Buiten dat, fakturen eruit vissen van klanten die gemaild moeten worden lijkt me lastig en geen fijne oplossing.
Helemaal mee eens. Maar nagedacht over mijn voorstel in deze heb je (zo te zien) ook niet.
Zie ook hieronder.
Is er niet iets te bedenken dat je toch meerdere fakturen op het scherm kunt afdrukken? Je hoeft alleen maar de fakturen die gemaild worden, op het scherm te controleren.
Ik snap heus dat het een goed idee is om bomen te besparen, maar vergeet niet dat waar jullie die wegen aanleggen de bomen er toch uitmoeten. Jaja heheh, leuk.
Als je je nu eerst serieus afvraagt of dit wel werkbaar is, moet dat wel kunnen worden gemaakt;
Als je je dat niet serieus afvraagt kan het nog steeds worden gemaakt, maar geef je het geld wellicht voor niets uit
.
Zo, na al deze onwijs interessante mededelingen helpt het wellicht als ik zeg dat ik het niet zou zien zitten om zo'n kontrole op het scherm te doen. Ik bedoel, volgens mij werkt dat zo gewoon niet. Niet zonder meer. Kijk :
Je draait je Faktuurrun, en omdat iedereen op een gegeven moment leuk meedoet met die email verhandelingen krijg jij 69 fakturen op je scherm. N.b.: Vooralsnog zie ik het zo dat die in 1 dokument komen, omdat dat redelijk oneindig is. Ik bedoel, als er 69 taken opgestart zijn zie niet alleen jij, maar ook de PC door de bomen het bos niet meer (en bomen kappen wil je niet). Dus, 1 lang dokument in ? zal wel Notepad zijn. Je bent na 3 keer PageDown op de helft van de tweede faktuur en denkt "drommels, volgens mij zijn de DKKs onjuist". Mooi; Na een kleine alt-tab zit je weer in Profit en gaat op onderzoek. Let wel, JIJ. Hoe zou het immers anders kunnen ?
Drie kwartier verder, en na de fout gevonden te hebben, ben je er eindelijk aan toe om weer eens PageDown in je NotePad te doen. Sh*t, weer fout. Zelfde probleem misschien ? na 5 minuten, inderdaad, hetzelfde probleem. Hierna kan je waarempel met 8 keer Pagedown 4 fakturen goedkeuren, maar vindt vervolgens weer een probleem. Het is niet helemaal duidelijk, en na 20 keer alt-tab moet je het even opgeven. Dan maar de volgende. Het zit je weer mee, want er zijn nu maar liefst 9 fakturen achter elkaar goed.
Heheh, na een uurtje ben je er toch doorheen, en bent nu toe aan de nieuwe faktuurrun die alles goed zou moeten ophoesten.
Ehh, hoe ? wat ? Tja niet helemaal handig, want je weet niet meer welke je opnieuw moet bekijken. O nee - welke je opnieuw moet *maken*. Ok, volgende keer maar ergens een kruisje in de NotePad zetten, opdat je kan zien welke je opnieuw moet draaien.
Jaja, dat werkt inderdaad al een stuk beter. Alleen word je helemaal debiel van dat alt-tab gedoe om die reeks van 1 op te geven. Hmm ... kopiëren plakken misschien. Jaja, dat helpt alweer.
Wel, uiteindelijk ben je eruit (de te volgen procdure), maar je komt er toch duidelijk achter dat je alles alleen moet doen, en het wel 3 keer zo lang duurt als voorheen. Maar dat vindt niemand erg, mits er maar een boom mee wordt bespaard, en dat doe je zeker. Helaas wordt er echt niemand extra voor aangenomen, maar dat geeft niet echt, want jij werkt graag over. Elke dag van 17:00 tot 19:00. Niets aan de hand.
Wel, ik heb mijn best weer gedaan, en ook al zal alles enorm overdreven overkomen, half gelijk zal ik best wel hebben.
Voor het geld dat het kost hoef je het niet te laten, want ik meen dat jullie niet vaak contant betalen, dus daar zal geen boom van omvallen. Ik vermoed wel dat een stom euveltje als het achter elkaar afdrukken van de fakturen naar het scherm je zo op ergens tussen de 8 en 16 uur komt te staan omdat het redelijk diep ingrijpt op de printer drivers. Het kan denk ik wel zonder Bedrijfsparameter (want niemand zal het erg vinden dat het zo werkt), maar toch. Het verhaal zal wel beginnen bij het Faktureren en iets van een J/N/B/S of zo, waarbij de S emailers impliceert die je naar het scherm wil hebben.
Goed. Denk goed na over de procedure, en dat je bijvoorbeeld na een keer teveel op Esc drukken met je Notepad, alles kwijt bent. Dat ding op voorhand (en daarna regelmatig) saven na je kruisjes enz. is al iets wat daarbij kan helpen.
Dit kostte alvast een half uur.