Wouter Rijnbende
|
|
« Reply #1 on: March 05, 2009, 11:06:59 am » |
|
Ik probeer me iets voor te stellen bij jouw whitelist.
Mag ik post lezen als "op onze mailserver laten we alleen mail door indien deze afkomstig is van emailadressen zoals opgenomen in een bepaalde lijst (whitelist)". ?
Zo ja, dan kon het wel eens zo zijn dat je niets hebt aan een dagelijkse lijst met "mutaties", maar je eerder iedere dag "de nieuwe lijst, bijgewerkt t/m die datum" wilt hebben. Immers, als mijn email adres wijzigt, kón het wel eens zo zijn dat je niet alleen wilt dat mijn nieuwe mailadres wordt toegevoegd aan de lijst, maar dat de oude er ook uit verwijderd wordt.
E.e.a. heeft op dat moment niets meer met "funktietriggers" te maken, maar betreft dan gewoon "een exportfunktie" die je moet uitvoeren.
Je zou kunnen denken aan het definiëren van een Kriterium "WHITELIST"", daarin alle Relaties en-/of Kontaktpersonen op te nemen die volgens jouw voldoen. Een nog te ontwikkelen exportfunktie zou dan van dié Kontaktpersonen een overzicht moeten opbouwen van alle email adressen + email-aliassen (!). Het is ook omwille van die aliassen dat het niet standaard werkt, anders had je misschien wel gewoon een "Samenvoegbestand o.b.v. een Kriterium" kunnen genereren. Merk op dat je de aliassen er ook bij moet hebben, want wij mailen vanaf heart-profit.nl, heartprofit.nl, heart-profit.com, heartprofit.com etc. en je wilt dat alles aankomt.
|