Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:46:44 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Charge tekst niet te koppelen  (Read 4555 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: July 01, 2008, 12:35:22 pm »

Als ik een gekocht voorraad item met batch 7296-0 middels omvormen (artikelmenu optie F) naar batchnummer D35505574 omzet, dan kan ik hier geen tekst achter hangen.

Melding:
TEKST niet mogelijk : Herkomst van Charge kan niet worden bepaald.

Is hier wat aan te doen?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 02, 2008, 08:40:28 am »

Bah... Aangepast + overgezonden, maar nog niet opgelost.  Sad

Een aantal dingen gingen fout:

In de oude versie bepaalde het Artikeltype de Producent. Van een ingekocht produkt werd alleen naar Leveranciers gezocht, en er werd niet gekeken of dit een geproduceerde (omgevormde) charge betrof. Derhalve was het niet mogelijk om bij een omgevormde charge tekst te registreren. Dit kan nu wel.
Daarnaast waren er 10 funkties die allen op niet dezelfde wijze bepaalden wie de producent was. Dit verloopt nu iets gestruktureerder.

Waar hij nu echter op stuk loopt, is dat jouw omgevormde charge, ook een chargenummer is welke aan de inkoopzijde gebruikt wordt, en zelfs bij 2 leveranciers.

Daar je Voorraaditem echter voor Artikelnummer ART0008800 is, en de andere Chargegegevens onder ART009190 en BET2003432 staan, moet daar uit te komen zijn... Even wat proberen...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: July 02, 2008, 09:29:27 am »

Daar je Voorraaditem echter voor Artikelnummer ART0008800 is, en de andere Chargegegevens onder ART009190 en BET2003432 staan, moet daar uit te komen zijn... Even wat proberen...

Tsja... ook opgelost... maar helpt ook niet...

Nu blijkt weer dat je helemaal geen Chargegegevens hebt voor Artikel ART0008800 i.c.m. Charge D35505574.

Volgens je mutaties heb je BET2003432 omgevormd naar ART0008800, met behoud van Chargenummer.

Na wat verder spitten omtrent jouw werkwijze, kom ik op "Helaas, je doet 'rare dingen', en wat je wil is niet mogelijk".

Ik heb eerst nog even wat maatwerk proberen uit te werken om dit wel werkend te krijgen (gebaseerd op de Charge wordt type "geproduceerd"), maar volgens mij kan dit gewoon niet, hetgeen alles te maken heeft met het feit dat jij omvormt naar een ander Artikelnummer en het Chargenummer gelijk houdt.

Waarom? Wel. Chargenummers zijn uniek naar Producent.

Aan de Inkoopzijde heb je 2 Artikelnummers ingekocht (ART0009190 en BET20033432) die door de producenten hetzelfde genummerd zijn. Omdat de producent afwijkt, mag dit, en resulteert dit in 2 formele charge-records. Beide charges hebben kompleet andere eigenschappen + andere teksten.

Hoewel het Omvormen naar een ander Artikelnummer is toegestaan (ontwikkeld voor een klant die geen Produktie modules had, en dus niet anders kon) geldt normaal geproken dat als je van het ene Artikelnummer naar het andere gaat, dat dit "produceren" heet, en hierbij dien je een nieuw Chargenummer te krijgen.  Nu doe jij dit niet. Met jouw werkwijze ben je in staat om ART0009190 naar ART0008800 om te vormen (met behoud van het Chargenummer) en ditzelfde te doen voor BET2003432, desnoods gaat BET2003432 naar een kompleet ander Artikelnummer, zelfs dan blijft het fout gaan. Waar het op neer komt is dat je hiermee 2 charges gaat uitlokken voor eventueel 2 verschillende artikelen, en waarbij de producent dezelfde zou moeten zijn: ADP. Dat kan gewoon niet.

Zou je bij je omvorming een nieuw Chargenummer toekennen, dan kun je daar m.i.v. heden wél tekst aan koppelen. Doch, merk op dat je hiermee ook kunt uitlokken dat je straks wilt dat als je iets gaat omvormen + nieuw chargenummer toekent, eventueel aanwezige tekst (en straks ook keuringen) van de oude charge doorgekopieerd kunt willen hebben naar de nieuwe charge.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 02, 2008, 09:32:08 am »

Overigens, als je gewoon omvormt naar een andere Verschijningsvorm binnen hetzelfde Artikel, blijft het Chargenummer gelijk, blijft het Artikelnummer gelijk, blijft de producent gelijk, en ook je teksten en keuringen. Het produkt verandert ook niet, je gooit het alleen ergens anders in.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: July 02, 2008, 11:51:10 am »

Die laatste snap ik, maar ik wilde juist naar het andere artikelnummer

Het is beide hetzelfde product ,alleen in andere sterkte ne we gaan 1 type er geheel uitgooien en nog maar met 1 type werken, vandaar

wat ik wilde was na het omvormen het geheel op afkeur zetten en dan markeren met een tekst dat dit de 60% versie is ipv de 50% versie, zodat het lab deze in een eerstvolgende charge op kon werken.

Dus volgens jou is nu de enige oplossing: handmatig afboeken, dan weer handmatig opboeken op het oude nummer en dan pomvormen met een nieuw chargenummer (b-versie of zo) ?


Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 02, 2008, 01:13:08 pm »

Dus volgens jou is nu de enige oplossing: handmatig afboeken, dan weer handmatig opboeken op het oude nummer en dan pomvormen met een nieuw chargenummer (b-versie of zo) ?

Wat ik stel is dat je een nieuw Chargenummer behoort te hebben. Je kunt niet hetzelfde chargenummer hebben met "AD" als Producent en dat voor verschillende Artikelnummers.

Omvormen + nieuw chargenummer toekennen zou simpeler zijn. Ik begrijp niet goed waarom je eerst wilt afboeken + opnieuw wilt opboeken?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #6 on: July 02, 2008, 01:43:59 pm »

Omdat ik na het omvormen naar batch /2 nog steeds geen tekst kan koppelen

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: July 02, 2008, 01:56:46 pm »

Kijk dan eens bij Raadplegen Charges Produktieorders of je daar dat Chargenummer tegenkomt; ik vermoed van niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #8 on: July 02, 2008, 02:07:43 pm »

nee, alleen het nummer zonder /2
en dan onder I van inkoop, niet onder P

mk
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #9 on: July 03, 2008, 10:32:46 am »

<quote>
releasenotes:
Een nog groter probleem betrof dat deze Producent onjuist bepaald werd. Zo werd het Artikeltype als uitgangspunt genomen. Zou echter een ingekocht produkt worden omgevormd, en een nieuw Chargenummer toegekend krijgen, dan kon geen tekst meer worden ingevoerd, immers aangezien het Artikeltype van de Artikel-/Verschijning "Koop" bevatte, werd daarmee niet meer gekeken naar geproduceerde charges.
</quote>


Is de programmatuur nu hierop aangepast?
Moet ik mijn artikel nogmaals omvormen (naar /3) om het werkbaar te krijgen?

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: July 03, 2008, 11:09:44 am »

Is de programmatuur nu hierop aangepast?

Ja, dat stond al in mijn 1e reply. Wegen technische redenen volgde nu echter pas de Releasenote op het forum.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: July 03, 2008, 11:18:01 am »

nee, alleen het nummer zonder /2
en dan onder I van inkoop, niet onder P

Omvormen + rubriek Nieuw Chargenummer = Ja zou een nieuw Chargenummer moeten genereren, en deze opnemen bij Raadplegen Charges.

Maar ja... ik kan me afvragen of je dat zo toepast, immers, "het systeem iets laten genereren" rijmt niet met "/2" (want zoiets zal het systeem niet toekennen).

Kortom, schijnbaar (ik heb die koding zelf niet gemaakt, en weet niet alles ervanaf) is het zo dat je ook zélf een Chargenummer kunt opgeven. Mooi, maar m.i. zou het dan zo moeten zijn dat dat Chargenummer formeel gereserveerd wordt (opname in LOCP) en waarbij je enkel een niet-reeds-bestaand Chargenummer mag opgeven. Dit dan niet enkel omwille van je teksten, maar ook bijv. om er vervolgens Keuringen aan te kunnen koppelen indien nodig. Het lijkt erop dat dat niet gebeurt.

S.v.p. even exakt aangeven welke procedure jij volgt om iets om te vormen naar zo'n /2 charge.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #12 on: July 03, 2008, 11:45:29 am »

Bij ons staan de artikelen altijd op "vrij chargenummer" daar wij vaak labels met chargenummers opkrijgen van de klanten die ons opdrachten geven.

Coding houdt hier op allerlei plaatsen rekening mee (maatwerk van toen AD klant werd bij Heart)

Ik geef bij het omvormen in dit geval gewoon het chargenummer nieuw is JA
en geef het gewenste nummer in (die /2 of /3 verzin ik dus ter plekke)

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: July 03, 2008, 01:18:56 pm »

Kortom, schijnbaar (ik heb die koding zelf niet gemaakt, en weet niet alles ervanaf) is het zo dat je ook zélf een Chargenummer kunt opgeven. Mooi, maar m.i. zou het dan zo moeten zijn dat dat Chargenummer formeel gereserveerd wordt (opname in LOCP) en waarbij je enkel een niet-reeds-bestaand Chargenummer mag opgeven. Dit dan niet enkel omwille van je teksten, maar ook bijv. om er vervolgens Keuringen aan te kunnen koppelen indien nodig. Het lijkt erop dat dat niet gebeurt.

Inderdaad. Het is mogelijk om zelf een Chargenummer op te geven, in welk geval er niet werd gekontroleerd of deze reeds bestond. Daarnaast werd in deze situatie het Chargenummer niet formeel geregistreerd, waardoor je geen teksten-/keuring kon opnemen. Is bij deze aangepast (de Releasenote met nog wat meer kommentaar zal hoop ik spoedig op het forum verschijnen). E.e.a. staat al op je systeem.

Alvorens teksten op te kunnen nemen, moet je het nu een keer opnieuw omvormen (naar een /3 of zo).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: July 03, 2008, 02:20:43 pm »

de Releasenote met nog wat meer kommentaar zal hoop ik spoedig op het forum verschijnen

Bij deze: http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20424.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 19 queries.