Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:54:35 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9
  Print  
Author Topic: Wie kan mij helpen (PDF verhaal)  (Read 52852 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #90 on: March 04, 2011, 02:23:19 pm »

Frans, misschien begrijp ik je niet;

Quote
Is het mogelijk om vanuit Heart Orderbevestiging, Pakbon en factuur van 1 klant naar verschillende adressen te Emailen

Hiermee zou je kunnen bedoelen "de Pakbon naar meerdere adressen *tegelijk*. Dit kan niet. Kan voor de Faktuur overigens wel.

Quote
( b.v. pakbon naar ontvanger, Orderbevestiging naar besteller , factuur naar hoofdkantoor)?

Ik zou niet weten waarom niet. Maar zie onderstaand plaatje; gebruik je dat daarvoor ? ik bedoel, ik weet niet wat je met "tb1= tabblad1", "tb2=tabblad2 bedoelt. Misschien zit daar wel iets.

Quote
maar ik zie niet hoe (waar) ik de pakbon naar A kan sturen, orderbevestiging naar B en factuur naar C (van 1 en dezelfde kontaktpersoon!).

Zie je wel, ik snap er niets van ! Ik wil niet zeggen dat dit geen Nederlands is, maar "ontleden" lukt mij hier niet.
Dus wat bedoel je hier nou ?


Beste Peter ik begin even opnieuw kom tie:

- Een klant in Ruurlo besteld tien apparaten die wij moeten afleveren op 1 adres in b.v. Rotterdam.
- De klant in Ruurlo wil een Opdrachtbevestiging en een pakbon naar zijn email adres.
- Het afleveradres in Rotterdam moet ook een pakbon hebben, dus krijgen ook een mail wanneer de order verwerkt is.
- De factuur van deze zelfde order moet naar de zelfde klant(Ruurlo) maar naar het hoofdkantoor (wat niet in Ruurlo zit Wink).

Snap je het nog?
Dit komt bij ons wekelijks voor omdat wij voor grootkeukens apparatuur leveren.
Het is bijna een must voor ons om dit dus naar meerdere adressen te kunnen sturen.

Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #91 on: March 04, 2011, 02:48:10 pm »

Quote
De klant in Ruurlo wil een Opdrachtbevestiging en een pakbon naar zijn email adres

Deze Kontaktpersoon heet KPR. Bij KPR dus aangeven dat hij de Opdrachtbevestiging en Pakbon "Ontvangt". Trouwens, waar zie jij dat Pakbon mogelijk is ? ik nergens. Als je dat wilt, moet dat dus nog worden gemaakt. Ik zeg het maar even ...

Quote
Het afleveradres in Rotterdam moet ook een pakbon hebben, dus krijgen ook een mail wanneer de order verwerkt is.

Tja, leuk. Maar zelfde verhaal. Pakbon kàn helemaal niet.

Quote
De factuur van deze zelfde order moet naar de zelfde klant(Ruurlo) maar naar het hoofdkantoor (wat niet in Ruurlo zit Wink).

Hoe je dit ook in elkaar hebt gedraaid (met Afleveradresses vs. Groepsdebiteuren), het zal toch wel een andere Kontaktpersoon zijn. Dus, bij de betreffende Kontaktpersoon (die dus wel KPR mag heten als je het leuk vindt, maar dan bij een andere Relatie) "Ontvangt Faktuur" aangeven. Nu gaat dit nooit werken (andere Relatie) domweg omdat het systeem daar niet naar zal kijken. Effekt : je moet nu een KPF aanmaken als Kontaktpersoon bij de zelfde relatie als KPR (het zijn ook echt andere Kontaktpersonen; hebben immers ook een ander email adres), en dan zal dit wel werken.

Maar je Pakbon verhaal kan niet juist zijn ...
Dus moet er op z'n minst in de basis iets aan jouw kant zijn waar je anders over denkt.
Tenzij ik het alsnog niet heb begrepen natuurlijk.


Trouwens, denk niet dat het onderkennen van de Pakbon in deze een uurtje werk is. Eerder 12-16 of zo.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #92 on: March 08, 2011, 01:30:47 pm »

Maar goed, een Bedrijfsparameter zal het wel oplossen (die dus de handel precies omdraait).

Ik neem aan dat een Systeemparameter ook goed is ? Immers, alle overige PDF instellingen liggen ook niet op Bedrijfsniveau vast maar op Systeemniveau (op een aantal parameters na, die weer per Variabele Layout ingesteld kunnen worden, waarvan iemand ook weer kan bedenken dat ook deze daar dan ook maar bij moet).

Anticiperend op nog meer mogelijkheden in de toekomst, zal ik het niet als een J/N parameter opzetten, maar als een "Methode 1/2" (waarbij in de toekomst een 3 of 4 eenvoudiger erbij gemaakt zal kunnen worden als dat nodig blijkt).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #93 on: March 08, 2011, 02:51:13 pm »

Prima.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #94 on: March 09, 2011, 09:14:32 am »

Aangepast, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23365.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #95 on: March 18, 2011, 08:50:02 am »

Goedemorgen,

Ik zou graag willen weten hoe ik de layouts van Facturen 9791 en Opdrachtbevestigingen 975 kan aanpassen en testen zonder dat onze huidige layouts op voorbedrukt kettingpapier er hinder van ondervinden (zie voorbeelden).
« Last Edit: March 25, 2013, 04:18:08 pm by Frans Hermsen » Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #96 on: March 18, 2011, 09:43:42 am »

Ik zou graag willen weten hoe ik de layouts van Facturen 9791 en Opdrachtbevestigingen 975 kan aanpassen en testen zonder dat onze huidige layouts op voorbedrukt kettingpapier er hinder van ondervinden (zie voorbeelden).

Layouts worden normaliter aangestuurd op basis van de Taalkode van de Relatie aan wie ze verzonden worden (zie Trefwoord Faktuurlayout). Een Nederlander krijgt een Layout o.b.v. o.a. NEDK1, en een Engelsman een o.b.v. o.a. ENGK1.

Het is niet mogelijk deze Layout er anders uit te laten zien afhankelijk van het device waar deze naartoe geprint wordt (scherm, printer, PDF).

Zou je de Taalkode van een relatie (Debiteur-/Crediteur) wijzigen in bijv. TST, dan worden als vanzelf layouts als TSTK1 aangestuurd (mits die er zijn).
Maar, omdat een Taalkode méér doet dan alleen maar een Layout aansturen (zo zijn bijv. ook je verlengde teksten gebaseerd op deze taalkodes), is dit "leuk" om even iets te testen (je kunt je Debiteur in Produktie op NED laten staan, en in Test even op TST zetten), maar is het niet een definitieve oplossing, omdat je andere zaken (je Verlengde Teksten) kunt missen.

Voor een aantal Layouts (in ieder geval voor de Faktuur, maar mogelijk niet voor de Inkooporder en Opdrachtbevestiging) is het ook mogelijk om bij de Debiteurgegevens een andere te hanteren Layout in te vullen. Zo kun je er bijv. voor zorgen dat Groothandelaren standaard een andere indeling van hun faktuur moeten hebben dan normale klanten, puur, door ze kwa Faktuurlayout naar een andere layout te laten verwijzen.  Je zou hiermee ook kunnen regelen dat je alle PDF klanten koppelt aan een specifieke PDF Faktuurlayout. Zie ook het verschil tussen Taalkode Spreektaal <> Taalkode Rapportages.

Als het je puur om het testen gaat, wijzig dan in de testbestanden gewoon even de Taalkode v/e Debiteur, en stem dit af op de Identifikaties van je Layout.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #97 on: March 18, 2011, 10:19:47 am »

Bij de pakbon komt er minder informatie dan bij bv Inkoop,opdracht of factuur.

Wederom moet ik de regelafstanden gaan finetunen wat aardig wat tijd in beslag neemt.
Van kantoor uit willen ze niet "gestoord" worden met niet werkende layouts en moet het printen van diverse prints dus gewoon blijven werken.

Als ik de layouts kan voorbereiden en later alles in 1 keer over kan zetten zou dat de ideale situatie voor ons zijn. (oude layout verwijderen, nieuwe layout juiste naam geven NEDK1, NEDVL, NEDVV..etc).
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #98 on: March 18, 2011, 11:30:19 am »

Als ik de layouts kan voorbereiden en later alles in 1 keer over kan zetten zou dat de ideale situatie voor ons zijn. (oude layout verwijderen, nieuwe layout juiste naam geven NEDK1, NEDVL, NEDVV..etc).

Je kunt Layouts kopieren binnen het systeem. Dus, je kunt nu testen / fine tunen met TSTxx, en daarna eventueel een backup (kopie) maken van NEDxx, om vervolgens NEDxx te verwijderen en dan TSTxx naar NEDxx te kopieren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #99 on: March 18, 2011, 11:32:04 am »

Het werkt inderdaad Tnx Wouter.
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #100 on: March 25, 2011, 10:00:19 am »

Goedemorgen,

Zoals in de bijlage te zien is, heeft mijn pakbon layout moeite met getallen boven de 100 (in dit geval 3000 stuks teflon rollen).

Ik kom er niet achter wat er mis is in mijn layout gegevens aangezien alleen de rijen, kolomen en volgnummers aangepast zijn.


* pakbon 20110323004 1.pdf (27.52 KB - downloaded 1119 times.)

* Knipsel Layout.JPG (51.28 KB, 423x450 - viewed 376 times.)
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #101 on: March 25, 2011, 10:43:42 am »

Beste Pascal bedankt voor je bericht.  Looks good ! Good job !

Ik heb de aantvp:2 aangepast naar aantvp:5 en het werkt nu.

Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #102 on: March 25, 2011, 10:48:05 am »

Zoals in de bijlage te zien is, heeft mijn pakbon layout moeite met getallen boven de 100 (in dit geval 3000 stuks teflon rollen).

Frans, als eerste even het verzoek om niet "alles" klakkeloos aan dit zelfde topic toe te kennen.
Als het probleem niets met de rest te maken heeft, begin er gewoon een nieuw topic over.

Dit probleem heeft overigens helemaal niets met PDF te maken;
als je een Pakbon naar de Printer print, ondersteunt ze ook geen aantallen boven de 99.

Oorzaak? De definitie van je Pakbon.

Bij Layoutvariabe AANTVP druk je maar 2 posities af.

(nb: met dat ik dit intype, heeft pascal schijnbaar al buiten het forum gereageerd;
ook niet echt handig Pascal, want als je dat gewoon op het forum gedaan had, had ik niet hoeven te reageren).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #103 on: March 25, 2011, 10:51:12 am »

Beste Wouter,

Ik zal erop letten, toch bedankt voor je reactie en alvast een heel fijn weekend!
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #104 on: March 25, 2011, 10:56:42 am »

(nb: met dat ik dit intype, heeft pascal schijnbaar al buiten het forum gereageerd;
ook niet echt handig Pascal, want als je dat gewoon op het forum gedaan had, had ik niet hoeven te reageren).
De reden was dat ik niet 200% zeker wist dat dit de juiste variabele was; ik denk, als het de goede is zal Frans het wel melden op het forum en vervuil ik dit forum niet met foute suggesties.
Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat jullie zo snel reageren Wink

(aan de andere kant, dit moet de variabele wel zijn, want het is de enige met een beperking van 2 vastgestelde posities, maargoed. Volgende keer zal ik 't gewoon op het forum posten).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.028 seconds with 21 queries.