Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:36:47 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Receptbeheer: 1-malig oude versie bewaren bij activeren nakijkvlag  (Read 7002 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: June 16, 2010, 11:12:48 am »

Dan wordt het alsnog puinhoop. Immers, die funkties die -zeg maar- onder water die vlag aan zetten, lenen zich er wat mij betreft niet voor om zo maar eventjes een kopie naar de historie te maken. Je weet immers niet eens dat het gebeurt, en later tref je wel een stapeltje recepten in de historie aan. Niet 100 van dezelfde natuurlijk, want zodra het één keer is gebeurd stopt het. Vervolgens gaat de arme gebruiker 18 maanden later iets wijzigt met de verwachting dat de huidige versie wordt gekopieerdm *is* die al gekopieerd, 18 maanden eerder. Die stomme vlag staat ook al die tijd aan, maar niemand heeft het gemerkt want niemand heeft het recept nog gebruikt. En let wel, op zich is alles goed, maar je merkt het niet.

En nu heb ik tòch weer zin om dit op te geven ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #16 on: June 16, 2010, 11:47:58 am »

??

Wat ik gewoon vraag:
Als huidige bedrijfsparameter op blad 1 van Artikelbeheer (zie onder) is aangevinkt, zorgt dat er nú voor dat zodra de gebruiker op 1 of andere manier de nakijkvlag gaat 'hijssen', alsmede bij een wijziging van een recept waarbij deze vlag reeds 'gehesen' is,  gevraagd wordt of 'ie het recept in de historie op wil slaan.
Drukt ie op ja --> Dan wordt het recept in de historie weggezet.
Drukt ie (per ongeluk?) op Nee --> Dan wordt het recept NIET in de historie weggezet.

Bij ons leeft de wens om gegarandeerd bij elke 1e wijziging van een recept, ongeacht het niveau waarop die wijziging plaats vindt, (= in mijn beleving gelijk aan het moment waarop de nakijkvlag gehesen wordt, alsmede eventuele verwijdermutatie), de oude versie in de historie op te slaan. Nu is dat namelijk afhankelijk van het antwoord die de gebruiker geeft op de vraag of de oude versie opgeslagen moet worden ja of nee.

Thats all in wezen. Ik heb inmiddels dezen en genen gevraagd om die 5 uren daarvoor goed te keuren. Dat akkoord heb ik ivm afwezigheid van deze persoon(en) nog niet.

Wat Wouter hier net neergezet heeft, is dus inderdaad een behoorlijk juiste vertaling van die wens. Mogelijk is daarmee ook:
...mijn idee zou deze parameter wel een derde optie mogen hebben: "J/N/1", wanneer deze op 1 staat, wordt gewoon 1 malig bij het activeren van de nakijkvlag de oude versie in de historie gezet. Bij "J" vraagt ie er om en bij "N" vraagt ie er ook om, of doet ie het nog anders.
dit stukje duidelijker verklaard


* RECEPTOPSLAAN ALS HET GEMUTEERD WORDT.PNG (40.4 KB, 923x589 - viewed 143 times.)

* Bedrijfsparamter artikelbeheer receptversie.PNG (19.96 KB, 612x459 - viewed 133 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: June 16, 2010, 12:50:58 pm »

Quote
Wat Wouter hier net neergezet heeft, is dus inderdaad een behoorlijk juiste vertaling van die wens.

Zo, dacht jij dat. Nou, dan vraag ik je om die ene zin, dat ene woord, of wat het ook is waar jij de heil in ziet, even te quoten.
Maar zonder dat zie ik het even niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #18 on: June 16, 2010, 12:54:21 pm »

Volgens mij als ik Bedrijfsparameter + 6 uur zeg, ben ik er vanaf. Hoef jij het niet meer te begrijpen ook (ik zeker niet), en heb je later 100% gegarandeerd ook geen ellende ervan.

Moet je 10 uur wel te veel vinden natuurlijk, anders zijn we er nòg niet klaar mee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: June 16, 2010, 12:55:17 pm »

En 6 uur is nog niet eens genoeg ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #20 on: June 16, 2010, 01:04:18 pm »

De Nakijkvlag komt gewoon aan te staan na "een wijziging".

Dus, wijzig bij een Recept een opslagpercentage of i.d., en de REPLACE na de F1 zet gewoon keihard de Nakijkvlag aan.

Johan schrijft neem ik aan ook bewust niet "bij het aanzetten van de Nakijkvlag v/e Recept" maar "zodra een Recept de Nakijkvlag krijgt". Dat is bij iedere wijziging. Receptheader, Receptregel (toevoegen, wijzigen, verwijderen), Bewerkingen etc.

en waarom dan nou ineens verdubbelen? (tenzij je de uurprijs halveert van de bewerking maatwerk)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #21 on: June 16, 2010, 01:08:39 pm »

Dat heb je dus net gequote ... leuk heh ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #22 on: June 16, 2010, 01:48:09 pm »

Dat heb je dus net gequote ... leuk heh ?

ja best leuk geintje  smile

Ik zal s horen of ik die 5 uren hier goedgekeurd krijg.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #23 on: June 16, 2010, 02:03:09 pm »

Maar waarom ? dan werkt het dus niet !
Er moet gewoon veel meer gebeuren (sorry dat Wouter mij daarop moest wijzen), en dan weet ik ook nog steeds niet of het wel werkbaar wordt.

Jij ook met je wensen ... smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #24 on: June 16, 2010, 03:48:16 pm »

Via de telefoon hebben we intussen besloten dat we dit maar moeten laten zitten. Maar, misschien kan Wouter er nog een reëel aantal uren hangen aan iets wat ook wel werkbaar blijft en nuttig is.

En anders, laat maar dus, met welnemen van Johan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.073 seconds with 20 queries.