Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:47:09 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
Author Topic: mailadres afzender fakturatie - afdeling ipv persoon  (Read 14679 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: October 03, 2012, 01:26:13 pm »

Pascal,

Je hebt twee op/aanmerkingen gemaakt die weliswaar consistent met elkaar zijn, maar waarvan ik me afvraag of je zelf de kombinatie van die twee wel doorhebt;

Quote
2. De Fakturen komen in de mailbox van degene die de Fakturen genereerde.
Deze zijn dus ter kontrole.

Quote
Bij ons komen de fakturen gegenereerd via 3-3-3 ook in de fact..@vdbosch mailbox, postvak in. Dit blijft ongewijzigd neem ik aan?
Onder 2-2-1, F5 tabblad 6, veld 'Kontaktpers. Email Testrun Faktr' staat kontaktpersoon 'F' ingevuld, welke het mailadres 'fac..@vdbosch heeft.

Dit betreft dus de eerste op/aanmerking;
Merk eerst op dat die fakturen nu bij jullie in die fact..@vdbosch komen omdat je dat zelf(standig) zo hebt gedaan. Dus, niet omdat Profit dit doet. En niet helemaal terzijde : zodirekt gaat Profit dit dus wčl doen.


Quote
Let op : Naar mijn idee zou dit weer een andere mailbox moeten zijn. Iets van VVerzondenFakturen@vdBosch.nl

Quote
[Dit hoeft wat ons betreft niet, wanneer een klant replied op het mailtje zou deze binnenkomen op VVerzondenFakturen@vdBosch.nl.
Wij hebben liever dat dit op hetzelfde mailadres fac..@vdbosch.nl binnenkomt. De gegenereerde mailtjes uit de testrun komen hier ook op binnen, maar we zorgen ervoor dat die testrun-mailtjes verplaatst worden naar een mapje 'testrun' voordat we de fakturen definitief gaan mailen.

En dit betreft dus de tweede op/aanmerking.
Nee, natuurlijk hoef je dat niet, omdat je het eerste ook denkt niet te willen (of zoiets, blabla).

Ok. Je kan er een moeizaam verhaal van maken door te stellen dat je eerst de fakturen uit de testrun verplaatst naar een Testrun map, maar waar slaat dit nou weer op. Jahaa, omdat je met de huidige programmatuur niet anders kan. Maar dat ga je natuurlijk niet zo willen houden waar het zodirekt door de software wordt verzorgd en je feitelijk vraagt om dat er maar weer uit te slopen want "je doet het handmatig al". Eh ... lekker innovatief ? smile

Dus even (hopelijk) de kernpunten :

  • Testrun zaken behoren niet door elkaar te staan met de echte ge-emailde fakturen.
  • Ge-emailde fakturen horen niet door elkaar te staan met reakties van klanten. Let wel dit is geen "amateuristisch" mijn eigen PC met eigen email meer, zoals je momenteel nog wel werkt (reakties van klanten komen binnen bij de persoon die de emails genereerde).
  • De ge-emailde fakturen moet je beschikbaar houden.
  • De Testrun emails mag je wat mij betreft ook bewaren, maar waarom weet ik niet. Hoe dan ook, als je "niets doet" staan die op de PC van de persoon die de Testrun draaide (op PC = in email inbox van)
  • Mocht je inderdaad alle Testruns op 1 plek willen bewaren, dan kan je daarvoor weer een inbox kreėren net zoals je dat nu al doet. Maar dan met een weer andere naam (Testrun@)

Als laatste, mocht het zo zijn dat je wilt kunnen zoeken op een faktuurnummer en of er op is gereageerd waarbij je feitelijk expliciet ziet dat er niet op is gereageerd doordat je wel de faktuur zelf ziet - en dat *dat* je reden is om de reakties in dezelfe box te willen als de fakturen zelf, hang dan een email-map boven beiden en zoek in die map.

Er vanuit gaande dat het gebeurt zoals ik het wel aardig vind : totaal 11 uur.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #16 on: October 03, 2012, 01:36:43 pm »

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik zal het morgen bespreken met Nathalie.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #17 on: October 04, 2012, 09:00:41 am »

We zijn benieuwd wat je precies  gaat maken voor die 11 uur. Dus wat wordt er aangepast in het systeem?
Maak je dan iets dat we de optie hebben om 2 mailadressen in te stellen (testrun en definitief)?
« Last Edit: October 04, 2012, 09:12:04 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #18 on: October 04, 2012, 09:42:59 am »

- Mailbox Gefaktureerd (Bedrijfsparameter, 4 uur)
- Mailbox Afzender (Bedrijfsparameter, 4 uur)
- Mailboxen vullen vanuit de betreffende funkties (3 uur)

De Testrun Mailbox vul je dus zelf middels een Forward zoals je dat nu eigenlijk ook al doet met Gefaktureerd (zo ongeveer, maar ik neem aan dat je me begrijpt).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #19 on: October 04, 2012, 10:23:23 am »

Even kijken of ik het goed snap:

- Mailbox Gefaktureerd (Bedrijfsparameter, 4 uur) > dit het mailadres waarnaar de testrun verstuurd wordt (menu 3-3-3 genereren facturen)?
- Mailbox Afzender (Bedrijfsparameter, 4 uur) > vanaf dit mailadres gaat de digitale factuur naar de klant
- Mailboxen vullen vanuit de betreffende funkties (3 uur)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: October 04, 2012, 10:51:57 am »

Heb jij gedroomd van testruns of zo ?

Eigenlijk geloof ik niet dat je het niet begrijpt. Het lijkt er meer op dat je het niet wilt horen ...

Doe maar net alsof ik de posts vanaf gisteren hieronder heb gepasted. Ok ?


Laatste keer (echt waar) :
Output van de Testrun komt bij degene die 3-3-3 doet, net zoals nu.
Als jij dat "met alle geweld" verzameld wil hebben in een centrale mailbox dan forward je de betreffende berichten (van de twee behandelaars die nu 3-3-3 doen) naar een centrale mailbox "Testruns@" - feitelijk zoals je nu ook doet volgens mij.

En anders houd je het er maar op dat IK het niet begrijp. Ook goed. Alleen dan gebeurt er dus niets meer. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #21 on: October 04, 2012, 11:38:05 am »

Laatste keer (echt waar) :
Output van de Testrun komt bij degene die 3-3-3 doet, net zoals nu.
Als jij dat "met alle geweld" verzameld wil hebben in een centrale mailbox dan forward je de betreffende berichten (van de twee behandelaars die nu 3-3-3 doen) naar een centrale mailbox "Testruns@" - feitelijk zoals je nu ook doet volgens mij.
Hierin verandert er dus niks tov nu: mail gaat bij genereren van de facturen naar de gebruikersmailbox.
Waarom moet er dan een bedrijfsparameter komen voor 'mailbox gefactureerd' als dit niet veranderd tov nu?

De werking is goed, maar die 1e bedrijfsparameter is dan toch niet nodig? Dat snappen we ff niet; als het nodig is om de werking te garanderen dan is dat ok.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #22 on: October 04, 2012, 11:44:39 am »

Tuurlijk verandert er wel wat. Jij hebt namelijk "alle zooi" in die mailbox staan nu. Ik alleen de werkelijk gefaktureerde. En dąt krijg je met forwarden niet voor elkaar. Ikke lekker wel ... smile

Doen dan maar ?
Ik snap best dat het wat moeilijk is om te volgen. Als het straks niet uitpakt op een werkbare manier dan veranderen we het wel (kosteloos). Goed ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #23 on: October 04, 2012, 12:23:25 pm »

Ik heb overlegd en zo is het goed. Graag maken voor 11 uur  smile
We willen het wel graag eerst testen, dus niet meteen in Produktie zetten maar eerst in de Test-omgeving. (Of dat het met de eerstvolgende upgrade meekomt).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #24 on: October 04, 2012, 12:52:14 pm »

Komt voor elkaar ... Cool
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #25 on: October 04, 2012, 01:04:53 pm »

Ok, zorg even dat je in leven blijft ...

Eergisteren stonden we hier al in dubio of een Bedrijfsparameter nou wel het beste is, en nu alle kogels door de kerk zijn twijfelen we weer. En, ik denk dat het navolgende ook nog beter aansluit bij wat je oorspronkelijk wilde :

De twee veldjes voor de email-adressen kunnen we beter bij de Layouts opnemen.
Voordeel : Je kan dan later ook iets als de Opdrachtbevestigingen (enz.) op deze wijze gaan doen (anders moeten er daar weer bedrijfsparameters voor komen);
Nadeel : Als je nu bijvoorbeeld 3 Layouts hebt voor de Faktuur, moet je op 3 plaatsen hetzelfde email adres gaan invullen.

Tja, het nadeel is natuurlijk nooit een super-nadeel en hooguit is het niet mooi "genormaliseerd" (en daarom stuit het in eerste instantie een beetje tegen de borst hier).

De twee veldjes zullen standaard bij alle Layout Typen beschikbaar zijn, maar, alleen bij de Faktuurl Layout zie je ze. Immers, bij de andere Layouts kunnen ze nu niets doen. Dus, later is dat voor ons een kwestie van in 10 seconden wat aanpassen en kost dan dus niets.

Advies is dus om het zo te doen, en we beginnen er meteen maar aan ... swoon Prijs blijft gelijk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #26 on: October 04, 2012, 02:25:20 pm »

Ik heb het overlegd, lijkt me een prima oplossing.
Dus bij deze akkoord.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #27 on: October 05, 2012, 08:35:04 am »

Johan, we vinden het mailadres op zich duidelijk genoeg.
In de mail staat nog keurig een afzender met 'Afdeling Facturatie' etc. erop vermeldt dus dat gaat wel goed.

Wel bedankt voor het meedenken! smile

Dit deel is zelfs met alleen een emailadres veldje met een trucje wel mogelijk;
vul het emailadres van de afzender straks niet met fakturatie@uw bedrijf.nl maar met "Afdeling Fakturatie" <fakturatie@uw bedrijf.nl>  smile

Nb: Maar, merk op, je hebt maar 80 posities...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #28 on: October 05, 2012, 09:28:20 am »

E.e.a. is klaar (zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24676.0), maar, vereist een Upgrade.

Wil je dit eerst kunnen testen in test, dan alleen de Upgrade in Test uitvoeren, en nog even niet doorzetten naar Produktie.

De veldjes die omwille van dit maatwerk in de Systeembestanden erbij zijn gekomen, heb ik al op een rustig tijdstip aan jullie database weten toe te voegen; je hebt dus grote kans dat je deze Upgrade gewoon in Test kunt uitvoeren terwijl iedereen in Produktie door blijft werken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #29 on: October 05, 2012, 10:34:29 am »

Ok dat is mooi!
Er is echter nog 1 puntje wat misschien eenvoudig opgelost kan worden en wat ik dan graag mee wil nemen als dat kan:

Wanneer je vanaf 3-3-2 een PDF print middels CTRL-F2 dan wordt er keurig een naam aan de PDF gegeven (schermafdruk 1).
Dit is ingesteld bij de layout-parameters (schermafdruk 2).

Doe je echter 3-3-2 Afdrukken facturen, F1 (E-mailen K-pers. op "J"), dan staat de naam op PRFILE.PDF

We willen graag dat de naam aangegeven bij de layout-parameters ook wordt toegepast op de gemailde facturen.
Heb ik ergens iets vergeten in te stellen, of moeten jullie hiervoor nog iets doen?


* factuurnaam PDF 2.png (19.75 KB, 629x604 - viewed 249 times.)

* factuurnaam PDF 1.png (15.33 KB, 759x417 - viewed 245 times.)

* factuurnaam PDF 3.png (14.23 KB, 622x403 - viewed 246 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.075 seconds with 21 queries.