Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 09:54:04 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Aanpassen VO-regels middels optie H werkt vermoedelijk niet goed  (Read 6145 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: September 10, 2008, 11:40:48 am »

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19625.0

DIE optie H werkt nog niet lekker.

zie voorbeeld

Je ziet een verkooporder met leverdatum 12-09-2008, prijsbepaling obv leverdatum is aangevinkt. de LOPAVPWY rubriek Aanpassen VO-regels na wijzigen prijsafspraken (blad I) staat op H in de MEEL TEST bestanden.

Desalniettemin: je ziet keurig de correcte herberekening van de prijs, maar toch wordt die prijs overschreven.

Hoe zit dit eigenlijk, wat zie ik hier nog over het hoofd? Mijn bedoeling was de prijs met 5 euro te verlagen, door de STANDAARD prijs (prijs ongeacht debiteur) met 5 euro te verlagen. De korting blijft onveranderd.

Wat doe ik hier fout / welke parameter moet er nog meer om?




* lovrpbra optie h.PNG (117.73 KB, 846x574 - viewed 187 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: September 10, 2008, 11:42:01 am »

die onderste regel 5 met een prijs van € 60,16 had inderdaad de nieuwe prijs moeten worden. Maar op het allerlaatste moment wordt er toch weer 65,16 van gemaakt.

Stoei naar hartelust in de MEEL TEST bestanden
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: September 10, 2008, 11:50:36 am »

Ter bewijs:
Als ik voor dezelfde debiteur een NIEUWe VERKOOPORDER(+regel) toevoeg voor het zelfde artikel op dezelfde leverdatum met dezelfde hoeveelheid ( met alles hetzelfde dus)  dan wordt er wel keurig 60,16 berekend. (zie bijlage)

Waarom gebeurd dat bij het aanpassen van de standaard prijs / kortingsafspraken niet op de bestaande (openstaande nog niet geleverde en / of (deels) gefactureerde) verkooporderregels niet?


* lovrpbra op nieuwe vo.PNG (12.09 KB, 703x268 - viewed 189 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: September 11, 2008, 07:32:49 am »

Ik heb nog even getest met "kopieren prijs naar VO regels" bij LODATV, maar dat maakt niets uit. Ik kan met die indikator aan / uit geen enkel verschil merken (bij onze wijze van inrichten van de prijs/kortingsafspraken)


* lodatv prys naar vo-regels.PNG (10.07 KB, 567x416 - viewed 176 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: September 11, 2008, 09:09:25 am »

Euhm, ja, we komen eigenlijk weer eens te laat achter dit soort zaken. Wat voor prioriteit heeft dit? We willen namelijk graag eind deze middag de prijzen aanpassen.... (en er staan 'gelukkig' al wat ordertjes in voor volgende week)
Logged

KM
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #5 on: September 11, 2008, 09:28:10 am »

Is opgelost en zojuist bij jullie op het systeem gezet.
Graag zelf even in Test (MEEL) stoeien om te kijken of toevoegen/wijzigen Prijsafspraken nu wel de prijzen van de VO-regels aanpast.
Zoniet, dan graag even bericht.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: September 11, 2008, 10:24:47 am »

Dank voor de snelle aandacht, maar spijtig genoeg heeft dit geen enkel effect.

Ik heb de pc geherstart, profit opnieuw opgestart + TBC gereorganiseerd, maar er is geen enkele verandering merkbaar.

Ik denk, misschien te eigenwijs maar dan roep je dat maar, dat er iets mis gaat bij het aanpassen van de einddatum van de vorige prijsafspraak. Ik krijg namelijk het idee dat de H-systematiek 2 keer uitgevoerd wordt.

1. bij het toevoegen van de nieuwe prijsafspraak
2. bij het wijzigen van de oude prijsafspraak van dezelfde artikel verschijning
 (wellicht 1. en 2. in omgekeerde volgorde)


Ik heb een BESTAANDE RC Prijs (prijs kortingsafspraak, geen netto prijs, maar een gewone prijs per artikel / verschijning ongeacht debiteur) geldig van 1-1-2008 t/m 31-12-9999. Dan voeg je een nieuwe toe (voor dezelfde artvrs etc.) met begindatum 11-09-2008 t/m 31-12-9999, waarbij de einddatum van de vorige afspraak wordt aangepast door profit. (Die vraagt daar keurig om en die wordt dan uiteraard 1-1-2008 t/m 10-09-2008).

Mijn vermoeden is dus, dat het mechanisme "H" te vroeg óf te vaak in werking wordt gesteld.

Waarbij ik wel dien aan te tekenen, dat de herbepaling van de prijs zich wel eventjes basseert op de zo pas toegevoegde prijsafspraak. Dus hij ziet wel 'iets' maar doet vervolgens niets.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: September 11, 2008, 10:26:57 am »

Voor alle duidelijkheid: Bij het toevoegen van een prijsafspraak voor een art/vrs vinden er in principe ook echt twee mutaties plaats:
1. Het aanpassen van de einddatum van de oude prijsafspraak Automatisch door Profit.
2. het toevoegen van de nieuwe prijs door de gebruiker.
Logged

KM
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #8 on: September 11, 2008, 11:17:42 am »

Wat heb je staan bij Bedrijfsparameter - Verkoop - 'Verkoopprijs Bruto/Netto' ?
Als je daar 'N' hebt staan dan wordt het herberekenen zowiezo niet uitgevoerd.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: September 11, 2008, 11:37:30 am »

die staat op N, geen idee wat die B precies gaat doen, maar dat ga ik nu testen.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #10 on: September 11, 2008, 12:08:27 pm »

Met B wordt er bij LODATV inderdaad wel een prijs op openstaande VO-regels aangepast. Maar als ik via LOPKPW ga wijzigen, dan gebeurd er hetzelfde als wanneer ik de bedrijfsparameter Netto / Bruto verkeerd heb staan.

Met andere woorden: Via LOPKPW worden de verkooporderregels wel herberekend, maar uiteindelijk komt weer de melding "Voorgaande wijkt af ..." waarbij de oude prijs ineens weer geldig is.

Kortom, zou je de werking van deze H-methode nog eens willen testen bij gebruik van LOPKPW?


* lopkpw.PNG (98.81 KB, 661x497 - viewed 182 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #11 on: September 11, 2008, 12:22:53 pm »

die staat op N, geen idee wat die B precies gaat doen, maar dat ga ik nu testen.

Als ik de dertien pagina's helptekst goed heb begrepen, is er helemaal geen verschil meer tussen Bruto en Netto prijzen. Waarom dan toch nog deze indikator?  Immers, ten alle tijde wordt de nettoprijs getoond bij het toevoegen van de verkooporderregel, en je mag er hooguit nog wat extra korting op geven bij de VO-regel, danwel het komplete bedrag keihard overschrijven.


Maar natuurlijk heb ik vele malen liever dat ik via lokppw de prijswijzigingen er goed in ga krijgen straks. ( met de juiste Herberekening van openstaande VO - Regels)
Logged

KM
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #12 on: September 11, 2008, 12:42:06 pm »

Ik ga het allemaal voor je uitzoeken (maar heb wel even geduld).
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #13 on: September 11, 2008, 12:58:32 pm »

Quote
Kortom, zou je de werking van deze H-methode nog eens willen testen bij gebruik van LOPKPW? 


Bij deze Funktie bestaat helemaal geen optie om de Prijzen van de Verkooporderregels te wijzigen...
Hier worden alleen de Prijsafspraken gewijzigd. Dus testen met de H-methode heeft geen zin.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #14 on: September 11, 2008, 01:34:20 pm »

Nou ja, dat is dan wel erg zuur. Die LOKPPW past immers de prijsafsrpraken net zo goed aan als dat je dat handmatig doet via LODATV.

Maar natuurlijk had Johan dit zelf beter in de gaten moeten houden toen dat maatwerk rondom optie H is goedgekeurd, dus weer eigen schuld? Het antwoord zal wel Ja zijn.   unsure

Nou ja, ik ga ze dan wel handmatig toevoegen ipv massaal.

En wat moet het kosten om deze fout te herstellen? Met andere woorden, wat moet er gebeuren om optie H te laten werken bij LOKPPW?
Logged

KM
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 20 queries.