Nog even oppassen : Als ik zeg "alles", dan bedoel ik alles met gelijkwaardige data. Dus, bij de "enkele uren" ging ik er al vanuit dat je één soort Verslag gebruikt, en dat dit geen Word betreft (dit, terwijl er in theorie 4 technische soorten bestaan).
Ook ging ik er niet vanuit dat bij zo'n Verslag Bijlagen kunnen zitten, die je wilt mee-emailen (had ik gewoon niet aan gedacht (jij vast ook niet) en daar werd ik daarstraks door e.o.a. nerd op gewezen.
Al met al moet ik met dit soort dingen erg oppassen wat ik zeg
Ik verbaasde me er zelf al over dat ik bij die "enkele uren" - waar ze het eerst worden genoemd - refereer aan een user-id, waarvan ik overigens op dit moment niet eens zou weten hoe dat te doen. Bovenstaande tekst toont denkelijk hoe ik het bedoelde (en ook in mijn hoofd had). Hoe dan ook, je mag er gelijk in hebben dat zowel de 30 uur (betaald 10) als de enkele uren meer niet de verschillende vormen van verslagen dekken. Laat staan die uit verschillende entiteiten.
Wat we wel moeten zien te volgen, is dat ik met de bovenstaande uitwerking tracht alles aan te kunnen, ook al noem ik ergens
Wat wel weer kan is dat op de e.o.a. manier een soort standaard inhoud wordt gepresenteerd die je mag vergelijken met wat de Mailing Selekties ophoesten. Maar dan doe ik er eerst minimaal 12 uur bij
gewoon omdat ik denk dat dat voor die 30 uur kan.
Alles samengevat mogen we voor 30 uur plus enkele uren (betaald 10 uur plus enkele uren) hetgeen maken wat ik zojuist heb beschreven, mag er tekst worden "afgedrukt" die met de Dos-Editor is gemaakt, maar mag dit ook HTML tekst zijn (want dat werkt wel in een email), maar weet ik niét hoe je op een transparante wijze aan de "soorten" tekst komt die toevallig bij PKKO spelen. En dat weet de gebruiker natuurlijk ook niet, terwijl de trigger aan PKKOTV zal hangen.
En dan kan ik alleen nog maar bedenken dat Pascal aangeeft welke "soort" tekst hij afgedrukt wil hebben waar het om PKKOTV gaat, omdat alles wat dit dynamisch maakt misschien al te moeilijk is om te bedenken. Merk op dat mèt dat de gekozen tekst voor PKKOTV (wat mij betreft ook PKKOWY) als bijzonderheid wordt behandeld voor deze 2 funkties, de rest natuurlijk gewoon kan werken (in Dos-tekst of HTML waar aan de orde). En dit komt omdat ik wil dat zowel Dos-tekst als HTML wordt onderkend, ik ook graag wil dat "alles" kan (tenzij ondoenlijk), en ik ook wel wil dat Pascal kan doen wat hij vraagt.
Wat ik niet wil is dat we 180 uur bezig zijn voor iets wat 10 oplevert. Zo, dan weet iedereen dat ook weer.