Advies is dan ook om gewoon één layout te ontwerpen die je in beide gevallen kunt gebruiken; daar kun je i.i.g. meteen mee aan de slag.
Voordat Bas het zegt, zeg ik het wel : Gooi je voorbedrukte papier gewoon weg, dan kan je ermee werken.
Het lijkt me dat als je dit "normaal" benadert (zoals ik zojuist deed) je ook niet een redelijk krom verhaal nodig hebt om iets te verantwoorden wat niet te verantwoorden *is*.
Onder het voorbehoud dat ik het goed begrijp natuurlijk. Dat aannemend, zou ik er graag dit simpele verhaal van willen maken :
Het geheel van printen/emailen/PDF/PDF Emailen/HTML/HTML Emailen (enz. ?) was voldoende moeilijk om er "jaren" over te doen het op de rit te krijgen. Dat hebben we allemaal wel gezien (en wij vonden het *echt* moeilijk);
Het geheel zoals het er nu is, is ontstaan uit diverse kleinere stukjes en beetjes waarbij de betreffende belanghebbenden redelijk netjes allemaal hebben bijgedragen. De één misschien iets meer als de ander, maar zeg maar dat ik dat "leuk" en ook sportief vind zoals dit is gegaan. Waar mogelijk hebben wij zelf ook bijdragen geleverd, door iets net nog wat mooier of uitgebreider te maken dan we op voorhand konden voorzien. Maar, wat hier nu aan de orde is heeft niemand aan gedacht, en ook wij hebben het niet voorzien. Het geldt ook voor al dit soort dokumenten, en allen moeten ze separaat worden opgelost (denk ik). Aldus :
Waar dit (per dokument) moet worden opgelost, mag de belanghebbende ervoor betalen. Dat zou in dit geval SC zijn. Een ander voorziet hopelijk weer in het volgende dokument.
Makkelijker is het natuurlijk indien je helemaal geen voorbedrukt papier hebt, en kan doen wat Wouter voorstelt. Dus, daar hopen we dan maar op, want dat klinkt toch net iets vriendelijker. Maar anders ... anders zij het zo.
Ik hoop dat het zo even mag kwa antwoord, maar vooral dat je uit de voeten kan met Wouter's oplossing.
?