Moet ik het zo lezen dat, wanneer ik hier de verkooporder invul waarop gecrediteert moet worden, deze credit wel 'gelinkt' wordt aan het bijbehorende kontrakt en zodoende ook in het verkoopoverzicht terugkomt? Dit is wel wat we graag willen.
Nee. En hoe die tekst precies wél bedoeld is kan ik je ook niet uitleggen.
Feit is dat iedere V.O. regel in theorie naar een ander kontrakt kan verwijzen, dus, als er iets is wat dit doet, zou het op regelniveau moeten zitten.
Wat dus eigenlijk niet werkt, is dat je geen Creditregel kunt boeken op een specifiek Kontrakt (desnoods het Kontrakt wat aan hetzelfde produkt op de Debet Verkooporder is verkocht) is geselekteerd. Wat dat betreft zul je dus ook moeten konstateren dat als je een Kontrakt hebt met 1000 stuks erop, er 800 levert, er vervolgens 100 crediteert, er dan weer 700 open zouden moeten staan. Het lijkt me dat dat nu niet gebeurd.
Of dit gewoon 'nooit ontwikkeld' is danwel bewust niet mogelijk is weet ik niet. Hoe dan ook, ik kan me ook voorstellen dat je op deze manier kontrakten, die eigenlijk zijn afgesloten, weer aan het opengooien bent...
Heeft er iemand ervaring met Kontrakten <> Crediteringen binnen Profit ???