Ooo, dat topic. Ja, daar ben je meer tegen jezelf aan het praten geweest. En ook daar, ongeveer alles wat je zegt is niet helemaal juist (of is juist helemaal niet juist
). Maar goed, ik geef daar zelf toch het antwoord wel (daar heb je 100% gelijk in), alleen wist ik eergisteren even niet meer dat russisch onderdeel is van de "ellende", en dus ook echt ellende *is* ...
Hier geldt net zoiets als met de printer die het moet aankunnen : je PC moet het aankunnen. Geen probleem, dat kan 'ie - instellinkje wijzigen, rebooten en klaar. Wel eerst een cursus russisch volgen, want iets anders krijg je echt niet meer te zien.
Goed, iets minder wazig dan maar : dit heeft niets met code pages te maken, en ook de "uitgebreide" Windows code page (1252 o.i.d.) is helemaal niet uitgebreid. Daar staat geen russisch (of koreaans enz.) character in hoor; Zoals ik in dat andere topic al zei : hiervoor heb je Unicode nodig, en dat support Foxpro eigenlijk niet
tegelijk met de andere character sets.
Met wat trucs is het wel te maken, maar ik vermoed dat niemand dat wil betalen. Ook ben je er nog niet met aanpassingen (aan zo'n tekst), en werkelijk alles en alles zal dedicated moeten worden gemaakt. Bijvoorbeeld een klein inlees programmaatje wat de (nieuwe) russische teksten inleest ... vergeet het maar, tenzij we er eerst zelf iets voor maken (moeilijk uit te leggen, maar probeer te bekenken dat dit niet via normale Foxpro commands kan gaan).
Ik weet dat het officieel niet mag, maar wat zou er gebeuren als je deze gewoon in het engels aanlevert ? of wat als er een mooi Zin-nummer bij staat (bij de zin in het engels dus), en je levert op een separaat blad alle russiche zinnen met het Zin-nummer erbij ?