Jaa ja, spijkers en koppen heh ?
Het feit dat ik erg wakker ben houdt nog niet in dat jij maar moet gaan slapen !!
Goed. Ik vrees dat we hier een typisch gevalletje hebben van "ik wil deze
oplossing" in plaats van "ik heb dit probleem".
Waar wij nu opkomen, is dat dit allemaal helemaal niet gaat om een vrachtbrief blabla klaar willen hebben een dag eerder. Nee nee, dit gaat om het pas weten wat je geleverd hebt nadat de vrachtwagen terug is. En DAAROM wil je dit allemaal.
Wel, ik zal je proberen duizelig te maken;
Jullie gebruiken die Q optie, en ook al is die destijds niet in zijn geheel voor jullie gemaakt, hij is wel op jullie situatie toegesneden. Ofwel, het aankunnen van de manco's. Overigens mag ik wel opmerken dat je dat ook nu nog steeds niet noemt, waarbij ik je toch wel kan vertellen dat manco's als zodanig nog iets (heel) anders is dan het achteraf terugboeken op voorraad van 20 uit een levering van oorspronkelijk 100. En, omdat JIJ weet hoe jullie werken, had je (voorzichtig gezegd) misschien zelf wel even mogen zien dat je hier een tussenrekening aan het hanteren bent, die op de juiste wijze moet worden tegengeboekt. Maar niet zo simpeltjes als jij suggereert.
Je moet proberen te doorzien dat je nooit zo maar deze Journaliseren Leveren kan gebruiken
waar je weet dat je iets journaliseert wat achteraf "fout" blijkt te zijn. Ofwel, waar je weet dat de fakturering achteraf anders zal zijn. Immers, anders zou je voortaan ook wel meteen kunnen faktureren.
En uiteindelijk komt het erop neer dat wij jou van een onjuist advies hebben voorzien, omdat wij niet (meer) doorhadden dat je andere hoeveeheden faktureert dan dat je levert. Jaja, lees goed, want daarop komt het nu ineens neer. Vroeger (maand terug) maakte dat niet uit, want je deed domweg *alles* achteraf. Nu echter, wil je "iets" vooraf doen, en dat vooraf kan alleen maar alles zijn, maar wat dus later moet worden gekorrigeerd.
Om een lang verhaal kort te maken, dit is toch werkelijk geen bug. Het is een schakel die voorheen niemand nodig had (zelfs jullie niet), en die er nu toch echt in moet.
Het werk wat moet gebeuren is op zich niet veel meer dan een juiste interface die alles aankan, maar met de helft van de tijd die nodig zal zijn voor het uitzoeken hoe alles in elkaar draait in jullie situaties. En, misschien volgt er ook nog iets uit de oude situatie die mogelijk al niet goed is, waardoor het hier ook nooit goed kan komen. Dat moet dus eerst worden gekontroleerd voordat we aan de gang kunnen met de (relatieve !!) aanpassingen die hier zijn benodigd.
Ik kan nog wel langer blabla-en, maar wij komen voor dit op 12 uur.