Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:31:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: LOPROFGR print overzicht fakturen groepsdebiteur emballage wordt positief  (Read 9078 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #15 on: June 27, 2012, 11:33:40 am »

zie afbeelding   "OVERZICHT FAKTUREN GROEPSDEBITEUR IN EUR" in deze post: 2769   kg op de bovenste regel van het overzicht, is 2765 kilo product en 4 kilo(stuks) emballage. Dat staat positief geboekt, op een debet verkooporder, de emballage staat daar op regel 0, volgens mij kun je mede daaraan herkennen dat het emballage betreft.

dan de tweede getoonde factuur van dezelfde debiteur / afleveradres, daar zie je dat er 4 stuks kilo Emballage retour zijn ontvangen, en dat daarvoor een Credit verkooporder wordt aangemaakt (als gevolg van Bedrijfsparameter)
Quote
Het werkt dus wel, maar jij zal wel geen Statiegeld aan de orde hebben.

Als deze voorbeelden geen statiegeld betreffen, wat zijn deze voorbeelden dan wel?


* lofrrawx_1182539.jpg (35.2 KB, 579x391 - viewed 175 times.)

* lofrrawx_1182712.jpg (65.41 KB, 901x391 - viewed 148 times.)

* loprfogr_voorbeeld.jpg (32.1 KB, 760x246 - viewed 141 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #16 on: June 27, 2012, 12:28:58 pm »

Quote
Emballage hoort volgens mij helemaal niet in dit overzicht thuis.

En dan lees ik dit nog eens door, en dan denk ik ja! die kilo's Emballage : laat ze maar lekker achterwege, die horen hier inderdaad niet thuis. Als de statiegeld-bedragen maar wel blijven bestaan op de manier zoals ze nu worden getoond, want voor wat betreft Euro's hoort statiegeld Emballage wél in dit overzicht thuis. Emballage wordt immers gefactureerd.

Dan wordt een creditfactuur voor 4 statiegeld pallets (van á 75 euro)  op het overzicht getoond als
0 kilo
-300 euro

daar ben ik wel voor in.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: June 27, 2012, 12:52:42 pm »

Wat een gedoe zeg. Maar sowieso bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Volgens mij ... (maar even nog niet zeker) is het gebruik van een Statiegeld*Artikel* net weer wat anders. Dat is niet het Statiegeld zoals het op de print wordt ondervangen (aanpassing van Yvonne).

Nou, we gaan wel weer kijken.


PS: Lach niet en huil niet; maar ik denk omdat het een oud topic was heb ik niet eens doorgehad waar je je eigenlijk om gaat. Dus, "... wordt positief" vatte ik op als "moet negatief zijn". Maar sinds je laatste post begrijp ik dat het je om het saldo gaat wat uit de pas loopt.
Klopt ?
Zo ja, dan lijkt het inderdaad misschien nog een betere oplossing om het aantal "KG" er domweg uit te laten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #18 on: June 27, 2012, 02:15:07 pm »

Maar sinds je laatste post begrijp ik dat het je om het saldo gaat wat uit de pas loopt.
Klopt ?

De groepsdebiteur ontvangt "20" facturen en dit overzicht. Hij bekijkt die 20 facturen en klopt die bedragen + kilo's over in zijn systeem . Daarna tovert hij waarschijnlijk een vergelijkbaar overzicht tevoorschijn, en controleert hij aan de hand van LOPROFGR-print of het saldo aan kilo's en euro's overeenstemt met zijn kant.

Dus ja, het gaat om de saldo's die uit de pas lopen, en dan met name het saldo Kilo's.

 OffTopic
of het wordt tijd dat je daar Heart Profit in weet te zetten, als ze dan het zelfde overzicht gebruiken zit er dezelfde saldoberekening ;)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: June 27, 2012, 02:29:17 pm »

Grin
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #20 on: June 28, 2012, 01:05:43 pm »

Leuk allemaal tot nu toe, maar is het mogelijk hier ook concreet iets aan te doen binnenkort?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #21 on: July 03, 2012, 10:39:58 am »

Ik begrijp dat je haast hebt met deze print die het nog nooit heeft gedaan voor jouw doel, en dat misschien een stukje beter kan gaan doen middels het niet meer meetellen als Kg voor iets wat geen Kg is. Ok, tijd is geld, en voor 1,5 uur beginnen we er vandaag nog aan. Wie weet is dan dan vandaag meteen klaar ook.
Mocht je het idee hebben dat het allemaal fout is dan zien we wel wanneer de vakanties over zijn en zien we tevens wel of we het sowieso wel willen aanpassen. Immers, het klopt dan nog steeds niet met je Kg's (maar jij accepteert dat vandaag kennelijk).

Ik bedoel eigenlijk : je moet je in deze niet willen beroepen op iets wat onjuist zou zijn (niet dat je dat doet op tot nu toe !!) want we krijgen het toch niet goed, tenzij het hele ding opnieuw wordt gemaakt. Snap je ?

1,5 uur dus, en vandaag klaar (mits je er bent om tijdig te reageren natuurlijk yes)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #22 on: July 03, 2012, 10:46:57 pm »

Ik begrijp dat je haast hebt met deze print die het nog nooit heeft gedaan voor jouw doel, en dat misschien een stukje beter kan gaan doen middels het niet meer meetellen als Kg voor iets wat geen Kg is. Ok, tijd is geld, en voor 1,5 uur beginnen we er vandaag nog aan. Wie weet is dan dan vandaag meteen klaar ook.
Mocht je het idee hebben dat het allemaal fout is dan zien we wel wanneer de vakanties over zijn en zien we tevens wel of we het sowieso wel willen aanpassen. Immers, het klopt dan nog steeds niet met je Kg's (maar jij accepteert dat vandaag kennelijk).
Nee geen haast, maar gewoon duidelijkheid voor dit probleem (wat niet mijn probleem is maar die van de klant). Iets wat geen kilo's is --> dus de emballage begrijp ik hieruit.

Ik bedoel eigenlijk : je moet je in deze niet willen beroepen op iets wat onjuist zou zijn (niet dat je dat doet op tot nu toe !!) want we krijgen het toch niet goed, tenzij het hele ding opnieuw wordt gemaakt. Snap je ?

1,5 uur dus, en vandaag klaar (mits je er bent om tijdig te reageren natuurlijk yes)
Ik beroep niet op garantie in dit geval, daar is volgens mij ook nog niet eens over gesproken. 1,5 uur akkoord. Ooh ja, mijn vakantie is al begonnen. (waarom lees ik eigenlijknog zoiets)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #23 on: July 04, 2012, 10:53:24 am »

Grappig. We zijn er 15 minuten geleden mee begonnen en had wat strafuren in rekening willen brengen omdat je niet reageerde. Plus 1 omdat je met vakantie bent gegaan. Maar omdat je het nu eerlijk hebt verteld houden we het natuurlijk gewoon op 1,5 uur.

Mocht je dit nog lezen (het is je gegund van niet), kunnen we het dan nog iemand vertellen bij jullie als het klaar is ?

Intussen, vang ze !!
smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #24 on: July 04, 2012, 01:04:46 pm »

Het probleem is opgelost, staat inmiddels op jullie systeem en de betrokkenen zijn hiervan op de hoogte gesteld.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 21 queries.