Ja, je maakt er weer een mooi verhaal van. Een antwoord (op mijn vraag) zit er echter nauwelijks in. Ok, op jouw laatste regel dan, indirekt.
Maar ja... in dit geval geeft Dinand al aan dat hij zelf die boekingen uit het Grootboek verwijderd heeft, en dus kan het geen kwaad om ze met wat extra hulp nogmaals door te boeken.
Dat is dus waar. Maar dat houdt nog steeds niet in dat er ergens e.o.a. standaard verhaal gelezen moet worden wat zegt "joh, draai die run, en boek ze gerust nogmaals door". En jouw uitleg helpt daar niets aan. Dus als ik het zou moeten zeggen (onder voorbehoud dat dit domweg fout zou zijn - doch gezien jouw reaktie lijkt me dat niet het geval) :
Als je zo'n melding krijgt kan je die run draaien, moet je er voor zorgen dat eventueel bestaande boekingen uit de betreffende batchboekingen zijn verwijderd, en kan je het doorboeken (nogmaals) doen.Verder, sorry dat ik verder lees dan m'n neus lang is, maar als je dit nou niet had gezegd :
Nb: In dit specifieke geval zou je je boekingen ook op een andere datum-/tijd kunnen importeren, dat werkt vast ook wel.
had je in elk geval niet geïmpliceerd dat je gerust de boekingen ook wel onder een andere datum/tijd kan neerzetten (ADBO) zonder er last van te hebben. Jaja, je reaktie kan zijn "maar ik had het over het omzeilen van die melding". Ja, tuurlijk. Maar dat is geen oplossing (voor een volgende doorboekingsrun enz.).
Goed, ook mijn verhaal is intussen langer dan gewenst, maar ik wil gewoon niet dat mensen dingen verkeerd kunnen lezen, terwijl het van redelijk cruciaal belang is als het fout gaat. Als reaktie op Dinand's vraag was het heus wel goed, maar wie gaat nou eerst die vraag 100% proberen te doorgronden als niets in het antwoord daar toe leidt. En dus gaat het vanzelf een keer verkeerd.
En *dan* kan je pas lekker via het modem enz ...