Dank je voor je reaktie Marco.
Even een quote uit dat andere topic, dan hebben we het hier weer een beetje bij elkaar :
Wat we willen is:
- ghs labels via chemges
- trigger sds via sales profit via chemges
Blijft over in profit:
- transportinfo ADR/IMDG (vrachtpapieren)
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op labels oude stijl
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op productieorder
- oude en nieuwe symbolen aanduideingen voor beide bovenstaande punten
Dus ik zit nog steeds met smart te wachten op jouw aanpassing van de artikel eigenschap functies onder optie J van het artikelmenu, incl GHS indicator op het artikel zoals we reeds "eeuwen' geleden besproken hebben.
en nog even een quote van mezelf, eerder uit dit topic :
Dus, samengevat voor dit moment, de GHS is het probleem niet, en dat kan worden gemaakt;
Hoe e.e.a. samen met de oude methode moet worden geregistreerd (door jullie) is mij totaal onduidelijk en zie ik NIET zitten.
En dus heeft het geen zin om ook maar iets aan GHS te doen, waar wij het zouden moeten bekostigen, en zonder te weten of het nut heeft.
Ik kan me (intussen) wel voorstellen dat het "niets" is om dit via wat forum communicatie te laten verlopen, en misschien had ik het bovenstaande ook wel vet/groot moeten afdrukken, maar ik zie in elk geval nergens een (aangedragen) oplossing hiervoor. Dus, jouw "Blijft over in Profit" is kwa essentie wel duidelijk, maar (voor mij) ook niet meer dan dat. Dus, probeer je voor te stellen dat ik al nooit kan weten wat je precies bedoelt, omdat dit "eigen inrichting" betreft (tenminste, dat zou ik denken).
Om jou te helpen met meedenken, doen we het eens even andersom; en let wel, je hebt één database, gebruikt wat mij betreft ook één administratief bedrijf hiervoor (twee lijkt me niet te doen voor jou/jullie), je hebt P-zinnen die wat mij betreft naast de R&S zinnen kunnen bestaan (en dat heb je al), maar je hebt dus geen enkele mogelijkheid om twee sets "reglement" te beheren. Dus kijk naar je kantelpunten, en zie onmiddellijk dat je die niet uniek kan maken naar "oud" en "nieuw". Heb je die Kantelpunten niet nodig ? mooi, dan levert dat dus geen probleem op (maar begrijp dat er ook geen berekening meer uit komt - dan).
- transportinfo ADR/IMDG (vrachtpapieren)
Kan je hier leven met alleen de nieuwe methode ? -> geen probleem.
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op labels oude stijl
Dit klinkt niet best, want waar we op weg zijn naar de nieuwe methode, riekt dit dus naar het gebruik van zowel oud als nieuw.
Op zich mag dit nog net, *mits* je twee sets van de hele handel weet te kreëren, *plus* dat je die sets beiden moet kunnen koppelen "aan" (aan wat ?) en ergens moet kunnen aansturen.
Graag jou visie hierover, want ik zie het niet (zitten).
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op productieorder
Nieuw dan maar ?
- oude en nieuwe symbolen aanduideingen voor beide bovenstaande punten
Zelfde problematiek;
Denk ik deze in de richting van : een symbool kan een aanduiding Oud en Nieuw hebben, en aan een Zin kunnen zowel (herkenbaar) Oude en Nieuwe worden gekoppeld. Echter, de Zin zelf weet van niets (of ze Oud of Nieuw is), *tenzij* je twee sets weet te maken en een attribuut dit kan aangeven (niet de sleutel dus). Dus, iedere Zin weet dan van zichzelf of ze Oud of Nieuw is.
Dan nog voor de duidelijkheid, opdat je weet hoe serieus ik ben :
Als je wat dan ook met een produkt moet doen -en denk maar even aan een grondstof- dan heeft dit van zichzelf al R&Z&P zinnen, maar Oud of Nieuw en met pech beiden. Een andere grondstof heeft Nieuw waar de eerste Oud heeft, en ...
Voel je ? hier stop ik gewoon met denken. Alles hangt namelijk af van wat je waar nodig hebt, en of het bruikbaar zal zijn.
Zolang er niemand is die mij vertelt hoe je met Oud en Nieuw kan omgaan, gebeurt er dus niets (want wij weten gewoon niet wat we moeten doen). Daaraan is in (intussen) al die tijd niets aan veranderd.
Peter
PS:
incl GHS indicator op het artikel zoals we reeds "eeuwen' geleden besproken hebben.
Hier mag je mee even mee helpen (weet ik niet meer).