets ingevuld wordt als je gekozen hebt voor onzijdig?"

Zie afbeelding 1 en 2.
Kan de variabele hiervoor aangepast worden, zodat bij geslacht 'M' Dhr. wordt ingevuld, 'V' > 'Mw.' en wanneer het veld niet gevuld wordt er niks (dus ook geen 'Mw.' wordt gevuld?
Het gaat om variabele OF-KTKPRSTI Offerte, Adres Debiteur; Kontaktpersoon m. titel (afbeelding 3).


* 1 Geslacht niet gevuld.png (8.96 KB, 468x216 - viewed 318 times.)

* 2 Mw. Bedrijfsbureau.png (19.5 KB, 472x424 - viewed 309 times.)

* 3 Mw weglaten.png (4.1 KB, 531x179 - viewed 290 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 11, 2011, 12:34:59 pm »

Quote
"Bij een contactpersoon heb je de keuze om voor man, vrouw of onzijdig te kiezen. Dit werk prima, ook in ons eigen CRM-systeem. Voordeel van onzijdig is, dat je een hele afdeling kunt adresseren. Bij Aanhef Brief vul je dan “Geachte heer, mevrouw,”

Ja, bijna goed. Maar net niet helemaal ...

Ten eerste, bij Toevoegen Kontaktpersoon kŕn je helemaal geen "onzijdig" kiezen. Jij laat daar Wijzigen zien, en daar kan het per ongeluk wel. Gewoon ergens een bugje. Dit snapt natuurlijk iedereen wel, juist omdat het bij Toevoegen niet lukt. "Stiekem Wijzigen werkt lekker wel, haha". Ja, haha.

Verder, bij Aanhef Brief vul je gewoon in wat je wilt, en dan wordt dŕt gerespekteerd in plaats van een standaard Dhr. enzovoort.

Wat ik nu even niet weet (want, geen zin om het uit te zoeken) is of je verkeerde Layout Variabelen gebruikt, of dat dit niet wordt gerespekteerd, ergens. En eigenlijk zou ik zo snel niet eens weten hoe dit dan op juiste wijze te doen. Ik bedoel, als je en van de standaard, en van de Aanhef gebruik wil maken. Dus, dit zou alleen kunnen werken als de Variabele voor Dhr. etc. leeg wordt gemaakt (door ons) zodra er een Aanhef is ingevuld.

Doen wij dat ? (voor alles soorten Layouts)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 11, 2011, 12:36:15 pm »

Oh, ik zie dat het nog iets anders is als ik zojuist suggereerde ...

wacht even
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 11, 2011, 12:52:11 pm »

Netto heeft Pascal natuurlijk best goed aangegeven waar het om draait, en dat het toevallig even zo is dat het systeem daar niet voor is gemaakt is op zich een ander verhaal; Feitelijk komt het erop neer dat je "Kontaktpersoon" gebruikt (ik wil net niet zeggen "misbruikt" maar zie hoe het ding heet ...) om daarmee een "onzijdige" afdeling te adresseren. Leuk bedacht, misschien best wel noodzakelijk, NOOIT nog tegengekomen (hoe kan dat nou weer ?), maar het verhaal van het bugje blijft helaas.

Dus niets "is de Layoutvariabele wel leeggemaakt" o.i.d., maar veel meer algemeen : niets is hiervoor gemaakt. Dat je de Aanhef kan vullen met iets expliciets zodat dit inderdaad wordt gehanteerd en er niet ook nog eens Dhr. etc. voor komt blijft (en gebruik ik zelf al eeuwen), maar in dit geval gaat het om de kombinatie met het adres. Nou, geen idee of ik dat zelf ergens ooit heb toegepast, maar dat zal dan wel niet, of ik heb het nooit gezien. En anders ? anders moet alles anders worden benaderd, dan wel *is* dat al (in het pakket) en weet ik dus niet hoe.

De oplossing (indien niet aanwezig) zal blijven neerkomen op het inderdaad leegmaken van e.o.a. variabele, maar het "wanneer" is nu wat vager. Dus, dat moet maar even niet op basis van een ingevulde Aanhef, maar inderdaad op basis van het inzijdig zijn van de "Kontaktpersoon". Wel, dan moet het bugje dus blijven bestaan, terwijl Toevoegen hetzelfde "bugje" moet gaan bevatten. Helaas noemen wij dat laatste bugje in dit geval maatwerk, en dan wil ik nog wel zo aardig zijn om niet de hele wereld te rekenen voor het aanpassen van Layout Variabelen over de diverse prints heen (zeg eens 2,5 uur voor het geheel). Het voorbehoud wat ik echter wel wil maken is "de rest van het pakket". Immers, je (afd. verkoop) kan nu wel zeggen "werkt prima voor ons eigen CRM", maar je voelt wel dat dit prima werkt omdat vast ook daar het kan voorkomen dat er ergens Mw. Bedrijfsbureau komt te staan. Maar wie intesseert zich nou voor dat "bugje".
Diverse prints ? houd je hart maar vast.
Half aanpassen ? Nee. Immers, dan staat er over een jaar eenzelfde topic/post en hebben we het dus *wel* gedaan.

Dus nu weet ik het niet. Maart kan wel 8 uur kosten voor de rest. Of 14. Zal moeten worden uitgezocht. Verder (voor ons zelf) : de aanpassingen zullen nog niet eens heel snel zijn, want we mogen verwachten dat e.e.a. nu met een simpele IIF gebeurt. Dit werkt zodirekt niet meer. Die IIF kan je wel voorzien van een IIF, maar nooit op transparante wijze. Althans, in principe niet (de eigenlijke check kan op juist het andere geslacht zijn, Not ervoor, enz. ...).

Tja ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 11, 2011, 12:59:49 pm »

Hey Pascal,

Ik ben even teruggegaan tot september 2010 (dat vond ik wel voldoende), maar ik zie nergens dat je de titel/funktie van een schermprintje weg laat. Hier wel.

Enig idee ?

Smack
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 11, 2011, 01:08:17 pm »

Wij hebben onze CRM-lijsten (mailinglijsten voor beursen, kerstkaarten, documentatiemappen, etc.) begin 2007 in Profit gezet, waar dit tot die datum apart werd bijgehouden in Excel of zelfs Word. Toen hebben we ook diverse afdelingen in het systeem gezet en de M of V verwijderd waar nodig.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 11, 2011, 01:14:00 pm »

Hé, daar heb je hem ook weer ! Zeker vrijdagmiddag ? ja ja, voor mij ook, dat zie je zo ...

Maar goed, je of jullie hebben daar heus niets verkeerds mee gedaan hoor. Zo bedoelde ik het niet. Hooguit is de suggestie van hoe het op te lossen / uit te werken wat anders dan verwacht (voor jullie) en in eerste aanleg gedacht (door mij en a.g.v. jullie).

Voor de rest gezellig je weer even gesproken te hebben.
Ik ga vandaag de 100 niet halen hoor !
(is ook geen aanleiding voor, haha)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 15, 2011, 12:18:47 pm »

Ok, we zien wel wat er uitkomt qua oplossing.

Om het verhaal misschien eenvoudiger te maken (of ingewikkelder, dat weet ik niet), is het een idee om bij veld Geslacht naast 'M' en 'V' de optie 'O' toe te voegen (Onzijdig), waaraan vervolgens geen 'Mw.' maar ' ' wordt gekoppeld? Wanneer je vervolgens zorgt dat je het veld verplicht moet invullen is de 'bug' ook gelijk opgelost. Maar behoud je wel de mogelijkheid een afdeling aan te schrijven.

We kunnen ook vrijdag nog even afwachten om te kijken waar Peter nog mee komt Wink
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 15, 2011, 12:20:01 pm »

Haha. Nou krijgt Peter S. helemaal de indruk dat Peter V. alleen op vrijdag werkt (aanwezig is)...
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 16, 2011, 07:45:53 am »

Heb je dit nou van thuis gepost ?

swoonswoonswoon
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 16, 2011, 08:23:34 am »

 rofl
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 16, 2011, 08:50:26 am »

Goeie! Compliment!
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 18, 2011, 01:35:03 pm »

Hallo ? niemand thuis ?
ehh
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #13 on: February 18, 2011, 02:01:54 pm »

L.S.

Ik ben afwezig. Uw reactie wordt niet gelezen. Maandag sta ik weer ter beschikking.

M.vr.gr.

Peter Veldhuizen
v.d. Bosch Beton b.v.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: February 18, 2011, 02:53:29 pm »

Hahahahaha LOL
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.052 seconds with 21 queries.