Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 02:01:32 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Zijn we echt onnozel? Terugdraaien die aanpassingen op knopjes  (Read 5742 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: October 30, 2008, 11:26:35 am »

Als je de tekst weglaat lees je e.e.a. veel minder snel. Hebben we hier getest.
Als je de tekst weglaat, wordt ook alle tekst weggelaten, en dat kan meer zijn dan jouw voorbeelden (ik weet zelf geen voorbeeld te verinnen, maar ze zijn er zeker; denk aan "Waarschuw Heart" o.i.d.).

De toetsen onderop de buttons komen overeen met hetzelfde in de rechterbalk. Dat kan om die reden niet worden omgedraaid.
De teksten omdraaien kan in theorie wel, maar ik vind het persoonlijk wel even goed zo. Voor zolang als het duurt. smile

De volgorde van de tekst vs. de buttons kan niet worden aangepast.

Als we alles terugdraaien heb jij v.w.b. bovenstaande geen probleem meer.
Zelfs Ja = Ja klopt dan nog alhoewel de honden daar geen brood van lusten natuurlijk.


Het vraagteken plus uitroepteken wordt automatisch bepaald en het zou wel kunnen dat het uitroepteken er eigenlijk standaard staat, maar er een vraagteken bijkomt als er een vraag wordt gesteld in de zin van meer dan 1 keuze (button).
Tegenwoordig doen we dat (inderdaad) intelligenter, met stopborden, tegenhoudende handjes en weet ik veel, maar toen dit werd ontwikkeld was dit nog niet zo. Kan ook niet achteraf worden aangebracht.

Realiseer je (en de gebruikers) s.v.p. dat ong. de helft waarover je nu klaagt altijd al zo was, en het enige wat er wat mij betreft als extra is bij gekomen is de volgorde van de x=y die op de toets andersom wordt gelezen. Als beiden die gegevens niet bevatten kan het ook niet inconsistent overkomen, en gelukkig wist je eerst ook niet waarop je moest drukken (niet klikken) tenzij je het met de tooltop bekeek. Ja=Ja snapte niemand behalve een Fries kennelijk, maar in elk geval zijn die rariteiten er nu allemaal uit.
Als je dit per saldo niet helemaal kunt waarderen vind ik dat jammer. Maar dat gaat toch echt niet inhouden dat we het terugdraaien.

Zoiets ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #16 on: October 30, 2008, 12:01:15 pm »



Het vraagteken plus uitroepteken wordt automatisch bepaald en het zou wel kunnen dat het uitroepteken er eigenlijk standaard staat, maar er een vraagteken bijkomt als er een vraag wordt gesteld in de zin van meer dan 1 keuze (button).
Tegenwoordig doen we dat (inderdaad) intelligenter, met stopborden, tegenhoudende handjes en weet ik veel, maar toen dit werd ontwikkeld was dit nog niet zo. Kan ook niet achteraf worden aangebracht.



jammer, maar prima dat dit niet verholpen kan worden.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #17 on: October 30, 2008, 12:11:41 pm »



De toetsen onderop de buttons komen overeen met hetzelfde in de rechterbalk. Dat kan om die reden niet worden omgedraaid.
De teksten omdraaien kan in theorie wel, maar ik vind het persoonlijk wel even goed zo. Voor zolang als het duurt. smile


voor zolang als het duurt? hoe moet ik dat lezen?

Ook al vermoed ik dat je alleen de aanwijzing bedoeld "esc = nee " in de tekst onder het weglaten verstaat, ik krijg nog steeds het gevoel dat ik niet duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel met die teksten. Natuurlijk wil ik niet alle tekst weg laten, maar om maar even een heel simpel voorbeeld te laten zien, hierbij SYKO zoals ik dat in gedachten had. De tekst blijft staan, maar de aanwijzing vervalt in de rode balk.

Boven staat de huidige melding
daaronder staat de melding zoals ik m in gedachten heb.

Niet terug draaien lijkt me gezien voorgaande inderdaad geen optie. Ik hoop alleen dat we voorbeelden zoals SYKO aan mogen dragen om de teksten daarvan deels te laten verdwijnen (dus niet de hele tekst!!!)


* syko2.PNG (9.15 KB, 384x226 - viewed 150 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #18 on: October 30, 2008, 12:21:32 pm »

Ik zie het niet anders dan eerder hoor. Voorbeeld :

Nakijkvlag aanzetten ? (let wel op dat u dan opnieuw moet inloggen !).

Weet jij nu wanneer dat zal gebeuren ?


* Buttons02.png (9.33 KB, 342x117 - viewed 142 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #19 on: October 30, 2008, 12:24:50 pm »

Ik zie het niet anders dan eerder hoor. Voorbeeld :

Nakijkvlag aanzetten ? (let wel op dat u dan opnieuw moet inloggen !).

Weet jij nu wanneer dat zal gebeuren ?

Dan is de tekst al duidelijker, hooguit zou de tekst moeten zijn

"Nakijkvlag aanzetten? (bij Ja Password vereist) "

Onderstaand nog 3 voorbeeldjes die wij bedoelen

en of ja dan f1 of enter is, zie je wel op de button. Echt opnieuw inloggen is pas weer na het rode sleuteltje (of afsluiten opnieuw opstarten) van profit.


* 3 voorbeelden.PNG (28.97 KB, 607x350 - viewed 142 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: October 30, 2008, 01:08:28 pm »

Je wil het maar niet begrijpen geloof ik.

Quote
hooguit zou de tekst moeten zijn

"Nakijkvlag aanzetten? (bij Ja Password vereist) "

Doe nou gewoon je ogen eens open en vertaal jouw "hooguit" naar mijn opmerking die over precies hetzelfde gaat.
Laatste poging (en dan is dit topic klaar) :

Nakijkvlag aanzetten ? [Enter] is Ja (let wel op dat u dan opnieuw moet inloggen !) [Esc] is Nee

of had net zo goed kunnen zijn

Nakijkvlag aanzetten ? [Enter] is Ja,  [Esc] is Nee (let wel op dat u dan opnieuw moet inloggen !)

Tekst weg is tekst weg, en nix "hooguit" ... misschien moet je maar eens een cursus Teleac Programmeren voor Beginners gaan volgen.
Tekst weg is weg ? nee hoor, want wij hebben de gevorderde AMBI moduiles (ook al 30 jaar oud hoor) en we zijn hier nog net intelligent genoeg om er dit van te maken :

Nakijkvlag aanzetten ? (let wel op dat u dan opnieuw moet inloggen !)


Heb ik nu iets nieuws gezegd ? nee. Maar misschien dat je het nu wel begrijpt.
Trouwens, misschien had je niet helemaal in de gaten dat de programmatuur 6 miljoen regels beslaat verdeeld over ruim 10.000 funkties met ... zeg het maar hoeveel van dit soort meldingen. Anders gezegd, mocht jij bedoelen dat wij iedere melding wel even konden verbeteren in deze ... dan ... tja, bedenk er maar iets bij.
Case closed.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.04 seconds with 20 queries.