Johan, mag ik vragen welke PDF-converter je gebruikt? Primo/Cute/nogeenander?
nogeenander: "veryPDF PCL Converter"
download:
http://www.download.com/VeryPDF-PCL-Converter-PCL-to-PDF-/3000-2079_4-10526268.htmlEn het mooie is: deze zet pcl om in pdf, dit ziet er dus echt zo uit als op de printer en is naar mijn idee (althans met mijn kennis) makkelijker dan zo'n win/001 driver. Ik weet niet echt hoe ik die windowsdriver naar 'mijn' hand moet zetten, met pcl gaat dat mij iets makkelijker af. (maar mogelijk ligt dat aan mijn kennis)
Nou hoop (hooooooooooooooooooooooooooooooop) ik maar dat ik met behulp van zo'n afbeelding een soort briefhoofd toe kan toevoegen.
Hoe werkt verypdf nu bij mij:
ik geef het commando
"C:\Program Files\VeryPDF PCL Converter v2.0\pcltool.exe
c:\troep\prfile.prn c:\bestandsnaamxxxxx.pdf"
en ik heb m'n prfile.prn omgezet in een nette pdf, (nu dus nog zonder logootjes e.d.)
Hierbij kun je nog wat spelen met "subjects / title"etc. (zie pdf in de bijlage)
Maar dat is natuurlijk niet echt ideaal daarom:
TWEEDE hoooo
oooooooooooooooooop
die ik heb, is dat het mogelijk is, om iets te doen hier mee in heart Profit. Ten eerste zou dat commando uitgevoerd moeten kunnen worden via bijvoorbeeld de printerdriver in profit. Een tweede 'voorwaarde' is dat profit de output-bestandsnaam. (
c:\bestandsnaamxxxxx.pdf in de commando regel) min of meer 'dynamisch' kan bepalen, door een referentie naar een ordernummer of iets dergelijks er in op te nemen. (LOPRVO zou als output bestandsnaam "loprvo VO20080915001.pdf", en "loprvo VO20080915002.pdf" moteen hebben)
En dan nog het (automatisch) mailen in bepaalde gevallen (igv bijv. orderbevestigingen, inkooporders,
keuringsrapporten