Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:48:39 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: button print pdf bij afdrukken facturen  (Read 7548 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: February 18, 2009, 01:32:52 pm »

Deze doet het nog niet,

Zou het volgende kunnen?

1 -
De button roept de normale printfuctie af maar dan met een alternatieve
waarde voor "koppeling print queue aan functie"

2 -
Bij het genereren van de factuur respecteerd het printen een "vinkje" bij de debiteur welke de pdf printer wel of niet selecteerd.

Hoe denk je hierover?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 18, 2009, 01:43:48 pm »

Ik denk hier niets over zolang je niet (hebt uitgezocht en) aangeeft welke PDF printer moet worden gebruikt.

Niet te makkelijk doen, want als je er een neemt die technisch niet blijkt te voldoen voor ons, kost het je wel geld (van onze werkzaamheden in elk geval) maar heb je helemaal niets.

Ik zal deze tekst maar eens bewaren, dan kan het het over 7 weken (dat lijkt me ongeveer de frequentie) er zo weer in pasten. Hahaha
oops
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: February 18, 2009, 01:49:55 pm »

Ik heb de pdf printer getest met heart samen en geeft geen problemen.
Zoals al eerder aangegeven is het geen pdf generator maar een printer.
Maar aangezien jullie nog steeds geen verdere actie nemen op het generator verhaal lijkt het mij opportuun om dan het verhaal te implementeren met de alternatieve printfunctie.

Het pakketje wat ik getest heb werkt net zoals veel pdf printers en geeft bij aansturing met de heart programmatuur geen problemen.

reden om deze te kiezen is dat de userinstellingen mbt encryptie/wachtwoord en stationairy netjes bewaard blijven waardoor je elke keer op dezelfde wijze een document kunt genereren.
(plus dat het dan maar € 15.00 licentiekosten per werkstation kost in tegenstelling tot meneer Acrobat)

www.reasoft.com , standard editie

Dus graag: welke mogelijkheden zie je
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: February 18, 2009, 01:52:57 pm »

PS wij waren druk in discussie met de belastingdient over de noodzaak mbt het toepassen van digitale handtekeningen e.d. op de pdf.
Maar door de uitspraken van het Min. van Financien is dat achterhaald.
Moest ik 2 weken nog de discussie aan over een level 2 of level 3 certificaat...
werd ik vrijdag gebeld door de belastingdienst met dat dat allemaal achterhaald was en dat het nu dus "gewoon mag"

Fijne jongens die ambtenaren...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 18, 2009, 02:15:55 pm »

Sterker nog, het mag gewoon in een email body nu, volgens mij.
Wel knap dat ze jou gebeld hebben op vrijdag, dezelfde dag dat het op het nieuws was. Of zou die ambenaar gewoon naar het nieuws hebben geluisterd, en onmiddellijk jou hebben gebeld ?
Of zou jij zelf voor het nieuws hebben gezorgd misschien ? hahaha

Quote
Ik heb de pdf printer getest met heart samen en geeft geen problemen.

Oh joh, daar weet ik niets van. Wie hier heeft dat nou weer verzuimd te melden ??

Maar goed, als jij dat zegt geloof ik dat (lees : ga ik verder niet uitzoeken) en dan gaan we dat doen.

Voor de duidelijkheid, wat jij dus wilt is alleen printen naar de PDF printer. Let wel, printen = printen naar de printer.
En voordat je allemaal opties begint te bedenken die zich in de kombinatie bevinden (zoals printen naar het scherm, emailen) :
a. die heb je vast niet uitgezocht
b. die kosten extra geld.

Maar van mij mag alles.
Houd het op het printen naar de printer, inklusief dat vinkje bij de Debiteur op 12 uur inklusief een Bedrijfsparameter die aangeeft welke PDF Printer je gebruikt (noodzakelijk om de juiste parameter sturing te onderkennen, en wat hard zal worden ingebouwd ... en eventueel met een extra Bedrijfsparameter die je van ons krijgt voor de lokatie van de printer (software).

De button zo laten werken nadat het voorgaande is geďmplemeneerd krijg je gratis (omdat je bij het voorgaande vast wel voor anderen aan het betalen bent, en ik het lovenswaardig vind dat er eindelijk eens iemand is die dit doorzet).
De eerstvolgende met een andere printer mag wat mij betreft nog extra veel voor die button betalen ook. Hihi.

N.b.: Als de software in demo versie niet alles kan doen wat wel nodig is mogen wij vast wel tijdelijk een kopietje van jou gebruiken.
Oh ja, dat kost 6,75 aan verzendkosten en het pakketje kost 15 euri zei je. Nou laat dat ook maar dan. Dan kopen wij het wel. heat


Niet vergeten Marco : als het toch niet blijkt te werken ben je het geld kwijt, dan wel kan het je extra kosten omdat we iets voor elkaar moeten zien te boxen wat slecht kan (geen idee natuurlijk, maar zo gaat dat met automatiseren). Vergeet niet : een converter werkt ALTIJD, maar zo wil je het even niet.
Gewoon een eerlijke waarschuwing waarschuwing waarschuwing.
Plus een dislaimer : het maakt me niet eens uit met wie je dat van Heart hebt uitgezocht. Ik wil dus niet dat je daaraan rechten ontleent.

Grin
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: February 18, 2009, 02:50:23 pm »

Ik zal hier vragen om goedkeuring voor die print functionaliteit
op basis van die € 1400 euris...

verder:
de demo doet alles wat je nodig acht, met 1 punt: na x tijd komt er een mooi watermerkje in.......
Dus geld hoeft het jou niet te kosten.

En nog 1 ding:
disclaimers kun je beter vast inbouwen in voetteksten (scheelt ellende)

mvg


MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #6 on: March 02, 2009, 03:57:56 pm »

Ik heb met betrekking tot deze functionaliteit al wat contact gehad met Peter, maar ook met diverse personen op het forum.
 
Wat er gaat gebeuren is het volgende:
1. In de bedrijfsparameters komt er een mogelijkheid om de printer en de driver op te geven die aangestuurd gaan worden middels de button bij printen verkooporders. (dus 1 pdf printer voor het hele bedrijf, ongeacht user)
 
2. Hier kun je dus i.p. elke PDF printer die je op jouw netwerk geďnstalleerd staat, maar het wordt ontworpen voor de hieronder gemelde printer. Werking wordt dus alleen voor deze combinatie gegarandeerd
 
3. Door mij (Marco) is gekozen voor de REASOFT pdf printer (Standard Edition) oplossing om de reeds eerder in deze thread gemeldde redenen. Dit pakket opent na het geven van de printopdracht met een pop-up waarin keuze voor mailen of opslaan geboden word. Deze pop-up is een programmafunctionaliteit vanuit het REASOFT pdf printprogramma en dus niet vanuit Heart!
De in REASOFT aangebodem "Mail to.." button opent dan gewoon MS Outlook of een andere default mail client met de pdf in de bijlage. Je moet dan zelf op de gewone wijze de contactpersoon kiezen.
 
Van enkele heb ik reeds gemeld gekregen dat zij geintresseerd zijn in deze oplossing, ook daar dit op later moment eventueel uit te breiden is naar opdrachtbevestigingen en inkooporderbevestiugingen door het daar aan laten maken van buttons die dan op gelijke wijze zouden kunnen gaan werken.
 
Getest is met de WIN aansturing zoals deze in de printer driver sectie staat voor het aansturen van Windows Embedded Printer, die Wouter ooit gepost heeft.
Zelf kun je hier nog met lettertype e.d. spelen.
 
Mijn vraag is nu heel concreet:
Degenen die hier mede interesse in hebben (ook mbt het delen van de kosten) graag dit per mail aan Peter Stordiau en mijn persoon melden.
Ik heb reeds van 2 personen te horen gekregen dat zij hier ook mee bezig zijn en indien we de kosten kunnen delen worden we er allemaal beter van.
Dus graag even reactie aan mij en Peter vie een PM.
(Als je het in een post zet kan natuurlijk ook)
 
de begrote kosten komen dan op de € 1500 gedeeld door het aantal deelnemers.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: March 02, 2009, 05:15:28 pm »

1 reactie is al binnen, wie biedt er meer ?...    Good job !
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 04, 2009, 02:08:48 pm »

Quote
Dit pakket opent na het geven van de printopdracht met een pop-up waarin keuze voor mailen of opslaan geboden word.

en

Quote
ook daar dit op later moment eventueel uit te breiden is naar opdrachtbevestigingen en inkooporderbevestiugingen

Ehh, ik zeg het maar even, nu het nog kan, maar het lijkt me niet dat het laatste feasable zou zijn. Misschien is het niet goed duidelijk te maken, maar die funktionaliteiten zijn er al, en werken tot aan een bepaald punt (emailen). Dat ga je natuurlijk niet op gestruktureerde (en gemoduleerde) wijze onderbreken met iets dat dat eind helemaal niet haalt. Ik denk eigenlijk dat wij domweg Nee zouden zeggen als dat wordt gevraagd.

Net zo moeilijk zal het zijn om duidelijk te maken dat wat je bij het Faktureren wenst domme onzin is, omdat het gewoon geen oplossing is die het eind kan halen (ditto dus) maar wat we toevallig wel zouden toestaan omdat er nog niets anders is ? hmm ...

Het moet ook van mijn hart dat je (Marco) het nu anders hebt uitgelegd als via email. Daar was het gewoon printen - klaar. Niets emailen. Ik heb je er al voor gewaarschuwd dat je die verbinding zou gaan maken, en dat niet te doen. Vanuit een topic van Paul Woelders wijs je dan ook nog hier naartoe, wat zeer onterecht is.

Wat was je eigenlijk van plan ? Faktuurrun opstarten en bij iedereen waar is ingesteld dat 'ie de faktuur ge-emailed krijgt even snel het email adres opzoeken invullen ? kom op zeg ...

Het spijt me zeer, maar ik denk niet dat we dit gaan maken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: March 05, 2009, 09:54:21 am »

Peter, ik heb dat van reasoft ook even geprobeerd, maar ik moet zeggen: best gebruikersvriendelijk opgezet opgezet die schermen. Wat ik me nog wel afvraag: Bij PDF printen worden de facturen (orderbevestigingen, keuringsrapporten, kommissiefacturen, etc.) per factuur als document opgeslagen. Wat ik hierbij constateer, is dat hier telkens de printfunctie als documentnaam meegegeven wordt. Dat betekent dat de gebruikers bij Marco (en bij mij dus ook) constant die dingen moeten hernoemen. (Hoe) kun je dat element oplossen

Voor facturen
Heart zou dat ding moeten noemen SID_UF_505874 (zijnde het eigen bedrijf + UF (afko. voor Uitgaandefacuur) + factuurnummer). Ik heb de bedrijven Meel en Laco actief, dus dan zou dat moeten zijn MEEL_UF_505874 (of MEEL_UF_505874D ingeval van een duplicaatfactuur) en als ik in het andere bedrijf zit, dan wordt het  LACO_UF_505874.

Stel dat je nog eens een Verkooporderbevestiging wilt, dan heet die bijvoorbeeld:
MEEL_OB_ORDERNUMMER
 
een keuringsrapportje:
MEEL_KR_Raaplijstnummer
 
een vrachtbrief:
MEEL_VB_vrachtbriefnummer
 
Hoe zie je dit element zitten? los van de rest van de punten.
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #10 on: March 05, 2009, 10:00:45 am »

Peter,

Ik heb jou alleen gevraagd om de pdf printer aan te sturen.
of ik die pdf vanaf het punt in reasoft wil opslaan, mailen of weggooien lijkt me aan de gebruiker.

Ik wilde in dat stukje post alleen aangeven wat reasoft dan als mogelijkheden aanbied
immers je hebt vanuit elke pdf (ongeacht of het nu rea of adobe Cute of wat dan ook is) de optie om te printen of mailen.

bij pdf zul je normaliter alleen kiezen voor opslaan of mailen (anders had je wel meteen een directe printer gepakt)

Maar als jij een mooie oplossing vindt voor het genereren van een pdf met wachtwoord en achtergrond direct vanuit heart en wat mij betreft op alle mogelijke plaatsen waar geprint moet gaan worden ... graag

Maar dat was nu net dat topic wat al een paar jaar open staat.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: March 05, 2009, 10:51:21 am »


Dit wordt niets zo. Het zal er toch wel op neerkomen dat we het zelf moeten doen.

Marco, je was het misschien vergeten, maar dit is een pakket. En aangezien dit niet "de" oplossing is, hebben we er straks twee. Dat je -dan- middels een Bedrijfsparameter je andere PDF printer kan opgeven is tot daar aan toe, maar dat de interne struktuur op z'n kop mag - en nog erger - dit twee strukturen zullen worden, is echt helemaal niets.

Quote
immers je hebt vanuit elke pdf (ongeacht of het nu rea of adobe Cute of wat dan ook is) de optie om te printen of mailen.

In plaats van dit te zeggen, had je je tijd wellicht beter kunnen besteden met het onderzoek van een converter. Ik heb dit nu (iets overdreven) 10 keer gezegd, en waarom je dat niet doet is mij een raadsel. Maar laat maar, van mij hoeft het nu niet meer.

Let op : Alles wat hierboven is genoemd door mij en op een aanbieding mag lijken, is hiermee vervallen.
Dat doe ik wel opnieuw als we hier concensus over hebben : Re: Afbeelding in koptekst layout verkooporder (SYLRRA).

smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.056 seconds with 21 queries.