Wij boeken onze goederenontvangst middels 4-7-1-Leverancier vullen- F1 en dan middels shift F4 generenen wij de inkooporder.
Tsja... om te beginnen is je procedure verkeerd... Middels de beschreven werkwijze genereer je een Inkooporder, niet een ontvangst.
Een logische procedure is "we konstateren een behoefte aan een produkt, we genereren een inkooporder, sturen de inkooporder naar de leverancier, die gaat ons vervolgens leveren, en wij boeken een ontvangst op de betreffende inkooporder". Een Leverdatum kan in principe niet in het verleden liggen, immers je stuurt geen bestelling naar je leverancier "gisteren leveren". Kortom, op basis daarvan zal dit niet geëlimineerd (mogen) worden.
Met jouw procedure lijk je een werkwijze te beschrijven als "we kopen helemaal niets in, de leverancier komt op eigen initiatief iets leveren, wij accepteren die ontvangst, kunnen de ontvangst niet inboeken omdat er geen inkooporder is, en genereren dan ter plekke nog eerst even een inkooporder" en, om het nog een tikkie erger te maken "administratief registreren we het pas een dag later, en daarom willen we de inkooporder per gisteren kunnen maken".
Resumer:
#1 Oh, je zult vast wel "ergens" een probleem hebben, maar dan "omdat je de werkelijkheid niet nadoet". Dan eerder in de hoek van "gisteren konden we niet leveren, terwijl vandaag blijkt dat er gisteren voldoende voorraad aanwezig was (omdat er vandaag per gisteren is bijgeboekt)". Op zich zou logistiek-/financieel in evenwicht moeten zijn.
#2 Zie bovenstaand betoog. Lijkt me niet reëel om om zo'n reden de melding te elimineren.
NB: Heb je de TouchScreen schermen al wel eens bekeken? "Geef de gebruiker op de werkvloer een tool om zelf zijn transakties te registreren (zonder daarvoor nu echt bijzonder veel kennis van Profit te hebben), en je kunt al dit soort zaken direkt registreren". Zo ook Goederen Ontvangst.