Ik ben bezig om de lay out van mijn inkooporder aan te passen maar wie mij vertellen hoe ik teksten vet kan laten drukken en hoe ik de grootte van het lettertype kan aanpassen?
Ik ga ervanuit dat je bekend bent met Printer-/Drivers, zo niet, dan in het kort: Middels een Printer-/Driver kun je voor een 3 tal lettertypes (Groot, Klein en Zeer Klein) de aanstuurkodes opgeven voor je printer. Wat Groot, Klein en Zeer Klein is, bepaal je zelf.
In de Variabele Layout mechanismes kun je verwijzen naar deze aanstuurkodes. Alle Printeraanstuurkodes vind je terug onder zgn. PQ- variabelen.
Zo heb je bijv. PQ-GR om het lettertype Groot aan te sturen, PQ-KL om Klein aan te sturen, en PQ-ZK voor Zeer Klein.
Ook heb je PQ-VGR voor Vet Groot, PQ-VKL voor Vet Klein, en PQ-VZK voor Vet Zeer Klein.
NB: Afhankelijk van je Printer heeft deze ook 'ophefkodes' nodig. Als de tekst niet meer Vet geprint moet worden, behoor je ook te refereren aan de Ophefkode, bijv. PQ-VGRO (Vet, Groot, Opheffen). Een regel zou dus kunnen zijn:
%PQ-VGR%INKOOPORDER%PQ-VGRO%