Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:55:05 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Zijn we echt onnozel? Terugdraaien die aanpassingen op knopjes  (Read 5740 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: October 29, 2008, 09:25:56 am »

Deze vraag wordt mij door steeds meer gebruikers gesteld, na de upgrade van afgelopen zaterdag. Die aanpassingen in die waarschuwings balken en vraagschermen ziet er gewoon niet uit, het is knullig en het voelt onnozel.

De vraag in hoeverre die Friesche gebruikers onnozel zijn laat ik graag in het midden, die hoeft niet beantwoord te worden.

Deze aanpassing moet gewoon terug gedraaid worden. Ik kan domweg niet uitleggen waarom dit er zo uit ziet. Ik snap werkelijk niet waarom dit zo gemaakt is. Zaterdag dacht ik daar eerst nog even anders over, maar hoe langer je er naar kijkt en mee werkt, hoe vervelender dit wordt.

Hier nog eens een voorbeeld bij het omschakelen van / naar test / productie bestanden (SYKO)

Esc = nee volgens de rode balk
Nee = esc volgens de tekst op de knop.

Bovendien staan er twee symbooltjes in, een vraagteken in het wolkje met een uitroepteken er boven. Alleen een vraagteken was voldoende geweest toch? Of zet ze mooi naast elkaar, maar zo vreemd over mekaar heen hoeft toch ook niet.

Wat is hiervan nou de logica? Ik weet dat Peter hier in eerdere topics gewoon maar lollig over doet ( http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20807.0 / http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20805.0 ), maar bij deze alvast dank voor het terugdraaien van deze situatie die hier door de meeste gebruikers als Flauwekul en knullig beoordeeld wordt.


* syko dubbelop.PNG (4.68 KB, 351x111 - viewed 196 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 29, 2008, 09:36:43 am »

Het enige wat hier onnozel is, is jouw dubbele post hierover, en jouw beoordeling dat ik er maar lollig over doe, plus dat je kennelijk een al eerdere post hierover hebt gemist. Het laatste kan gebeuren trouwens.
Wat denk ik ook gaat gebeuren, is dat jij de eer gaat krijgen als eerste hier gebanned te worden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: October 29, 2008, 09:56:42 am »

IK heb dan een post gemist, ben benieuwd welke dan, want de releasenoten probeer ik (ja het zal niet altijd gelukt zijn) toch zoveel mogelijk wel elke week even te bekijken.
plus dat je kennelijk een al eerdere post hierover hebt gemist. Het laatste kan gebeuren trouwens.

Welke is dat geweest? Ik heb dan idd 1 gemist

maar met die handjeklap smiley-s toestanden in http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20807.0 kreeg ik wel dat idee.

Wellicht had ik het wat netter op mogen schrijven, dat zal ik met je eens zijn. Ik ben benieuwd welk topic dit is uitgelegd, want dan begrijp ik mogelijk ook waarom die aanpassing gemaakt is en zal ik voorgaande kunnen herzien en wellicht wel uit kunnen leggen.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 29, 2008, 10:09:32 am »

A. Je hebt kennelijk de draaibol niet gezien ...
B. Toevoegen verkooporderregel - melding afsluiten kontrakt ziet er vreemd uit?

C. Ik (ja, ik) zou graag hebben dat je het voortaan bij 1 post laat en er niet nog 4 achteraan komen met hetzelfde, desnoods weer iets anders gezegd. Had ik dat niet al eerder gevraagd ? Die iedere keer 2 of 3 minuten tussenpoos mag je wat mij betreft gebruiken om na te denken voordat je op "Post" drukt. Wij hebben hier wel wat meer te doen dan iedere keer 4 keer hetzelfde te lezen.
Ik zeg hiermee absoluut niet dat je niets te zeuren mag hebben. Wat in in elk geval wel zeg, is dat als je over mij gaat zeuren je te ver gaat. Gewoon omdat ik het zo vind, en omdat het persoonlijk wordt.
En ja, dat doe ik nu ook.

Verder mag je wat mij betreft ook ophouden over de onnozele Friesen. Dat weten wij hier nu wel een keer. Simpelweg stellen dat er iets niet juist is is veel beter. Als je dat niet kan ben je kennelijk toch een onnozele Fries (ik verzin het niet; ik zou niet durven), en wat mij betreft als je dit een 100 keer hebt gedaan kom je alleen nog sarcastisch over.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: October 29, 2008, 10:13:55 am »

Dus :

Quote
want dan begrijp ik mogelijk ook waarom die aanpassing gemaakt

... doe niet zo onnozel. Het is overduidelijk dat het fout is. En dat geldt wat mij betreft voor *alle* zaken die je op deze wijze brengt. Ik heb een tijd gedacht dat je misschien diplomatiek bezig was.

Dan uitermate serieus voor een ieder die het niet kan volgen : wij zijn al lang bezig met dit terug te draaien.
Het werkt niet goed, was altijd al moeilijk (bijv. Ja = Ja) en het ziet er inderdaad niet uit.

Ik hoop maar dat het duidelijk is. En excuses voor het ongemak richting iedereen die er nu helemaal niets meer van snapt, waar het voorheen nog gewoon raar stond maar wel juist was (Ja = Ja).

bye
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #5 on: October 29, 2008, 04:04:07 pm »

Zoals telefonisch gemeld, staat er inmiddels een Upgrade voor je klaar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: October 29, 2008, 06:06:05 pm »

Zoals telefonisch gemeld, staat er inmiddels een Upgrade voor je klaar.

Richard, blij ben ik met dergelijke snelle acties. Nou durf ik het hier bijna niet meer neer te zetten, maar ik zie nog niet overal die verandering. Ik heb de upgrade uitgevoerd, en lohf gereorganiseerd. Wat mag ik hierin wel en niet verwachten?
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #7 on: October 30, 2008, 08:21:24 am »

Dat het overal nu gewoon er goed moet uitzien. Dus als er ergens iets nog niet klopt moet je dat melden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: October 30, 2008, 08:24:14 am »

Dat het overal nu gewoon er goed moet uitzien. Dus als er ergens iets nog niet klopt moet je dat melden.

Als ik dan zo vrij mag zijn:

het omschakelen van testbestanden, nakijkvlag bij recepten
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: October 30, 2008, 08:41:19 am »

Wij zien het niet Johan. Doe s.v.p. maar even een schermkopietje.


* Buttons01.png (8.44 KB, 340x114 - viewed 164 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #10 on: October 30, 2008, 09:01:39 am »

Volgens de rode balk [ esc ] = nee,

volgens de buttons nee = esc.

Zie de twee gele kaders.

in het groene kadertje (maar minder spannend) een uitroepeken en vraagteken in elkaar verweven.


* syko.PNG (4.66 KB, 343x110 - viewed 178 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #11 on: October 30, 2008, 09:09:44 am »

3 lortra:

Zie de 2 gele kaders:  [ esc ] is nee, en volgens de button NEe = esc. De tekst hieromtrent zou in de rode balk achterwege kunnen blijven.

de 2 groene kaders "[ enter ] is Ja "

de helpbutton toont dat de melding niet gevonden is. Wel netjes is de verdere afhandeling want je krijgt vervolgensn nog wel de uitleg over recepten tevoorschijn. Maar die kun je met f3 vanuit lortra ook gewoon raadplegen.


* 3lortra.PNG (4.79 KB, 338x107 - viewed 161 times.)

* foutmelding niet gevonden.PNG (4.65 KB, 279x119 - viewed 160 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #12 on: October 30, 2008, 09:14:31 am »

reorganiseren TBC, allereerst weet ik dat het niet nodig hoort te zijn, maar een aantal gebruikers doet het toch nog. (ok, dat is wellicht onzin)

maar ja, het balkje en de wijze waarop de knoppen er onder staan staat wel door elkaar heen. zie ook de verschillende streepjes met kleuren die er bij staan.


* reorganiseren tbc.PNG (6.28 KB, 655x125 - viewed 156 times.)
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #13 on: October 30, 2008, 09:30:36 am »

Hallo Johan,

aan de positie's van de Buttons is niets veranderd. Dus dat de volgorde niet was wat jij zou verwachten, viel misschien minder op, daar er geen toetsen in genoemd werden. Verder staat In de melding tussen blokhaken de betreffende te gebruiken Funktietoets (was eerder meestal niet zichtbaar) en staat in het grijs in de Button de te gebruiken Funktietoets (was eerder helemaal niet zichtbaar).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #14 on: October 30, 2008, 10:33:18 am »

Hallo Johan,

aan de positie's van de Buttons is niets veranderd. Dus dat de volgorde niet was wat jij zou verwachten, viel misschien minder op, daar er geen toetsen in genoemd werden.

DAT ben ik met je eens

Verder staat In de melding tussen blokhaken de betreffende te gebruiken Funktietoets (was eerder meestal niet zichtbaar)
en staat in het grijs in de Button de te gebruiken Funktietoets (was eerder helemaal niet zichtbaar).

en juist die combinatie wordt hier nu als dubbel op beschouwt, juist omdat eerder in het grijs in de Button de te gebruiken Funktietoets niet zichtbaar was.

bijvoorbeeld die melding van testbestanden, esc = nee staat door deze aanpassing nu gewoon op de button. Om dit dan ook nog in de melding te zetten, wordt hier als dubbel op gezien.
Logged

KM
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.025 seconds with 20 queries.