Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:47:52 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7
  Print  
Author Topic: Controle fakturen voordat deze gemaild worden  (Read 34274 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: July 16, 2010, 01:31:34 pm »

Alleen fakturatie.

Alhoewel ik me kan voorstellen dat het op meer te kontroleren dokumenten van toepassing kan zijn. Maar pas op, dat vergt ook meer aanpassingen (meer dan de fakturatie, die er al half voor is gemaakt (zoals je hebt gezien smile)).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #16 on: July 16, 2010, 02:19:03 pm »

Ter info: ingelogd op terminal server 2003 is het prima mogelijk 197 fakturen naar scherm te printen.
Of deze werkwijze nu te prefereren is boven 'mail naar concepten' is de vraag natuurlijk, maar het kan Wink



* 197 fakturen notepad.png (42.75 KB, 1127x1022 - viewed 348 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #17 on: July 16, 2010, 02:36:18 pm »

Pascal, wat mij betreft gaat het daar niet zo om... Het gaat erom dat die methode "eindig" is, en je niet weet "waar de grens ligt". 197 lukt wel. Bij jullie. Maar mogelijk testte je met een serie van 200, en knalde hij er op 197 uit.  smile en anders loopt het wel vast als je 500 fakturen genereert in één run of 1000, of 2000 of ...

"Mijn" bezwaar tegen deze methode zou zijn dat je een ASCII-print gaat gebruiken om te kontroleren of de Faktuur juist is. Het hangt er natuurlijk vanaf wát je allemaal wilt kontroleren, maar als het je enkel om "de bedragen" gaat, zou je ook best met een printje kunnen volstaan "nog te faktureren Verkooporderregels" (mits die kwa selekties zo in elkaar steekt dat de print afdrukt wat er bij faktureren gefaktureerd zou worden; ik bedoel, de print mag dan niet afdrukken wat niet gefaktureerd mag worden).

Wat je met je ASCII print niet kunt kontroleren is of je emailbericht goed in elkaar steekt... of deze er wel goed uit komt te zien in HTML danwel in PDF, en zo deze als Attachment gemaild wordt, of de begeleidende tekst in de body wel goed gedefinieerd is, c.q. in de Taalkode van de Debiteur staat, of logo's waaraan gerefereerd worden nog wel op disk staan en juist gepaste worden in het emailbericht etc. Kortom, of je Faktuur er representatief uit ziet (voor de Opdrachtbevestiging danwel Inkooporder zou dat niet anders zijn).

Merk ook op dat je een bericht in een Concepten-Map (of desnoods een speciale map "Profit-Outbox") niet kunt slepen naar je Outbox. Getagd verzenden kan ook niet. Zou je 200 berichten in Outlook hebben staan, dan moét je ze stuk voor stuk kontroleren en op verzenden drukken; aan de andere kant, dat wilde je ook. Maar, je kunt er van alles bij gaan verzinnen:
alleen kontroleren i.g.v. een specifieke debiteur, bij bedragen boven de xxx,xx, of zelfs funktionaliteit waarbij je Profit een "Profit-Kontroleren" en een "Profit-Outbox" laat maken, alle berichten in "Kontroleren" komen te staan, jij alles wat je goed vindt kunt verplaatsen naar "Profit-Outbox", en een run in Profit alle berichten in de "Profit-Outbox" daadwerkelijk gaat versturen. Tsja... hoe gek willen we / je het maken?  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #18 on: July 16, 2010, 02:48:15 pm »

Quote
Wat je met je ASCII print niet kunt kontroleren is of je emailbericht goed in elkaar steekt...
Dat is inderdaad een heel goed punt.
En het feit dat het wel heel erg veel venstertjes zijn, terwijl je eigenlijk alleen de fakturen die je wilt mailen op het scherm wilt controleren (de rest moet toch op papier).
De extra mogelijkheden die je schetst zijn zeker ook interessant! Ik ga eea met de mensen van facturatie bespreken.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #19 on: July 20, 2010, 10:48:39 am »

Facturatie is enthousiast over je oplossing mbt het 'klaarzetten' van de fakturen in de Outlook-map concepten.
Is dit een algemene aanpassing die we automatisch meekrijgen? Zoniet, wat zullen de kosten van deze aanpassing zijn?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: July 20, 2010, 06:00:38 pm »

Nou, Wouter zal wel heel blij zijn dat jij zijn idee een goed idee vindt, maar ik vind het helemaal geen goed idee.
Hoe kan je nou met een oplossing komen waar de helft nooit iets aan zal hebben ?? Anders gezegd, hoe ga je die andere helft dan bedienen ?

Terug naar de tekentafel.
Later ...

Sorry Pascal.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #21 on: July 21, 2010, 03:56:10 pm »



In de  Outlook optie zijn wij ook geïnteresseerd, niet zo zeer voor de facturen maar de orderbevestigingen zouden wij zeker nog op deze manier willen checken..

paul
Logged

Heart-Profit company ID : MA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #22 on: July 21, 2010, 04:06:51 pm »

... eventueel via een bedrijfsparameter te kiezen, zodat anderen er geen last van hebben? Of praat ik nu onzin?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #23 on: July 22, 2010, 06:33:29 am »

Nee, dat is helemaal geen onzin, maar wat nu als er iemand komt die hetzelfde wil maar geen Outpook heeft, maar gewoon Outlook Express. Dan kunnen wij opnieuw beginnen.

Je kan natuurlijk denken dat we dan ook opnieuw eraan verdienen, maar de tijd dat ik zo denk (wil denken) moet nog steeds komen ...

Ik zie liever dat Outlook Express zo kan worden getweaked dat het daar ook werkt. En dat lijkt me toch wel mogelijk ... of ?

Wouter ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #24 on: July 22, 2010, 07:25:34 am »

In het verleden zijn alle pogingen iets met Outlook Express te doen gestaakt. Er was hooguit een tool van een externe partij die je in staat zouden moeten stellen Outlook Express te kunnen aansturen.

Tsja... je kunt nog proberen te verzinnen dat je ieder bericht omzet in een attachment en naar jezelf mailt, en je vervolgens vanuit je postvak in (of anders, via berichtregels instelbaar) eerst de attachment opent en dié kontroleert.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #25 on: July 22, 2010, 10:38:33 am »

Buiten deze discussie: Outlook express is ook al passé voor wat betreft MS. moet je gaan kijken naar Windows Live mail...
en als je dat doet waarom ook niet Thunderbird of misschien zelfs nog wel Evolution?


Ik zou zelf toch opteren voor de keuze om de bestanden als concept klaar te kunnen zetten in MS Outlook.

Immers als je eerst aan uw eigen mailbox mailt mis je ook weer de layout en adressering vanuit heart.

Laten we wel eerlijk zijn: Heart is niet gemaakt voor alle systemen en platformen, immers we doen ook exporteren naar excel en daar ondersteun je ook geen Works of Open Office ....

(ook al zou ik dat technisch wel een uitdaging vinden)

mk

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #26 on: July 22, 2010, 10:51:27 am »

Tja ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #27 on: July 26, 2010, 11:23:31 am »

 smile
« Last Edit: July 26, 2010, 11:34:15 am by pwoelders » Logged

Heart-Profit company ID : MA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #28 on: August 27, 2010, 11:34:56 am »

Is er intussen al nieuws mbt dit punt?
We staan te trappelen ermee te beginnen, maar missen nog net dit stukje functionaliteit mbt het controleren van de uitgaande fakturen.. smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #29 on: September 02, 2010, 02:26:03 pm »

Omdat we hier graag zsm mee beginnen, hebben we al zitten kijken naar een (tijdelijke) tussenoplossing:

De klanten die pdf-fakturen willen ontvangen op de mail, rubriek MAIL toekennen (Relatie Rubriek-id).
Bij het genereren van de fakturen, menu 3-3-3, dit eerst doen voor de rubriek MAIL en deze printen naar scherm*.
Vervolgens de rest genereren (niet printen).
Tenslotte via 3-3-2 de fakturen allemaal printen danwel mailen.

* hiervoor moet er wel een veld "Relatie Rubriek-id" toegevoegd worden aan menu 3-3-3 Genereren fakturen. Net zoals het nu al bij 3-3-2 aanwezig is.

Wel moet ik bekennen dat de eerder genoemde oplossing (pdf mail klaarzetten in concepten) fraaier is (je ziet het eindresultaat wat je verstuurt) en veel sneller werkt. Deze werkwijze heeft dan ook zeker de voorkeur; de suggestie die ik nu doe is eigenlijk meer een tijdelijke oplossing voor ons.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.048 seconds with 20 queries.