Heart-Profit ERP
July 09, 2024, 01:55:44 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpassen VO-Regels na wijzigen Prijsafspraken : optie H  (Read 1904 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27446


View Profile WWW
« on: February 05, 2008, 01:36:28 pm »

Bij de Bedrijfsparameters Verkoop is bij de Rubriek 'Aanpassen VO-regels na wijzigen Prijsafspraken' de optie 'H' toegevoegd.

Indien deze Parameter op 'H' wordt gezet, dan zal na het wijzigen van een Algemene of Kliënt-gerichte Prijs-/Kortingsafspraak de Verkoopprijs van openstaande Verkooporderregels worden 'H'erberekend, alsof de betreffende Verkooporderregel opnieuw wordt toegevoegd.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LODATV      Toevoegen Prijs/Kortingsafspraak    08-10-2007    29-01-2008
LODAVPHB    Omschrijving (nog) niet bekend      -  -        29-01-2008
LODAWY      Wijzigen Prijs/Kortingsafspra    18-12-2007    29-01-2008
LOPAVPG1    Omschrijving (nog) niet bekend    24-12-2007    25-01-2008
LOVRPBRA    Raadplegen bepaling Verkoopprijs    07-12-2007    29-01-2008
LOVRTVPB    Omschrijving (nog) niet bekend    04-12-2007    29-01-2008
Logged
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 10, 2008, 12:54:44 pm »

Quote
Indien deze Parameter op 'H' wordt gezet, dan zal na het wijzigen van een Algemene of Kliënt-gerichte Prijs-/Kortingsafspraak de Verkoopprijs van openstaande Verkooporderregels worden 'H'erberekend, alsof de betreffende Verkooporderregel opnieuw wordt toegevoegd. 
Wat is het verschil de met rubriek "doorrekenen gewijzigde verkoopprijs naar VO regels"? Die je vind bij wijzigen verkoopprijzen.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: February 11, 2008, 08:14:02 am »

De bedoeling is dat de prijsbepaling opnieuw gedaan wordt bij openstaande VO-regels, alsof de VO-regel opnieuw is toegevoegd.

We werken hier met prijzen obv Leverdatum, en als de prijzen worden aangepast, gaf dat met die andere optie die jij bedoeld een warboel. Dan klopte er niet veel meer van die prijzen. IN overleg met vnl. Menno optie H laten ontwikkelen.

Door te doen alsof de VO regel opnieuw wordt toegevoegd, wordt ook tevens de juiste bepaling van Standaardprijzen, Prijs/kortingsafspraken, DKK's, staffelkortingen en dergelijke gedaan. Kontraktprijzen laat ie buiten beschouwing volgens mij. Daarmee is deze optie geschikt voor nagenoeg ieder type inrichting van prijzen.

Het werkt overigens niet op dit moment, maar daar weet ook Menno van, er wordt aan gewerkt (hoop ik).

Tekst menno:
"

Indien de Bedrijfsparameter op 'H' staat zal de Verkoopprijs van de openstaande Verkooporderregels herberekend worden, alsof de betreffende Verkooporderregel opnieuw wordt toegevoegd. Hiervoor gelden dus de standaard regels m.b.t. de verkoopprijsbepaling. Op zich zou deze methodiek ook toegepast kunnen worden op inrichtingen die voldoen aan de nu geldende voorwaarden, maar aangezien het herberekenen aanmerkelijk meer tijd in beslag zal nemen is dit geen optie.

De huidige functionaliteit welke de Verkoopprijs wijzigt in reeds bestaande openstaande Verkooporderregels na het wijzigen van een Algemene of Kliëntgerichte-Prijsafspraak dient eventueel aangepast te worden op de gewijzigde keuzemogelijkheden.

Daarnaast dient de nieuwe methode geïntroduceerd te worden, welke voor de gevonden openstaande Verkooporderregels de Verkoopprijs opnieuw zal bepalen.

N.B. De nieuwe methode zal enkel van toepassing zijn op de openstaande Verkooporderregels, en (bijvoorbeeld) niet op de functionaliteit Prijswijzgingen Assortimenten.

"
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: February 11, 2008, 08:21:38 am »

Wat is het verschil de met rubriek "doorrekenen gewijzigde verkoopprijs naar VO regels"? Die je vind bij wijzigen verkoopprijzen.

Maar daarmee heb ik het verschil nog niet verklaard. Ik ga dr echter maar vanuit dat die aan moet staan, als je wilt dat de nieuwe prijs wordt doorgekopieerd.Deze rubriek werkte volgens mij samen met optie "J" Bedrijfsparameters verkoop blad I optie "aanpassen VO-regels na wijzigen prijsafspraken". Ik ga er even gemakshalve vanuit, dat deze rubriek ook aan moet staan bij Optie H. Of dat laatste nou helemaal klopt weet ik niet.
Logged

KM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #4 on: February 13, 2008, 10:29:37 am »

Er bestond reeds de mogelijkheid om de Verkoopprijs op de openstaande Verkooporderregels aan te passen indien de Prijsafspraken gewijzigd werden. De Prijsafspraken moesten hiervoor echter aan strikte voorwaarden voldoen. De nieuwe methode zal de Verkoopprijzen herberekenen en is dus voor allerhande Prijsafspraken geschikt. Dus ook voor de Prijsafspraken die aan de strikte voorwaarden voldoen. Echter, het herberekenen van de Verkoopprijzen vergt meer tijd, als het "overschrijven" van de Verkoopprijzen volgens de oude methode. En om klanten die de oude methode hanteren niet met deze extra verwerkingstijd op te zadelen is er voor gekozen om een nieuwe optie 'H' te introduceren.


Quote
Het werkt overigens niet op dit moment, maar daar weet ook Menno van, er wordt aan gewerkt (hoop ik).

Er ging iets mis als er sprake was van een Kliënt-gerichte Korting in combinatie met een Algemene Prijsafspraak. Dit is inmiddels opgelost.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.043 seconds with 19 queries.