Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 12:41:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
Author Topic: digitaal factureren naast edi facturatie????  (Read 10325 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #15 on: March 12, 2009, 08:34:32 am »

Ik zal zorgen dat er vrijdag een klaar staat of wil je hem eerder hebben?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #16 on: March 12, 2009, 02:54:26 pm »

Per e-mail  in Html
kan het dan zo zijn dat ik een Html layout verzin, met daarin dezelfde variabelen als nu in de geprinte versie?

als ik dan briefhoofd en logo's en dergelijke als plaatje op sla op een internetserver , ik weet het ik vloek waarschijnlijk  op een plaats waar het niet mag, dezelfde server als waar de webshop op draait,Kan ik in mijn de plaatjes definieren  in de layout en vervolgens de geadresseerde de plaatjes laten  downloaden, om de factuur kompleet op zijn scherm te krijgen.

 maak ik hier een denk fout of klinkt aannemelijk?


dank je wel



Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: March 13, 2009, 07:44:36 am »

Even onder voorbehoud van eventuele kombinaties die nu ergens niet willen in de layout zelf (maar dat zullen we dan kunnen aanpassen) ... Ja.

Ik weet alleen niet of je dat moet doen;
Met alle firewalls en zo is er geen email meer die vanzelf de plaatjes laat zien ("klik hier zus en zo om ...") àls je ze al nog kan zien.
En dit gaat dus niet om plaatjes, maar om een verbinding die ter plekke nodig is om de gegevens van jouw server te laden. Die verbinding wordt vervolgens gezien (door virusscanners e.d.) als het op het systeem koekeloeren omwille van spyware enz.

Dus het kan wel, maar ik zou het zo niet doen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #18 on: March 13, 2009, 10:16:23 am »

Upgrade staat voor je klaar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #19 on: March 17, 2009, 09:07:27 am »

Richard,

Ik zit nog met een probleempje, na de upgrade van dit weekend, dacht ik even een test te doen met het emailen van een orderbevestiging.
Dat liep niet helemaal af zoals ik verwachtte, er gebeurde helemaal niets.

Kan jij me vertellen waar welke vinkjes moeten staan om eea werkend te krijgen?

ik heb bij de kontaktpersoon mk bij mkteleservice
  aangegeven dat ze de orderbevestiging per email zou moeten ontvangen en haar e-mailadres ingeklopt
  Ik vergeet vast ergens een setting kan je aangeven waar???

dank

paul
Logged

Heart-Profit company ID : MA
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #20 on: March 24, 2009, 03:22:31 pm »

Peter,

 ik ben aan het stoeien met mijn layout in HTMl  omdat ik de orderbevestiging wel heel fraai vind.
Kom ik even tot het volgende:  de layout die we getest hebben is door jullie gemaakt niks mis mee, maar we willen nog wel eens gebruikmaken van  orderbevestigingen, pakbonnen en facturen om klanten te laten weten dat we er niet zijn of andere speciale gelegenheden kenbaar te maken.

Dat wordt wat lastig met een vaste layout. Vraag ik heel veel, als ik vraag in hoeverre de layout variabel te maken is zo dat ik nog netjes kan laten weten dat ik gesloten ben oid .

En stel nu dat je zegt dat kan toch wel in de e-mail dan nog moet ik voor de e-mail de deur uit gaat de mogelijkheid hebben de regels toe te voegen  en dat lijkt me ook niet ideaal
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #21 on: March 24, 2009, 03:46:00 pm »

Tja, moet toch niet zo moeilijk zijn;

Bij de Bedrijfsparameters ergens de betreffende algemene tekst (1 regelig, 4 uur).

Een algemene Layout Variabele (overal toepasbaar) die de inhoud van die tekst bevat. 0,5 uur.

De eerstgenoemde 4 uur krijg je voor 2. Je weet het, crisis tijd ...
smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #22 on: March 24, 2009, 03:55:02 pm »

Quote
Dat wordt wat lastig met een vaste layout.

Wat bedoel je hier eigenlijk mee ? je hebt het toch wel over Variabele Layoputs ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #23 on: March 26, 2009, 11:12:18 am »

Ja we gebruiken variabele layouts.

Peter ik denk nu dat ik het begrijp mocht het straks toch anders zijn kom ik er wel op terug


Logged

Heart-Profit company ID : MA
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #24 on: March 31, 2009, 03:34:58 pm »

Peter,

ik heb in attachment plakte ik een html layout zo als die er naar ons idee uit zou moeten zien.
 het ip adres is van mijn prive machine dat passen we nog wel een keer aan.
wil jij er een blik opwerpen en mij vertellen:

         Kunnen we met deze layout uit de voeten als we volledig automatisch willen factureren naar Email
         Volledig  automatisch, is denk ik niet het goede woord we willen wel kiezen hoe laat die mail vertrekt, dus wanneer we factureren.

         De factuur laten vertrekken als de pakbon in de envelope zit is niet echt een gewilde optie de factuur komt dan minimaal een dag eerder aan dan de goederen en daar 
         voorzien we wat oneffenheden

        Is het  dan mogelijk dat we inzicht krijgen in welke facturen zijn gemaild, en daar mee bedoel ik, we willen eigenlijk alleen maar dat gemailde facturen niet nog een keer     
         in de papierwinkel terug komen.
Wel willen we graag de mogelijkheid houden alsnog een factuur voor deze relaties te printen, je weet immers nooit of je nog eens een papieren ding moet sturen.

de mee gestuurde layout is in het engels ik zie nog even niet hoe we de nederlandse en franse variant in het systeem krijgen, mogelijk kan je daar wat meer over zeggenb?



En dan ook nog een belangrijke vraag wat voor zie jij als kosten om e.e.a. zo te maken dat het werkt zoals hier boven geschetst

en natuurlijk al mijn verhaal niet duidelijk is op alle fronten laat het me weten

dank je wel

 

* factuurvariabel2.html (3.55 KB - downloaded 116 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #25 on: April 01, 2009, 10:59:36 am »

Paul,

Quote
Kunnen we met deze layout uit de voeten als we volledig automatisch willen factureren naar Email

Ik heb niet alle variabelen beoordeeld (weet ook niet of dat je bedoeling wel is), weet ook niet hoe je dit in elkaar hebt gebakken (gewoon handmatig een HTML maken denk ik ?) maar ... ziet er toch prima uit ?
Als je op iets specifieks doelt waarnaar we moeten kijken, moet je dat maar even zeggen ...

Quote
Volledig  automatisch, is denk ik niet het goede woord we willen wel kiezen hoe laat die mail vertrekt, dus wanneer we factureren.

Dat laatste is dan denk ik waar het wel op neerkomt ja. En dan "Faktureren t/m Leverdatum" invullen.

Quote
Is het  dan mogelijk dat we inzicht krijgen in welke facturen zijn gemaild, en daar mee bedoel ik, we willen eigenlijk alleen maar dat gemailde facturen niet nog een keer in de papierwinkel terug komen.

Die is me niet helemaal duidelijk. Maar, misschien is het jou nog niet helemaal duidelijk ? smile
Bij de Debiteur kan je (dan) aangeven wie een email moet krijgen voor de Faktuur. Dit zal -net zoals bij EDI- zo werken dat je tegelijk ook "Papier" kan opgeven. Dit laatste zal je in principe niet doen, maar zal je -net zoals bij EDI- in eerste instantie wel doen. Voor het geval de email adressen niet juist zijn enz. enz.; eigenlijk een proefdraai pereiode dus, en dan is het handig dat je aan een stapel papier kan zien wie je wat hebt gestuurd. Overigens verkies je dat wellicht sowieso wel. Eén probleempje ... je zal een grote stapel papiier krijgen, waarbij sommigen al zijn ge-emailed, en anderen nog niet. Dus hoe je daar nu mee omgaat ? (de "kopieën" voor het archief altijd naar een andere bak of zo ?).
Hoe dan ook, een faktuur die gisteren eruit is gekomen en is ge-emailed, komt er vandaag niet weer uit. Wat dat betreft is het niet anders als anders !

Quote
Wel willen we graag de mogelijkheid houden alsnog een factuur voor deze relaties te printen, je weet immers nooit of je nog eens een papieren ding moet sturen.

Eigenlijk herboven al behandeld, tenzij je (ook) iets bedoelt als ad-hoc even een printje maken, waar a. emailen aan staat (die gaat dan ook weer) en b. het printen misschien niet aan staat (dat moet je dan aanzetten). Dus ja ... ik denk dat daar iets voor nodig is wat er nog niet is. Misschien een vinkje bij het Faktureren "Elektronische berichten respekteren J/N" of zo. Default is Ja, en bij Nee komt er gewoon (en alleen) een papiertje uit. Maar ik weet niet of je dat ad-hoc verhaal bedoelde. Zo ja, reken hiervoor dan op 2,5 uur.

Quote
de mee gestuurde layout is in het engels ik zie nog even niet hoe we de nederlandse en franse variant in het systeem krijgen, mogelijk kan je daar wat meer over zeggenb?

Of ik snap de vraag niet, of jullie hebben nog nooit enig uitgaand dokument in meerdere talen gehad ? Zeg eerst maar even welke v/d twee het is, voordat we onnodig zitten te typen. Ok ?

Quote
En dan ook nog een belangrijke vraag wat voor zie jij als kosten om e.e.a. zo te maken dat het werkt zoals hier boven geschetst

Buiten de eventueel benodigde eerde genoemde 2,5 uur, en met de voorzieningen die er intussen zullen zijn (lees : nu aan het aankomen zijn) ... 8 uur ? Ik kan het nog niet helemaal overzien (eigenlijk moet dat verhaal rond Profit-Print-3 eerst klaar zijn) en ik denk dat die 8 uur wel maximaal is hoor. Eén niet onbelangrijk ding : zoals alles in elkaar gaat zitten zou het kunnen zijn dat je Profit-Print-3 nodig hebt (200 euri Basisprijs). Even aannemend van niet (en dat je dus ook niet het geheel wilt omzetten naar een PDF) kunnen we er ook nu al mee beginnen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #26 on: April 01, 2009, 03:11:54 pm »

Peter,

Als ik het goed begrijp komt het er op neer dat, we de mogelijkheid krijgen zoals bij edi om te kiezen e-mail
papier of beide.

daar mee is eigenlijk alles wat ik wil bereikt.

Ik was even bang dat er een en ander in de methodiek compleet overhoop zou moeten. uit jouw antwoord begrijp ik dat dat niet gaat gebeuren.

Als ik zoals nu factureer en ik heb mij mijn relatie opgegeven -mail de factuur maar en doe het niet op papier voor deze relatie men ik eigenlijk waar ik wil uitkomen.
Als ik dan ook nog bij bijvoorbeeld duplicaat facturen, de keuze zou kunnen maken tussen digitaal of papier  denk ik dat het goed is zo



aangaande de verschillende layouts ten behoeve van verschillende talen, jawel die gebruiken we wel nederlands frans en engels.

De vraag is eigenlijk gaat hoe gaat deze layout  zich verhouden tod de  nedk1 en de frak1 faktuur koppen in de variabele layouts

De uren die je opgeeft ga ik op de geeikte plek voor leggen den ik kom daar op terug.

PDF nee dat is naar mijn idee niet echt de bedoeling maar ook heir ga ik nog ff in conclaaf.



 
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #27 on: April 02, 2009, 11:08:00 am »

Quote
De vraag is eigenlijk gaat hoe gaat deze layout  zich verhouden tod de  nedk1 en de frak1 faktuur koppen in de variabele layouts

Paul, ik weet niet goed of je een probleem ziet of dat je het gewoon niet weet. V.w.b. het laatste dan maar : geen verschil met de normale layouts zou ik zeggen. Je noemt wel "koppen" en ik weet niet waarom ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #28 on: June 17, 2009, 08:13:07 am »

Wordt na tel. overleg (DK) gemaakt voor 10,5 uur.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #29 on: July 03, 2009, 11:26:53 am »

Hallo PWoelders,

E.e.a. is gereed zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21767.0. Hievoor heb je echter wel een Upgrade nodig.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.028 seconds with 21 queries.