Paul,
Kunnen we met deze layout uit de voeten als we volledig automatisch willen factureren naar Email
Ik heb niet alle variabelen beoordeeld (weet ook niet of dat je bedoeling wel is), weet ook niet hoe je dit in elkaar hebt gebakken (gewoon handmatig een HTML maken denk ik ?) maar ... ziet er toch prima uit ?
Als je op iets specifieks doelt waarnaar we moeten kijken, moet je dat maar even zeggen ...
Volledig automatisch, is denk ik niet het goede woord we willen wel kiezen hoe laat die mail vertrekt, dus wanneer we factureren.
Dat laatste is dan denk ik waar het wel op neerkomt ja. En dan "Faktureren t/m Leverdatum" invullen.
Is het dan mogelijk dat we inzicht krijgen in welke facturen zijn gemaild, en daar mee bedoel ik, we willen eigenlijk alleen maar dat gemailde facturen niet nog een keer in de papierwinkel terug komen.
Die is me niet helemaal duidelijk. Maar, misschien is het jou nog niet helemaal duidelijk ?
Bij de Debiteur kan je (dan) aangeven wie een email moet krijgen voor de Faktuur. Dit zal -net zoals bij EDI- zo werken dat je tegelijk ook "Papier" kan opgeven. Dit laatste zal je in principe niet doen, maar zal je -net zoals bij EDI- in eerste instantie wel doen. Voor het geval de email adressen niet juist zijn enz. enz.; eigenlijk een proefdraai pereiode dus, en dan is het handig dat je aan een stapel papier kan zien wie je wat hebt gestuurd. Overigens verkies je dat wellicht sowieso wel. Eén probleempje ... je zal een grote stapel papiier krijgen, waarbij sommigen al zijn ge-emailed, en anderen nog niet. Dus hoe je daar nu mee omgaat ? (de "kopieën" voor het archief altijd naar een andere bak of zo ?).
Hoe dan ook, een faktuur die gisteren eruit is gekomen en is ge-emailed, komt er vandaag niet weer uit. Wat dat betreft is het niet anders als anders !
Wel willen we graag de mogelijkheid houden alsnog een factuur voor deze relaties te printen, je weet immers nooit of je nog eens een papieren ding moet sturen.
Eigenlijk herboven al behandeld, tenzij je (ook) iets bedoelt als ad-hoc even een printje maken, waar a. emailen aan staat (die gaat dan ook weer) en b. het printen misschien niet aan staat (dat moet je dan aanzetten). Dus ja ... ik denk dat daar iets voor nodig is wat er nog niet is. Misschien een vinkje bij het Faktureren "Elektronische berichten respekteren J/N" of zo. Default is Ja, en bij Nee komt er gewoon (en alleen) een papiertje uit. Maar ik weet niet of je dat ad-hoc verhaal bedoelde. Zo ja, reken hiervoor dan op 2,5 uur.
de mee gestuurde layout is in het engels ik zie nog even niet hoe we de nederlandse en franse variant in het systeem krijgen, mogelijk kan je daar wat meer over zeggenb?
Of ik snap de vraag niet, of jullie hebben nog nooit enig uitgaand dokument in meerdere talen gehad ? Zeg eerst maar even welke v/d twee het is, voordat we onnodig zitten te typen. Ok ?
En dan ook nog een belangrijke vraag wat voor zie jij als kosten om e.e.a. zo te maken dat het werkt zoals hier boven geschetst
Buiten de eventueel benodigde eerde genoemde 2,5 uur, en met de voorzieningen die er intussen zullen zijn (lees : nu aan het aankomen zijn) ... 8 uur ? Ik kan het nog niet helemaal overzien (eigenlijk moet dat verhaal rond Profit-Print-3 eerst klaar zijn) en ik denk dat die 8 uur wel maximaal is hoor. Eén niet onbelangrijk ding : zoals alles in elkaar gaat zitten zou het kunnen zijn dat je Profit-Print-3 nodig hebt (200 euri Basisprijs). Even aannemend van niet (en dat je dus ook niet het geheel wilt omzetten naar een PDF) kunnen we er ook nu al mee beginnen ...