Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 02:02:21 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: uitbreiding mbt e-mail adressen  (Read 1428 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« on: March 05, 2009, 09:11:42 am »

Heren,


Om het e-mail verkeer in goede banen te leiden, hebben we zo langzamerhand een enorme whitelist gecreeerd.
de wijzigingen in die lijst happen inmiddels 3 uur perweek uit mijn tijd en het begint vervelend te worden

Ik heb er met Menno wel eens over gesproken maar we zijn er nooit verder meegegaan ook omdat menno aangaf
nu even niet.

Ik ga dus nog een keer een poging doen de oplossing van  het probleem aan te zwengelen.

Ok  we werken met de crm module en als iedereen zich houdt aan de regels met betrekking tot invoeren van de gegevens werkt het fantastisch.
We lopen echter aan tegen het volgende aan:

zoals gezegd, hebben we om zoveel mogelijk spam buiten de deur te houden besloten een whitelist bij te houden en alle relaties ingevoerd in het crm
op die whitelist te plaatsen.
Nu wordt er doormiddel van een funktie trigger een mail gestuurd naar de beheerder van de whitelist als er bij een relatie een e-mail-adres is gewijzigd, wat er niet in die mail staat is het bewuste e-mailadres, en dan wordt het een vervelende klus als je bedenkt dat op een dag er al gauw 25 tot 30 mutaties zijn.

Wat ik zou willen is dat er iets komt dat de mutaties in contactpersonen  per dag exporteert in csv format, zodat deze geimporteerd kan worden in de whitelist.

kan dat, zo ja wat kost dat en niet geheel onbelangrijk wanneer kunnen we er dan over beschikken?

ik hoor het graag

paul

Logged

Heart-Profit company ID : MA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 05, 2009, 11:06:59 am »

Ik probeer me iets voor te stellen bij jouw whitelist.

Mag ik post lezen als "op onze mailserver laten we alleen mail door indien deze afkomstig is van emailadressen zoals opgenomen in een bepaalde lijst (whitelist)". ?

Zo ja, dan kon het wel eens zo zijn dat je niets hebt aan een dagelijkse lijst met "mutaties", maar je eerder iedere dag "de nieuwe lijst, bijgewerkt t/m die datum" wilt hebben. Immers, als mijn email adres wijzigt, kón het wel eens zo zijn dat je niet alleen wilt dat mijn nieuwe mailadres wordt toegevoegd aan de lijst, maar dat de oude er ook uit verwijderd wordt.

E.e.a. heeft op dat moment niets meer met "funktietriggers" te maken, maar betreft dan gewoon "een exportfunktie" die je moet uitvoeren.

Je zou kunnen denken aan het definiëren van een Kriterium "WHITELIST"", daarin alle Relaties en-/of Kontaktpersonen op te nemen die volgens jouw voldoen. Een nog te ontwikkelen exportfunktie zou dan van dié Kontaktpersonen een overzicht moeten opbouwen van alle email adressen + email-aliassen (!). Het is ook omwille van die aliassen dat het niet standaard werkt, anders had je misschien wel gewoon een "Samenvoegbestand o.b.v. een Kriterium" kunnen genereren. Merk op dat je de aliassen er ook bij moet hebben, want wij mailen vanaf heart-profit.nl, heartprofit.nl, heart-profit.com, heartprofit.com etc. en je wilt dat alles aankomt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 19 queries.