Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:46:02 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: mail  (Read 6314 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: April 19, 2010, 03:51:55 pm »

Het is een beetje erg lang geleden dat ik hiermee heb lopen spelen.

Kan iemand van Heart helpen dit (weer) op te pikken zodat we de inkooporders kunnen mailen?
even samen de instellingen door lopen en kijken of het nu correct werkt.


Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: April 20, 2010, 11:41:11 am »

aannemend dat je al kunt emailen vanuit Profit moet je het emailadres van de Kontakt-persoon bij de Relatie invullen en aangeven dat hij/zij een email mag ontvangen van de Inkooporder.

Daarnaast moet je bij de koppeling van het Printen van de Inkooporder aangeven met welke documenten driver je wilt werken.

Indien je nog niet kunt emailen vanuit Profit, moet je bij de Bedrijfsparameters de SMTP instellen.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: April 20, 2010, 01:28:03 pm »

Dat gaat nu dus niet meer. Vandaar mijn vraag.

In het verleden had ik problemen omdat ik zonder authenticatie wenste te verzenden en jullie authenticatie toch forceerden waardoor de boel fout liep

Nu krijg ik de error dat de DNS lookup van "srv-print' fout gaat.

En ping resolved hem wel gewoon....

er gaat nog wat fout, maar ik heb geen log, dius kan niet zien waar het mis gaat
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 24, 2011, 09:46:10 am »

Even een oude topic nieuw leven inblazen: wat kan er aan de hand zijn als je een foutmelding 'dns lookup failed' krijgt. Pingen naar de smtp server lukt wel gewoon.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 11, 2011, 12:55:42 pm »

Weer een stapje verder maar nog geen email.
Ik heb in TESTBEST in het actieve bedrijf SCHAEPMAN een kontaktpersoon 'BKI' met mijn Schaepman-emailadres aangemaakt. Bij debiteurnummer 130122 heb ik een testpersoon TST aangemaakt, welke inkooporders mag ontvangen. Als ik deze testpersoon een emailadres op ons domein geef dan kan ik een inkooporder emailen, welke keurig wordt bezorgd bij verzender en ontvanger. Op het moment dat er een ander emailadres (bijv. gmail) bij de testpersoon wordt ingevuld, dan krijg ik een fout: 550 5.7.1 Unable to relay. Heeft dit iets te maken met een instelling van Exchange o.i.d.?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 11, 2011, 01:07:14 pm »

Ik weet het niet echt, maar ik zou er rustig mee rekening houden dat "gmail" (enz. !) ergens kan worden gezien als "spam" om het zo maar te zeggen.

Nu moet je nooit zo maar zo'n automatiseerder geloven (vooral mij niet), maar je kan het (nu) wel testen. Gebruik mijn email adres maar eens ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 11, 2011, 01:18:12 pm »

Voor de zekerheid nog even geprobeerd met jouw emailadres maar dat levert de zelfde melding op.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #7 on: February 14, 2011, 09:08:29 am »

Ik heb het zelf ook even getest, en ik denk inderdaad dat het een instelling van de mail-server betreft; deze lijkt alleen lokale mail te mogen versturen (dus binnen hetzelfde domein) en niet naar externe domeinen.
Dit zal aangepast moeten worden.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 16, 2011, 09:40:59 am »

Na aanmaken van een send connector werkt het emailen nu helemaal zoals het hoort Looks good !. Bedankt voor de ondersteuning!
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 16, 2011, 10:40:27 am »

Gaat zoiets met een soldeerbout ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 17, 2011, 02:18:13 pm »

Misschien had ik er even bij moeten zetten dat het om een send connector instelling in Exchange 2010 gaat Roll Eyes
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #11 on: May 11, 2011, 01:21:39 pm »

Na aanmaken van een send connector werkt het emailen nu helemaal zoals het hoort Looks good !. Bedankt voor de ondersteuning!

Waar staat deze send connector? Ik heb namelijk wel een receiverconnector kunnen ontdekken (zie afbeeldingen), en ik heb zowel de server als mijn werkplek geautoriseerd om mailtjes van te verwerken (denk ik tenminste).

in de Bedrijfsparameters de mailserver opgegeven. Robert verstuurd wel mailtjes via sendsmtp vanuit de DOS-versie op de interface pc. Die komen dus wel aan, maar vanuit de windows omgeving mailen is toch even wat anders blijkbaar.

Wie kan mij hierin helpen?


* receiveconnector.PNG (5 KB, 426x246 - viewed 196 times.)

* serverinstellingenmail.PNG (55.28 KB, 1172x638 - viewed 187 times.)
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #12 on: May 11, 2011, 01:57:08 pm »

Zoals telefonisch bekeken en besproken, is de SMTP-service hoogstwaarschijnlijk niet aktief op je Exchange-machine.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #13 on: May 11, 2011, 03:04:48 pm »

of het nou send of recieveconnector moet heten weet ik niet, waar ik wel achter ben is dat de virusscanner toch dwars lag.

Toch weer ingetrapt: mcafee blokkeerde e.e.a.


* mcafee.PNG (25.12 KB, 718x471 - viewed 208 times.)
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 20 queries.