Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:17:09 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Credits komen niet terug in verkoopoverzicht  (Read 3087 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: September 16, 2010, 12:20:10 pm »

menu 8-3-2-1, overzicht geprint zoals in eerste schermafbeelding.
De credits die je op de 2e schermafbeelding ziet, komen niet terug in het overzicht.

Voor vragen aub contact opnemen met Nathalie.


* verkoopoverzicht FfHC.png (13.06 KB, 753x455 - viewed 165 times.)

* verkoopoverzicht FfHC credit.png (13.79 KB, 772x362 - viewed 164 times.)
« Last Edit: September 23, 2010, 01:05:42 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 16, 2010, 12:34:49 pm »

Domme vraag misschien, maar "je laat hier geleverde Artikel-/Verschijningen" zien, waarbij er 0 stuks geleverd zijn.

Er even vanuitgaande dat je gelijk hebt in het feit dat dit creditorders zijn (elders zie ik nl. een negatief aantal te leveren, en dat zou ik eerder betitelen als 'credit'), lijkt het erop dat er dan niets geleverd is, ofwel, niets retour.

Als er niets retour is geboekt, dan lijkt me dat er ook niets te faktureren valt, en dan komt er vanzelf niets in de gefaktureerde verkoopoverzichten terecht.

Ofwel, voordat we onterecht de konklusie trekken dat er in de statistieken iets fout gaat... Kun jij de faktuur laten zien waarop deze hoeveelheid gecrediteerd is (en welke faktuur vervolgens ontbreekt in je statistieken)?

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 16, 2010, 01:05:01 pm »

Ik heb inmiddels zelf al gekeken, de 1e regel betreft i.i.g. een creditorder, en is gefaktureerd.
Je gebruikt wel een raar overzicht om dit mee duidelijk te maken, want dat overzicht houdt zo te zien helemaal geen rekening met creditorders.

Ik zal eens kijken of en waarom ze niet in de statistiek voorkomen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 16, 2010, 01:12:39 pm »

Ik heb de 1e regel uitgezocht, en die komt gewoon in je statistiek naar voren. dntknw
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 16, 2010, 01:22:41 pm »

Misschien verhelderd dit iets - gedraaid via menu 8-3-2-1, opties F f H C
De credit staat er niet bij, nr 159042



* verkoopoverzicht FfHC 8321.png (50.17 KB, 783x383 - viewed 165 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 16, 2010, 01:40:27 pm »

Dat verhelderd inderdaad... Je blijkt aan de header te zien te filteren op een specifiek kontrakt.

Als je dat eens niet doet, zie je dat deze order er wel degelijk in staat, maar onder Kontrakt ZZ (niet gespecificeerd) valt.  smile
(bij de VO regel is immers geen Kontrakt opgenomen).

Nb: ZZ is eigenlijk wel het eerste waar je aan mag denken als iets niet in je overzicht voorkomt...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: September 16, 2010, 01:46:07 pm »

Nu zelf nog even beoordelen of creditregels überhaupt wel in je statistieken gestaan hebben mét kontraktnummer.

Nu maak ik niet zovaak creditregels, maar er staat me niets van bij dat als ik een Creditorder toevoeg, er gevraagd wordt t.l.v. welk Kontrakt dat geboekt moet worden (lees: welk Kontrakt er dan met een grotere hoeveelheid weer open zou moeten komen te staan). De kans is dus aanwezig dat dit nooit gewerkt heeft.

Maar, misschien zit zoiets er wel in, danwel bestaat er iets dat je vanuit een Kontrakt kunt crediteren of zoiets, en heeft de gebruiker het nu op een andere manier gecrediteerd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: September 23, 2010, 12:46:19 pm »

Gebruiker crediteert inderdaad niet vanuit het kontrakt.
Ze gaat gewoon naar 3-1-1 Toevoegen verkooporder.
Hier doet ze F4 Toevoegen, invullen Klient-id en Afleveradres waar de credit voor geldt.
Vervolgens bij Ordertype kiezen voor C (Credit).

Nu zie ik wel het veld Orderreferentie staan. Zie ook de toelichting hierbij (schermafdruk).
Moet ik het zo lezen dat, wanneer ik hier de verkooporder invul waarop gecrediteert moet worden, deze credit wel 'gelinkt' wordt aan het bijbehorende kontrakt en zodoende ook in het verkoopoverzicht terugkomt? Dit is wel wat we graag willen.

Verder wordt wel vaak in de verkooporderregel de (Debet)verkooporder ingevuld (2e schermafdruk).

/edit: spoed even uit topictitel verwijderd


* credit in overzichten - tv vo veld orderreferentie.png (21.64 KB, 918x566 - viewed 140 times.)

* credit in overzichten.png (9.06 KB, 583x441 - viewed 134 times.)
« Last Edit: September 23, 2010, 01:06:14 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: September 23, 2010, 02:06:41 pm »

Moet ik het zo lezen dat, wanneer ik hier de verkooporder invul waarop gecrediteert moet worden, deze credit wel 'gelinkt' wordt aan het bijbehorende kontrakt en zodoende ook in het verkoopoverzicht terugkomt? Dit is wel wat we graag willen.

Nee. En hoe die tekst precies wél bedoeld is kan ik je ook niet uitleggen.

Feit is dat iedere V.O. regel in theorie naar een ander kontrakt kan verwijzen, dus, als er iets is wat dit doet, zou het op regelniveau moeten zitten.

Wat dus eigenlijk niet werkt, is dat je geen Creditregel kunt boeken op een specifiek Kontrakt (desnoods het Kontrakt wat aan hetzelfde produkt op de Debet Verkooporder is verkocht) is geselekteerd. Wat dat betreft zul je dus ook moeten konstateren dat als je een Kontrakt hebt met 1000 stuks erop, er 800 levert, er vervolgens 100 crediteert, er dan weer 700 open zouden moeten staan. Het lijkt me dat dat nu niet gebeurd.
Of dit gewoon 'nooit ontwikkeld' is danwel bewust niet mogelijk is weet ik niet. Hoe dan ook, ik kan me ook voorstellen dat je op deze manier kontrakten, die eigenlijk zijn afgesloten, weer aan het opengooien bent...

Heeft er iemand ervaring met Kontrakten <> Crediteringen binnen Profit ???

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.042 seconds with 19 queries.