Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:37:50 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: russisch  (Read 7048 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: February 25, 2010, 08:53:20 pm »

Is het mogelijk om R&S zinnen af te drukken in het russisch?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 26, 2010, 08:30:10 am »

Jawel, maar dan moet je een printer hebben die dat aankan. En die zijn er uiteraard wel, maar hoe zo'n printer kombineert met "alles" wat je wilt ... dat weet hier niemand. Maar er zouden toch andere Profit gebruikers moeten zijn die hiermee te maken hebben (hoeft niet per sé russisch te zijn natuurlijk).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: February 26, 2010, 10:26:10 am »

Is dat zo Peter, zie ook mijn topic mbt de turkse teksten, daar bleek dat de DOS Codepage alles onherstelbaar beschadigde.

Toen was jouw reactie dat dat in de toekomst nog waarschijnlijk opgelost zou worden door naar de windows extended codepage over te stappen. Maar volgens mij is dat binnen de dbf (nog)  niet mogelijk?


Mij is dat toen niet gelukt om die oost europese talen op het label te krijgen.

Met als 2e probleem dat wij voor de labels ZEBRA printers gebruiken welke maar een beperkt aantal codepages ondersteunen.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 26, 2010, 01:30:37 pm »

Hmmm, wij gebruiken ook Zebra printer maar volgens mij mag dat het probleem niet zijn.
Deze worden nl ook verkocht in Rusland
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 26, 2010, 01:56:48 pm »

Hmmm, wij gebruiken ook Zebra printer maar volgens mij mag dat het probleem niet zijn.
Deze worden nl ook verkocht in Rusland

Als ik een auto hier koop, of een in engeland, hoeft dat nog niet in te houden dat ze hetzelfde zijn;
om te beginnen zal het stuur aan de andere kant zitten  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 26, 2010, 02:19:22 pm »

Ook al zit het stuur aan de andere kant, het resultaat is hetzelfde.
Je kan er mee van A naar B en zelfs weer terug  smile
Logged

Heart-Profit company ID : BA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #6 on: February 26, 2010, 05:55:23 pm »

Zo simpel is het niet.

Zebra ondersteunt dit alleen in de vorm van UNICODE

zie http://www.zebra.com/id/zebra/na/en/documentlibrary/whitepapers/international_label_printing.DownloadFile.File.tmp/WP14016_GlobalPrinting_new.pdf?dvar1=White%20Paper&dvar2=Solving%20International%20Label%20Printing%20Challenges%20with%20Unicode

En daar kan onze vriend van Heart (nog) niet mee overweg.

In windows heb je dat probleem niet, want bij een "echt" windows pakket dat via een windows driver print bv chemges, wordt de printer niet rechtstreeks aangestuurd maar zet de software het label of de pagina eerst om naar een plaatje.

en stuurt dan in ZPL de volgende reeks commando's naar de printer


- font en opmaak
- aantal
- schakel naar grafische modus
- nu een plaatje
- schakel naar normale modus
- einde print


En dat is een heel andere vorm dan die ik en waarschijnlijk ook jij gebruikt. Want wij bouwen in Heart een label op middels een hele hoop tekst codes die naar een plekje op het label gestuurd worden.


mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 01, 2010, 09:17:32 am »

Ha die Marco ...

Dit is even een snelle reaktie, en ik zal later proberen e.e.a. wat beter uit te zoeken, maar ... ik weet werkelijk niet waarover je het hebt. Wat je zegt mag heus waar zijn, maar dan toch niet omdat ik dat (allemaal) zo heb verteld ...

Maar goed, begin maar eens met een linkje naar een turks topic ... ik kan het vooralsnog niet vinden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 01, 2010, 11:51:22 am »

Ik zal we te simpel denken, maar als ik de tekst kan ingeven bij R&S zinnen in heart dan ben ik toch klaar?
Als ik nu de russische tekst behorende bij R20 ingeef in Heart dan krijg ik:
??? ???????? ???????? ??????? ??? ???????? 
Terwijl dit er moet staan:
При вдыхании является вредным для здоровья 

(schadelijk bij inademing)
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 01, 2010, 12:20:08 pm »

Tuurlijk werkt dat. Je probleem blijft alleen : hoe krijg ik het op die "ene" printer die voor mijn niet-slavische talen is gemaakt (want ongeveer zo werkt het).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 01, 2010, 12:25:04 pm »

Daar snap ik niks van.
Mijn printer kan prima een stelletje ?? printen.
Probleem is dat ik geen ?? wil maar При вдыхании является вредным для здоровья
En dat kan niet in Heart
Logged

Heart-Profit company ID : BA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #11 on: March 02, 2010, 09:33:01 am »

sorry het topic was niet turks maar pools/russisch, maar dat verandert het verhaal eigenlijk niet.

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21189.0
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: March 02, 2010, 10:49:36 am »

Ooo, dat topic. Ja, daar ben je meer tegen jezelf aan het praten geweest. En ook daar, ongeveer alles wat je zegt is niet helemaal juist (of is juist helemaal niet juist swoon). Maar goed, ik geef daar zelf toch het antwoord wel (daar heb je 100% gelijk in), alleen wist ik eergisteren even niet meer dat russisch onderdeel is van de "ellende", en dus ook echt ellende *is* ...

Hier geldt net zoiets als met de printer die het moet aankunnen : je PC moet het aankunnen. Geen probleem, dat kan 'ie - instellinkje wijzigen, rebooten en klaar. Wel eerst een cursus russisch volgen, want iets anders krijg je echt niet meer te zien.

Goed, iets minder wazig dan maar : dit heeft niets met code pages te maken, en ook de "uitgebreide" Windows code page (1252 o.i.d.) is helemaal niet uitgebreid. Daar staat geen russisch (of koreaans enz.) character in hoor; Zoals ik in dat andere topic al zei : hiervoor heb je Unicode nodig, en dat support Foxpro eigenlijk niet tegelijk met de andere character sets.

Met wat trucs is het wel te maken, maar ik vermoed dat niemand dat wil betalen. Ook ben je er nog niet met aanpassingen (aan zo'n tekst), en werkelijk alles en alles zal dedicated moeten worden gemaakt. Bijvoorbeeld een klein inlees programmaatje wat de (nieuwe) russische teksten inleest ... vergeet het maar, tenzij we er eerst zelf iets voor maken (moeilijk uit te leggen, maar probeer te bekenken dat dit niet via normale Foxpro commands kan gaan).

Ik weet dat het officieel niet mag, maar wat zou er gebeuren als je deze gewoon in het engels aanlevert ? of wat als er een mooi Zin-nummer bij staat (bij de zin in het engels dus), en je levert op een separaat blad alle russiche zinnen met het Zin-nummer erbij ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #13 on: March 02, 2010, 11:07:03 am »

Voor wat betreft russich weet ik het niet maar in heel de EG geldt nu voor labels de CLP en die eist gewoon dat dat soort teksten in de landstaal op het label komen.

en kun je dus niet een los briefje ernaast leveren.
en in de huidige wetgevig hebben de zin-nummers geen wettelijke status meer. Maar allen de tekst heeft die nog.

 :smile:De nummers zijn nu alleen nog maar ten behoeve van die programmeur en simpele gebruiker die de koppelinge moet maken. smile

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: March 02, 2010, 11:17:52 am »

Zo uit het hoofd is voor de EG het enige probleem Griekenland. Alle andere landen betreft slechts de juiste characterset in de printer. Dat *dat* al een groot probleem is, kan ik weinig aan doen, tenzij zo'n printer kan worden voorzien van een image (zoiets heb je zelf dacht ik ook genoemd). Maar volgens mij houdt dat nog niet in dat een Zebra dat kan.
En verder ... je Zebra kan toch niet doen wat de GHS wil, dus dat probleem is alvast uit de wereld (scratching).

Misschien zijn er nog trucs te vinden in het opslaan in een ander medium (ik bedoel Access of zo), om het dan verder via VB (Visual Basic) te laten lopen. Ach, dat is niet "misschien" ... dat lukt gegarandeerd wel. Maar hoe krijg je her daarin, en hoe houd je het daarin bij ? ...

($$$)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 20 queries.