Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:41:05 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Respekteren Hist. VVP lijkt Actuele Grondstofkostprijs te pakken igv Grkp 0 euro  (Read 1438 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: April 16, 2010, 02:52:25 pm »

Laat de konstatering dan onjuist zijn, dat is ie ook kom ik nu achter. Hij komt namelijk bij het artikel vandaan. Als de Historiche grondstofkostprijs 0 euro is, dan wordt de Actuele, op dat moment geldende, grondstofkostprijs gehanteerd. Dat houdt in dat de overzichten elke keer een andere grondstofkostprijs kunnen laten zien. Als het recept aangepast wordt oid, dan wijzigt daarmee ook de historie. Mooie optie dat respecteren Hist VVP.

Maar In mijn geval dus: 3-09-2009 t/m 4-2-2010 is de Grondstofkostprijs 0 euro geweest. Daarna op 0,1101 gezet.

Met de vink "Respekteren Hist. VVP" aan, zijn Alle facturen tussen 3-9 en 4-2 afhankelijk van de actuele grondstofkostprijs. Alle facturen vanaf 5-2-2010 behouden wel de historische grondstofkostprijs.

Is er ook een mogelijkheid om de kostprijs op 1 vaste waarde te houden? (zodat de overzichten dezelfde waarde houden)

Omdat het vorige topic niet een juiste constatering in zich had, begin ik even overnieuw.

Ik heb een Managementoverzicht Verkoop ( Gefaktureerd) via LO<8-3-2-1>)

Op blad 2 vraag ik de Grondstofkostprijs op, met het vinkje "Respekteren Hist VVP-prijs" aangevinkt.

HELPtekst aldaar:
Quote
Als we in maart een overzicht willen afdrukken over januari en       
ondertussen is de VVP- en/of GKP-prijs gewijzigd (in februari of     
maart), dan zullen we het overzicht over januari niet willen afzetten
tegen de VVP-/GKP-prijs van maart. Aan de hand van de historische     
VVP's zal het systeem de juiste waarde voor januari moeten bepalen.   
Bij een Gefaktureerd Overzicht/Statistiek gebeurt dit in eerste       
instantie a.h.v. de Faktuurdatum, bij de overige Overzichten a.h.v.           
de Orderdatum van de Order. Zijn er Leveringen bekend (Goederen                 
Ontvangst bij Inkoop / Geleverde Charges bij Verkoop), dan zal de     
Ontvangst-/Leverdatum worden gebruikt.                                         

Voor Verkoop geldt :                                                 
  De Rubriek werkt alleen als bij Rubriek 'Kostprijs weergeven       
  W/E/G/P' een 'E' of 'G' wordt ingevuld.                             

Op het moment dat de Grondstofkostprijs 0 euro was (ten tijde van de oorspronkelijke factuurdatum), dan pakt profit de Actuele Grondstofkostprijs. Dus: Als ik op 15-4 een overzicht print van januari t/m april, dan geldt de Grondstofkostprijs van 15-4 voor die artikelen die in januari een kostprijs van 0 euro hadden.
Maar ook Als ik op 17-5 een overzicht print van januari t/m mei, dan geldt de Grondstofkostprijs van 17-5 voor die artikelen die in januari een kostprijs van 0 euro hadden. Als die kostprijs in Mei anders is, dan veranderen dus de cijfers van januari daarmee ook.

wat is er aan te doen om gewoon 1 historische kostprijs aan te houden, die niet afhankelijk is van grondstofkostprijs ten tijde van de printdatum?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 19, 2010, 08:37:56 am »

Een eerlijk antwoord (maar let wel, misschien niet juist !) :

Bij dat vorige topic heb ik al zitten denken "waarvoor is dit gemaakt, en wie gebruikt en, en vooral, hoe ? Namelijk, ik zie niet zo snel hoe dit kan worden gebruikt, deels om de redenen die je zelf al tegenkomt en zéker als de Historische Kostprijzen nog handmatig gewijzigd kunnen worden ook. Ik beoel, dan kan je er toch nooit meer iets mee ?

Ik vermoed aldus dat jij hier funktionaliteit hebt gevonden die niet is bedoeld voor "degelijk gebruik". Verander de regels een ietwat en het kan erop gaan lijken, maar veranderen van de regels zal betekenen dat diegene die dit ooit zo heeft laten maken iets niet meer kan doen (zoals dat Wijzigen bijvoorbeeld).

Het allerliefst heb ik dat je hier gewoon niets mee probeert te doen, en het anders neemt zoals het is.
Wat mij betreft hoort deze funktionaliteit niet te bestaan. En anders op een heeel andere manier.


PS: Als iemand bij ons kan achterhalen voor wie dit is gemaakt, kan ik het wellicht beter plaatsen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 20 queries.