Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:13:27 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: CRM Toevoegen Bezoekrapport: extra veld Kontaktpersoon en datum wijzigbaar?  (Read 15237 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: January 05, 2009, 04:24:31 pm »

Menu 2-1-1-1 SHIFT-F5 tabblad Aktie/Kontakt, Bezoekrapport, F4 toevoegen.
In dit scherm willen we graag een extra veld 'Kontaktpersoon' (kontaktpersoon van in dit geval Kontakt-identifikatie REKRAA).

Verder valt het op dat de Datum niet te wijzigen is, kan dit ook aangepast worden?

« Last Edit: January 07, 2009, 03:19:53 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 06, 2009, 08:11:04 am »

Als je een Kontakt toegevoegd hebt, heb je de mogelijkheid om Kontaktdeelnemers op te nemen (zie rubriek Kontaktdeelnemers  opnemen J/N). Hier kun je iedereen opnemen die maar aan de orde zou zijn, dus ook de aan de orde zijnde Kontaktpersoon van de betreffende Relatie. Merk op dat als je een bezoekverslag registreert, je vast wel met meerdere mensen om de tafel gezeten kunt hebben (ook externe partijen) en die kun je op die manier allemaal registreren.
Ofwel, dit zit niet in de header, maar je krijgt een extra Raadpleeg-/Toevoeg-/Verwijder funktie om de Kontaktpersonen (deelnemers) van een Kontakt te registreren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 07, 2009, 10:56:35 am »

Quote
Merk op dat als je een bezoekverslag registreert, je vast wel met meerdere mensen om de tafel gezeten kunt hebben (ook externe partijen) en die kun je op die manier allemaal registreren.
Ok, nu snap ik waarom hij niet in de header zit/kan.

Nu heb ik onder 2-9-9-2-1-7 de volgende funktie-trigger toegevoegd (afbeelding 1). Bij het toevoegen van een bezoekverslag (PKKOTV2) moet er een notificatie via de mail verzonden worden.
Voeg je een bezoekverslag vanaf een pc toe, dan gaat het goed. Doe je dit echter via RDP (op de Terminal Server), dan krijg je de foutmelding (afbeelding 2). De geblokkeerde funktie: OLE error code 0x80040154: Class not registered. (overige info: geblokkeerde funktie 2009-01-07 / 09:54:24)
Ook VFP8 staat inmiddels op alle werkplekken (alsook op Terminal Server).
SMTP-server onder F5-F5-A stond ook al ingevuld (afbeelding 3).
Ik heb gisteren winsock.exe geinstalleerd (http://ha1.heartprofit.nl/files/COMMON/ACTIVEX/winsock.exe) op de Terminal Server TERMSRV en vervolgens de server herstart. Dit heeft niet geholpen.

Aanvullende vraag: is het mogelijk de inhoud van de notificatie per mail te veranderen? Op dit moment krijg ik:
Bezoekrapport toegevoegd - PKKO - BBB-BETONREKRAA     REKRAA2009010611:35
Het zou imo wat overzichtelijker kunnen, bv:
Bezoekrapport toegevoegd - REKRAA 2009-01-06 11:35 eventueel met aanvullend de user-id van degene die 'm toegevoegd heeft, volledige bedrijfsnaam van REKRAA, etc. Kunnen we hier zelf aanpassingen in maken?


* funktie-trigger met mailadressen.png (6.18 KB, 617x285 - viewed 1337 times.)

* foutmelding.png (26.44 KB, 1115x644 - viewed 1466 times.)

* SMTP-server F5-F5-A.png (12.46 KB, 690x479 - viewed 2034 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 07, 2009, 11:24:28 am »

Quote
Kunnen we hier zelf aanpassingen in maken?

Nee. Ik kan me wel voorstellen dat we daar iets voor maken. Een soort "formattering" per entiteit. Eigenlijk wel leuk misschien ...
Maar ja, TV/WY/VW/RA + de werking zelf, en je zit op een uur of 30.

Ehhh, voor 10 uur ?

Quote
eventueel met aanvullend de user-id van degene die 'm toegevoegd heeft, volledige bedrijfsnaam van REKRAA, etc

Dit kan niet meer middels een algemene oplossing. Kan daarmee uiteraard vast wel makkelijk worden gemaakt.
Als je eerst het voorgaande hebt (voor die 10 uur dus) moet dit met enkele uren wel kunnen.
Zňnder het voorgaande weet ik het even niet, omdat je wel iets moet hebben om te weten dat deze entiteit speciaal moet worden behandeld, en zonder voorgaande zal je dat nergens kunnen registeren ...

Terminal Server probleem gaan we onderzoeken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #4 on: January 07, 2009, 12:49:51 pm »

Terminal Server probleem is opgelost.
Ik heb de hierboven genoemde winsock.exe opnieuw geďnstalleerd, maar nu op een andere manier, nl. door de Terminal Server in Install Mode te zetten, de installatie uit te voeren en daarna weer terug naar Execute Mode. Dit doe je als volgt (vanuit een Command Window):

change user /install
winsock.exe
change user /execute


Zie ook http://support.microsoft.com/kb/320185
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 13, 2009, 05:23:27 pm »

Quote
Kunnen we hier zelf aanpassingen in maken?

Nee. Ik kan me wel voorstellen dat we daar iets voor maken. Een soort "formattering" per entiteit. Eigenlijk wel leuk misschien ...
Ik heb overlegd met de verkoop en eigenlijk zou nog een betere oplossing zijn wanneer de inhoud van het aangemaakte bezoekrapport meegestuurd wordt met de notificatie (de mail).

Het toevoegen van een bezoekrapport triggert nu dus het versturen van een notificatie per mail. In het onderwerp-veld staan nu de gegevens Bezoekrapport toegevoegd - PKKO - BBB-BETONREKRAA     REKRAA2009010611:35
Aanvullend hierop zou dus de inhoud van het bezoekrapport moeten worden meegezonden.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 14, 2009, 12:45:54 pm »

Quote
Dit kan niet meer middels een algemene oplossing. Kan daarmee uiteraard vast wel makkelijk worden gemaakt.

Dat hier hiervoor dus nog steeds;
De hele inhoud van het Verslag meenemen kost niets meer. smile De rest blijft dus gelden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 14, 2009, 02:00:28 pm »

Ok, als ik het goed begrijp kan ik voor die 10 uur de inhoud van het bezoekverslag mee laten sturen, zoals omschreven in m'n eerdere post?

En de inhoud van de notificatie-mail is dan ook voor andere notificatie-mailtjes te vullen met relevante gegevens? Ik denk bv aan een notificatie-mail die verstuurt wordt wanneer een nieuwe Relatie wordt toegevoegd: het is dan handig wanneer je naast de relatie-id velden zoals de Naam, Zoeknaam, Telefoon etc mee kunt sturen in de notificatie. Klopt er iets niet, dan kan de 'genotificeerde' meteen de gegevens aanpassen. Klopt het wel dan kan dit achterwege blijven.

Wanneer dit allemaal juist is dan wil ik graag de aanpassing a 10 uur laten uitvoeren.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 14, 2009, 04:10:59 pm »

Ik snap dat je dat allemaal graag wil, maar als ik teruglees wat ik heb geschreven dan kloppen er een aantal zaken niet :

1. Er komt sowieso nog "enkele uren" bij.
2. Je kunt zelf wel bedenken dat waar die "enkele uren" nodig zijn om voor jou op maat iets te bakken voor de inhoud (emailen) van een Verslag, dit ook weer moet gebeuren voor een Relatie of wat het ook is.

Wat wel weer kan is dat op de e.o.a. manier een soort standaard inhoud wordt gepresenteerd die je mag vergelijken met wat de Mailing Selekties ophoesten. Maar dan doe ik er eerst minimaal 12 uur bij, en zijn de headings gelijk aan zoals je die ziet bij de Mailing Selekties.
Dŕn werkt het ineens voor alles, en mag je stellen dat alles er niet uit ziet. Maar, even informatief.

Nog even oppassen : Als ik zeg "alles", dan bedoel ik alles met gelijkwaardige data. Dus, bij de "enkele uren" ging ik er al vanuit dat je één soort Verslag gebruikt, en dat dit geen Word betreft (dit, terwijl er in theorie 4 technische soorten bestaan).
Ook ging ik er niet vanuit dat bij zo'n Verslag Bijlagen kunnen zitten, die je wilt mee-emailen (had ik gewoon niet aan gedacht (jij vast ook niet) en daar werd ik daarstraks door e.o.a. nerd op gewezen.

Al met al moet ik met dit soort dingen erg oppassen wat ik zeg, en moet je eigenlijk zelf maar bedenken dat "alles" niet zonder meer alles kŕn zijn. Feitelijk is het dan ook zo dat als ik stel dat je alles kunt emailen zoals de Mailing Selekties het kunnen tonen (maar dan van de volledige database), hier al niet meer een ongelimiteerd lange "tekst" bij hoort (zoals van de Verslagen).

Tja ...
maar het blijft zo dat het wel mooi zou worden ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 27, 2009, 12:46:01 pm »

1. Er komt sowieso nog "enkele uren" bij.
2. Je kunt zelf wel bedenken dat waar die "enkele uren" nodig zijn om voor jou op maat iets te bakken voor de inhoud (emailen) van een Verslag, dit ook weer moet gebeuren voor een Relatie of wat het ook is.
maar het blijft zo dat het wel mooi zou worden ...

Akkoord. Wanneer voor 10 uur + 'enkele uren' de inhoud van het bezoekverslag meegestuurd kan worden is het akkoord.
Ik neem aan dat ook het onderwerp wat gebruiksvriendelijker kan (bv met relatienaam naast/ipv alleen relatie-id REKRAA).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 30, 2009, 11:54:48 am »

Wordt het zo dat we een soort 'sjabloon' kunnen aanmaken voor een bezoekverslag?
De indeling is nu zoals hieronder, standaard een leeg HTML-document. Is deze naar wens aan te passen?
En is het mogelijk meerdere 'sjablonen' toe te voegen?


* bezoekrapport.png (17.41 KB, 830x566 - viewed 3303 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: March 30, 2009, 12:13:25 pm »

Wordt het zo dat we een soort 'sjabloon' kunnen aanmaken voor een bezoekverslag?

Je topic gaat toch over het mailen van het bezoekverslag? en niet om een sjabloon om layout technisch je verslag aan te maken???
Dat laatste kán overigens gewoon al. Per Aktiekode kun jij een "DocumentMasker" maken, en je document er kompleet anders uit laten zien.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: March 30, 2009, 12:24:21 pm »

Wordt het zo dat we een soort 'sjabloon' kunnen aanmaken voor een bezoekverslag?
Je topic gaat toch over het mailen van het bezoekverslag? en niet om een sjabloon om layout technisch je verslag aan te maken???
Ja, aanpassing is ook akkoord.

Het is alleen een aanvullende vraag.
Quote
Dat laatste kán overigens gewoon al. Per Aktiekode kun jij een "DocumentMasker" maken, en je document er kompleet anders uit laten zien.
Ok, hiermee kan ik het doen, ga ik naar kijken. Bedankt!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #13 on: April 15, 2009, 08:53:38 am »

Mijn collega's zitten te springen om deze aanpassing in gebruik te nemen.
Enig inzicht in wanneer het klaar is? Dan kan ik gelijk de benodigde update gaan inplannen hier.

Bvd!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: April 15, 2009, 09:32:34 am »

Kan nog wel even duren Sad er liggen nog 11 projektjes voor, sommige wat groter dan de andere.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.032 seconds with 20 queries.