Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:12:00 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Contactpersoon onzijdig - Heart maakt er bij printen offerte 'Mw.' van.  (Read 10383 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #15 on: March 22, 2011, 02:32:30 pm »

Even weer om aandacht vragen - is laatstgenoemde oplossing een geschikte?

is het een idee om bij veld Geslacht naast 'M' en 'V' de optie 'O' toe te voegen (Onzijdig), waaraan vervolgens geen 'Mw.' maar ' ' wordt gekoppeld? Wanneer je vervolgens zorgt dat je het veld verplicht moet invullen is de 'bug' ook gelijk opgelost. Maar behoud je wel de mogelijkheid een afdeling aan te schrijven.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #16 on: September 08, 2014, 12:28:33 pm »

Even een schopje - dit openstaande punt gaat weer spelen omdat na de update het geslacht van de kontaktpersoon alleen nog met M en V gevuld kan worden.

Voor de update was het nog mogelijk het veld 'Geslacht' leeg te laten, zodat we ook een afdeling kunnen aanschrijven (tbv bv een mailing).
Dit is in dit topic ook uitgelegd - een oplossing is er echter nog niet voor gekomen.
Maar blijkbaar is er sinds de laatste update wel iets veranderd mbt dit veld waardoor we het veld niet meer leeg kunnen laten. Kan de mogelijkheid tot leeglaten van dit veld weer geactiveerd worden (kan ik dit zelf, ergens bedrijfsparameter?). Kan nl geen release-note mbt 'Geslacht' vinden.

Bvd, Pascal


* relatie-kontaktpersoon toevoegen.png (27.36 KB, 1064x512 - viewed 163 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #17 on: September 08, 2014, 12:50:17 pm »

Voor de update was het nog mogelijk het veld 'Geslacht' leeg te laten, zodat we ook een afdeling kunnen aanschrijven (tbv bv een mailing).

Ik denk dat "het bugje" als volgt is geweest:

Diversen velden worden niet gevalideerd zodra ze niet gewijzigd zijn.
Bij Toevoegen word je verplicht M/V in te vullen.
Je kon w.s. <space> invullen.
Kreeg vervolgens een melding "onjuist", maar, omdat e.e.a. daarna niet terugkeerde met de default M of V, keerde ze terug met <space>.
Druk vervolgens direkt wéér op Enter, en er volgde geen nieuwe fout, immers, de validatie werd niet uitgevoerd omdat er niets gewijzigd was.
Zoiets herinner ik me wel dat de afgelopen jaren is opgelost; dit was gewoon fout !

De oplossing zal hem zitten in het expliciet onderkennen van de situatie "onzijdig".
Ik zie Peter ook schrijven over een aantal uren wat gepaard zou gaan met een aanpassing, maar lees nergens een akkoord welke aanpassing dan ook".

Terug naar de situatie "Spatie" invullen zal hem niet worden;
formeel onderkennen van "onzijdig" behoort denk ik wel tot de mogelijkheden, maar impoiceert nmog al wat, want dit zit overal in.
Peter moet maar even bepalen wat dit moet gaan kosten (zie ook de eerder genoemde 8-14 uur).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #18 on: September 09, 2014, 09:03:20 am »

Ik zou het niet te moeilijk maken;

Dat het nu niet meer "onjuist" kan worden ingevuld is (wat mij betreft) op systeem-niveau opgelost en dus niet in deze betreffende twee programma's (zowel bij Toevoegen als bij Wijzigen kon je er een spatie van maken - zojuist gekontroleerd). Vandaar ook geen Release Note hiervoor (maar er zou er wel eentje moeten zijn - elders).

Als we speciaal voor jou in deze twee die spatie toestaan (zonder verder wat op het scherm (zichtbaar) aan te passen) zou je weer tevreden moeten zijn, ondanks overigens het bestaan van dit Topic (kennelijk kon je er toch wel mee leven). Wat voor'n rare fratsen we moeten uithalen om nu tegen die systeemprogrammatuur te moeten "vechten" weet ik niet. Maar hopelijk kan een goede tweaker dit met een 1,5 uur.
Daarna is alles weer bij het oude.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #19 on: September 09, 2014, 11:27:31 am »

Als je nu geen geslacht invult, dan wordt de variabele “Mw.” Ingevuld in adresvelden. Dat moet eigenlijk blanco zijn.
Als jullie toch bezig gaan, kunnen jullie dit dan ook gelijk meenemen?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: September 09, 2014, 02:16:49 pm »

En hoe vul je "nu" dan geen geslacht in als in vragen mag ?
"Nu" : Denk je dat daar in de toekomend voltooide tijd daar iets aan is veranderd dan ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #21 on: September 09, 2014, 02:55:41 pm »

Op verzoek van Pascal even mijn werkwijze, hoewel ik uiteraard dit forum normaliter alleen op vrijdagmiddag bezoek.

1. Ik maak een nieuwe contactpersoon aan. Na het invullen van de "ID" enter ik door naar "Geslacht". Standaard staat hier "M" voor man. Ik verwijder de ID dan. Daarna enter ik door en vul ik de andere gegevens in.
2. In het veld "Aanhef brief" vul ik "Geachte relatie," in. Dit is bij M of V niet nodig, dan worden layout automatisch gevuld, maar als je hier iets invult, dan wordt dat leidend.
3. Als je een offerte richt aan de afdeling verkoop van een klant, maar je dus een contactpersoon "VER" aan, met geslacht "blanco" en aanhef brief "Geachte relatie,". In de layout is dan het enige minpuntje dat in de adressering "Mw. Afdeling Verkoop" komt te staan. Dat "Mw." wordt ingevuld als het geslacht geen "M" is. Ik zou hier uiteraard graag een oplossing voor willen.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #22 on: September 10, 2014, 08:06:00 am »

Quote
Ik verwijder de ID dan.

Je geslacht zal je bedoelen. Ook niet aan te bevelen, en vooral niet op een vrijdag. Maja.

Verder is dat wel duidelijk hoor. Maar ik heb toch niets meer toe te voegen dan dat al in dit topic is genoemd. no
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #23 on: September 10, 2014, 08:29:58 am »

Ik zeg repareren voor 1,5 uur en aanpassen van de bestaande variabele.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.049 seconds with 20 queries.