Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:36:16 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: lovkov rondt te vroeg de kostprijzen af wanneer Gr.kp obv Eff.KP wordt bepaalt  (Read 1484 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: April 13, 2010, 04:20:45 pm »

Ik heb een vervelende vraag voorgelegd gekregen. We hebben de kostprijzen van de Eindartikelen in Profit vastliggen met 4 decimalen.

Bij het Printen van de verkoopoverzichten VERWACHT men hier dat ook met die vier decimalen rekening gehouden wordt. Echter dit gebeurt niet als je een artikel hebt waarvoor de grondstofkostprijs herleid moet worden op basis van de Effektieve kostprijs. Als namelijk de grondstofkostprijs 0 euro is, dan geldt de Effektieve. (zie daarvoor evt de bijlage). Echter in dat geval wordt de effectieve kostprijs per kilo afgerond op 2 decimalen, en worden dus niet alle decimalen meegerekend. waarom niet?

* Afronding te vroeg.pdf (89.86 KB - downloaded 107 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 14, 2010, 08:43:54 am »

Hmm ... Ik weet nog zo net niet of je wel gelijk hebt in je konstatering. Immers, je baseert je op een 0,1101 die ontstaan lijkt te zijn uit het wijzigen van een Historische Kostprijs (zie jouw laatste schermkopie, 1e regel) en ik denk dat dit niets doet voor de berekening.

Waarom je de Historische Kostprijzen kan wijzigen moet je mij niet vragen (en de Helptekst heb ik gelezen).

Dus ... ?



PS: Gezien je notatiewijze van de 2,438 ... ik neem aan dat je wel door hebt dat dit 2 euri op 24 ton is, toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: April 14, 2010, 10:56:46 am »

Laat de konstatering dan onjuist zijn, dat is ie ook kom ik nu achter. Hij komt namelijk bij het artikel vandaan. Als de Historiche grondstofkostprijs 0 euro is, dan wordt de Actuele, op dat moment geldende, grondstofkostprijs gehanteerd. Dat houdt in dat de overzichten elke keer een andere grondstofkostprijs kunnen laten zien. Als het recept aangepast wordt oid, dan wijzigt daarmee ook de historie. Mooie optie dat respecteren Hist VVP.

Maar In mijn geval dus: 3-09-2009 t/m 4-2-2010 is de Grondstofkostprijs 0 euro geweest. Daarna op 0,1101 gezet.

Met de vink "Respekteren Hist. VVP" aan, zijn Alle facturen tussen 3-9 en 4-2 afhankelijk van de actuele grondstofkostprijs. Alle facturen vanaf 5-2-2010 behouden wel de historische grondstofkostprijs.

Is er ook een mogelijkheid om de kostprijs op 1 vaste waarde te houden? (zodat de overzichten dezelfde waarde houden)
« Last Edit: April 14, 2010, 11:02:11 am by Johan » Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.025 seconds with 20 queries.