http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17027.0Het is al even een tijdje geleden, maar toen heb ik omwille van inkoop eens een vraag gesteld over transportmiddelen <-> transportmiddeltypen. Blijkens dat Topic is er niemand die dat gebruikt (wel de transportmiddel TYPEN, maar niet de transportmiddelen die aan dat type kunnen hangen). Onze bulkverlading gaat drastisch veranderen en daarbij wil ik die transportmiddelen naast de transportmiddeltypen gaan inzetten.
Ik gebruik de routeplanning in Heart om aan mijn vervoerder(s) de te verladen orders op te geven voor het BULK-transport. Tevens is deze leiddraad voor de fabriek om tijdig de juiste route's klaar te hebben zitten om te verladen. Transport is allemaal uitbesteed.
Ik wil graag weten welke oplegger het product bij de klant brengt, dit moet terug te vinden zijn op de vrachtbrief.
Een oplegger is in mijn ogen een transportmiddel. Bij het maken van de routeplanning weet ik welk transportmiddel
TYPE dit gaat doen, maar welk transportmiddel de vervoerder in gaat zetten weet ik op dat moment niet.
In mijn routeplanning geef ik op "SIB" als transportmiddel
type. Dit betekend: stuur maar een auto met oplegger. (trekker / oplegger) Ten tijde van het verladen is bekend welke oplegger (met kenteken etc.) ingezet word. Ik wil op dat moment op de vrachtbrief aangeven: Transportmiddeltype SIB met transportmiddel (met kenteken) "pdst18" gaat het transport uitvoeren.
Vraag 1: Waar kun je in heart bij het genereren van de vrachtbrief (of welke andere lever-functie dan ook) naast het transportmiddeltype, ook het transportmiddel opgeven?
Vraag 2: Hoe wijzig ik een tweede / derde etc. transportmiddel onder hetzelfde transportmiddeltype? Toevoegen lukt wel, maar het transportmiddelnummer veranderd niet mee, dus die PDST18 uit de bijlage valt nu niet te wijzigen.