Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:58:09 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Direct versturen Orderbevestigingen  (Read 6390 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: June 23, 2008, 08:56:29 am »

Is het mogelijk om bij toevoegen VO direct een opdrachtbevestiging naar de klant te sturen?
Dmv fax of indien mogelijk e-mail.
Per debiteur aan te geven voor wie dit geld?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 23, 2008, 09:22:41 am »

Aangaande EDI : ik zou denken van wel ja.
"Direct" is dan nog iets wat ik me momenteel afvraag, maar wat ook komt doordat je in principe niet weet wanneer dat "direct" dan zou moeten zijn (dit, gezien de formele status "Order is volledig ingevoerd" die wij niet hanteren).
Maar daar is dan wel iets voor te maken zou ik denken.


* EDIOrderbevestiging01.png (26.18 KB, 704x496 - viewed 200 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 23, 2008, 09:34:07 am »

betreffende EDI heb ik dit vorrige week reeds besproken met Menno.
Dit is bekend.
Nu gaat het over dat we klanten standaard een opdrachtbevestiging willen sturen om misverstanden te voorkomen.
Automatisch printen opdrachtbevestigingen en aantal per debiteur gaat volgens mij al wel, alleen nu willen we deze ook nog automatisch faxen of liever nog mailen als kontaktpersoon bekend is.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 23, 2008, 10:07:10 am »

Quote
Aangaande EDI :

Nou moe, ik heb toch EDI zien staan in jouw eerste post ? zeker gedroomd ... scratching
Sorry.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 23, 2008, 01:51:00 pm »

Nee hoor, er heeft geen EDI gestaan.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 23, 2008, 04:05:53 pm »

EDI lukt wel met een uur of of 6.
Her "direct" moeten we dus iets voor verzinnen, waarbij je er rekening mee moet houden dat je (de gebruiker) toch zelf op een button duwt.

Fax moet je als redelijk onmogelijk zien. Zie ook hier : Re: Wijze versturen Keuringsrapporten registreren en kontaktpersonen daarvoor.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 24, 2008, 11:08:50 am »

ok, voor fax wordt het dan print en handmatig op de fax leggen.
Voor e-mail naar debiteur algemeen of naar deb\kantaktpersoon indien bekend?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 24, 2008, 03:25:04 pm »

Nu je dat zo vraagt, dat weet ik niet goed. Wat mij betreft natuurlijk Kontaktpersoon (als die er is, en anders algemeen), maar het is nog niet gezegd dat "de" Kontaktpersoon degene is die je hier wilt adresseren.

We hebben zoiets nog niet eerder gedaan (want het is een beetje raar en niet juist "genormaliseerd") maar ik denk nu aan net opnemen van een veldje "Kontaktpersoon Offerte J/N" bij de Kontaktpersoon zelf (en er zouden meerdere van dat soort veldjes kunnen ontstaan). Ofwel, naar iedere Kontaktpersoon bij de betreffende Relatie waar dit veldje op Ja staat, gaat de email met de Offerte naar toe.
Ik zeg al, een beetje raar, maar het lijkt me wel te mogen (en zeker lijkt het wel te werken -> je kunt er dan ook meerderen aanwijzen).

Is dat wat ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #8 on: June 24, 2008, 04:18:43 pm »

Dat lijkt me wel wat.
En ingeval van geen kontaktpersoon naar standaard e-mail adres.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: June 25, 2008, 07:54:02 am »

Ok.
Maar ja, hoe moet dat "direkt" nou ?

Denk er in deze aan dat als direkt te direkt blijkt (want later wil je alsnog iets toevoegen aan de order) de orderbevestiging de deur al uit is en ontvangen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #10 on: June 25, 2008, 11:01:55 am »

Als er later nog iets wordt toegevoegd aan de order dan moet er weer direct een nieuwe bevestiging worden gestuurd.
Eventueel met de opmerking dat de eerder gestuurde kan vervallen (waarbij ik me realiseer dat dit wel lastig is)
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: June 25, 2008, 12:36:46 pm »

Ja, dat laatste heb je wel goed gezien.
Zullen we niet beter gewoon een button neerzetten die e.e.a. op jouw commando doet ? ... aangevuld met een duidelijke indikatie in de Raadpleegfunkties (zoals LOVORA) dat de Orderbevestiging nog niet de deur uit is ? Als er dan iets aan de Verkooporder wijzigt kan die indikatie worden gereset, en kan je de button nogmaals gebruiken ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #12 on: June 26, 2008, 07:16:01 am »

Ik voel meer voor het automatisch verzenden, de factor vergeten wordt dan kleiner.
Klanten die een orderbevestiging "moeten" hebben krijgen deze dan zeker per mail.

Ik kan ook systeem datum en systeem tijd opnemen op de variabele layout met daarbij een melding dat eventueel eerder verzonden bevestigingen komen te vervallen. In dit geval moet er wel ook een kopie naar een intern mail adres om conflicten te voorkomen.

Is dit wat?
« Last Edit: June 26, 2008, 08:08:26 am by Frank van Hofwegen » Logged

Heart-Profit company ID : BA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #13 on: June 26, 2008, 08:16:33 am »

Misschien gevaarlijk na mijn telefoontje met Peter van gister, maar wat zou je ten aanzien van dat 'direct versturen' denken van integratie met de optie "afdrukken orderbevestigingen?" (LO<3-1-8-4>).

Je wilt ze kunnen faxen en / of emailen. Mail automatisch, fax = printen. Dat printen is dan naar een faxpoort, waarna je 'alleen' nog zelf het faxnummer in moet geven. (m.a.w. Je hoeft niet per se een papieren uitvoering van je orderbevestiging om te kunnen faxen). Na gister weet ik zo net nog niet wat 'automatisch' mailen hiervan, in Profit voor gevolgen gaat krijgen.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: June 26, 2008, 08:31:44 am »

Dat printen is dan naar een faxpoort, waarna je 'alleen' nog zelf het faxnummer in moet geven. (m.a.w. Je hoeft niet per se een papieren uitvoering van je orderbevestiging om te kunnen faxen).

Dit is natuurlijk helemaal juist. Dus :
Dit betreft het verhaal van de popup (waar schreef ik dat ook alweer ?) wat Windows zelf standaard kan (WinFax ?) en anders wat "alles" wel kan. Dus inderdaad, als je tòch het faxnummer een keer moet intypen, kan je het misschien maar beter zo doen ook. Je bent dan in elk geval volledig onafhankelijk van ons (geen expliciete interface), en je print gewoon naar een "printer" (of Queue) net als bij een gewoon printje.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.057 seconds with 20 queries.