mdekraa
|
|
« on: April 19, 2010, 03:51:55 pm » |
|
Het is een beetje erg lang geleden dat ik hiermee heb lopen spelen. Kan iemand van Heart helpen dit (weer) op te pikken zodat we de inkooporders kunnen mailen? even samen de instellingen door lopen en kijken of het nu correct werkt.
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company-ID : AD ----------------------- There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
|
|
|
Richard Masseling
|
|
« Reply #1 on: April 20, 2010, 11:41:11 am » |
|
aannemend dat je al kunt emailen vanuit Profit moet je het emailadres van de Kontakt-persoon bij de Relatie invullen en aangeven dat hij/zij een email mag ontvangen van de Inkooporder.
Daarnaast moet je bij de koppeling van het Printen van de Inkooporder aangeven met welke documenten driver je wilt werken.
Indien je nog niet kunt emailen vanuit Profit, moet je bij de Bedrijfsparameters de SMTP instellen.
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company ID : HA
|
|
|
mdekraa
|
|
« Reply #2 on: April 20, 2010, 01:28:03 pm » |
|
Dat gaat nu dus niet meer. Vandaar mijn vraag.
In het verleden had ik problemen omdat ik zonder authenticatie wenste te verzenden en jullie authenticatie toch forceerden waardoor de boel fout liep
Nu krijg ik de error dat de DNS lookup van "srv-print' fout gaat.
En ping resolved hem wel gewoon....
er gaat nog wat fout, maar ik heb geen log, dius kan niet zien waar het mis gaat
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company-ID : AD ----------------------- There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
|
|
|
BKienhuis
|
|
« Reply #3 on: January 24, 2011, 09:46:10 am » |
|
Even een oude topic nieuw leven inblazen: wat kan er aan de hand zijn als je een foutmelding 'dns lookup failed' krijgt. Pingen naar de smtp server lukt wel gewoon.
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company ID: SC
|
|
|
BKienhuis
|
|
« Reply #4 on: February 11, 2011, 12:55:42 pm » |
|
Weer een stapje verder maar nog geen email. Ik heb in TESTBEST in het actieve bedrijf SCHAEPMAN een kontaktpersoon 'BKI' met mijn Schaepman-emailadres aangemaakt. Bij debiteurnummer 130122 heb ik een testpersoon TST aangemaakt, welke inkooporders mag ontvangen. Als ik deze testpersoon een emailadres op ons domein geef dan kan ik een inkooporder emailen, welke keurig wordt bezorgd bij verzender en ontvanger. Op het moment dat er een ander emailadres (bijv. gmail) bij de testpersoon wordt ingevuld, dan krijg ik een fout: 550 5.7.1 Unable to relay. Heeft dit iets te maken met een instelling van Exchange o.i.d.?
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company ID: SC
|
|
|
Peter Stordiau
|
|
« Reply #5 on: February 11, 2011, 01:07:14 pm » |
|
Ik weet het niet echt, maar ik zou er rustig mee rekening houden dat "gmail" (enz. !) ergens kan worden gezien als "spam" om het zo maar te zeggen.
Nu moet je nooit zo maar zo'n automatiseerder geloven (vooral mij niet), maar je kan het (nu) wel testen. Gebruik mijn email adres maar eens ...
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company ID : HA moderator all boards
|
|
|
BKienhuis
|
|
« Reply #6 on: February 11, 2011, 01:18:12 pm » |
|
Voor de zekerheid nog even geprobeerd met jouw emailadres maar dat levert de zelfde melding op.
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company ID: SC
|
|
|
Robert Hekkers
|
|
« Reply #7 on: February 14, 2011, 09:08:29 am » |
|
Ik heb het zelf ook even getest, en ik denk inderdaad dat het een instelling van de mail-server betreft; deze lijkt alleen lokale mail te mogen versturen (dus binnen hetzelfde domein) en niet naar externe domeinen. Dit zal aangepast moeten worden.
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit Company-ID: HA
|
|
|
BKienhuis
|
|
« Reply #8 on: February 16, 2011, 09:40:59 am » |
|
Na aanmaken van een send connector werkt het emailen nu helemaal zoals het hoort . Bedankt voor de ondersteuning!
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company ID: SC
|
|
|
Peter Stordiau
|
|
« Reply #9 on: February 16, 2011, 10:40:27 am » |
|
Gaat zoiets met een soldeerbout ?
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company ID : HA moderator all boards
|
|
|
BKienhuis
|
|
« Reply #10 on: February 17, 2011, 02:18:13 pm » |
|
Misschien had ik er even bij moeten zetten dat het om een send connector instelling in Exchange 2010 gaat
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit company ID: SC
|
|
|
Johan
|
|
« Reply #11 on: May 11, 2011, 01:21:39 pm » |
|
Na aanmaken van een send connector werkt het emailen nu helemaal zoals het hoort . Bedankt voor de ondersteuning! Waar staat deze send connector? Ik heb namelijk wel een receiverconnector kunnen ontdekken (zie afbeeldingen), en ik heb zowel de server als mijn werkplek geautoriseerd om mailtjes van te verwerken (denk ik tenminste). in de Bedrijfsparameters de mailserver opgegeven. Robert verstuurd wel mailtjes via sendsmtp vanuit de DOS-versie op de interface pc. Die komen dus wel aan, maar vanuit de windows omgeving mailen is toch even wat anders blijkbaar. Wie kan mij hierin helpen?
|
|
|
Logged
|
KM
|
|
|
Robert Hekkers
|
|
« Reply #12 on: May 11, 2011, 01:57:08 pm » |
|
Zoals telefonisch bekeken en besproken, is de SMTP-service hoogstwaarschijnlijk niet aktief op je Exchange-machine.
|
|
|
Logged
|
Heart-Profit Company-ID: HA
|
|
|
Johan
|
|
« Reply #13 on: May 11, 2011, 03:04:48 pm » |
|
of het nou send of recieveconnector moet heten weet ik niet, waar ik wel achter ben is dat de virusscanner toch dwars lag.
Toch weer ingetrapt: mcafee blokkeerde e.e.a.
|
KM
|
|
|
|