Wat is dat nou voor onzin? Ik heb dat met Wouter telefonisch besproken, en die zet dat even op het forum.
Dat is verre van onzin. Lees nog eens goed :
Kan jij eerst eens zeggen wat jij vindt dat een aansluitnummer is ?
Als ik vraag wat
jij vindt dat een aansluitnummer is, dan moge het helemaal heel erg 100% duidelijk zijn dat ik vraag hoe jij dat ziet. En niet hoe Wouter dat ziet of vindt of vertaalt uit jouw woorden die ik niet ken.
En wouter vertaalt dat naar de financiele groepsdebiteur
Zal best, maar ik heb nog nooit van een financiële groepsdebiteur gehoord. En dus :
Ik heb dat met Wouter telefonisch besproken, en die zet dat even op het forum.
... en dus geloof ik daar al niets van (dat het zo is, dan wel dat de inhoud overeenkomt met wat jij ZEGT). Althans, Wouter heeft ook nog nooit van een financiële groepsdebiteur gehoord.
Of dat nou terecht is of niet, hangt er even van af of de prijzen nu worden bepaald op basis van de groepsdebiteur of op basis van de financiele groepsdebiteur.
En wie bepaalt dat ? jij ?? wat mij betreft is DIT pas onzin. Immers, het kan nergens over gaan want het bestaat niet (ja, in jouw hoofd).
... en zo komen we de vrijdag wel weer door
Ter zake dan maar;
De door jou keurig gevonden Administratiekode is *eigenlijk* precies bedoeld voor wat jij wilt. Althans, ik weet waarvoor (voor wie) die is gemaakt, en dan mag het overeenkomen met wat jij nu wenst. Echter, zoals je zelf zegt :
Deze werkt niet in ons geval. Als je de factuur namelijk naar de groepsdebiteur stuurt, wordt deze rubriek niet gerespecteerd, hetgeen ook logisch is. Als je de factuur naar het groepslid zélf stuurt, dan wordt 'ie wel afgedrukt.
Ik kan me op dit moment niet helemaal inbeelden waarom het werkt zoals het werkt (wat overigens inhoudt dat in alle geval alleen de "eigen" Administratiekode wordt gebruikt -> werkt ook bij de Groepsdebiteur zo), maar ik kan wel zien dat dit gemakkelijk is te veranderen :
Indien er een Faktuur wordt gegenereerd voor een Groepsdebiteur uit onderliggende Debiteuren, en bij een betreffende onderliggende Debiteur is de Administratiekode ingevuld, zal de (zullen de) Layoutvariabelen worden gevuld met de gegevens van de onderliggende Debiteur en worden de gegevens van de Groepsdebiteur overruled.
Op deze wijze mag het blijven werken voor diegenen die dit al gebruiken, en werkt het voor jou ook.
Of moet ik dit ook opslaan bij de factuur? Zou het zo moeten werken dat er bij de factuur ook deze vermelding wordt opgenomen, omdat een debiteur kan switchen van groepsdebiteur?
Dit heb je wel goed gezien. Hooguit moeten wij daarvoor zorgen.
Ten tweede: Dit aansluitnummer zouden we graag terug willen zien op de factuurlayout, verkooporderbevestiging, vrachtbrief, keuringsrapport en moet ook raadpleegbaar zijn bij o.a. een verkooporder (lovorawx)
Bovendien: Ik weet ook dat er vraag is naar elektronische factureringsmogelijkheden, daar begonnen ze onlangs over. Het zou mij niet verbazen dat zo'n groepsdebiteur ook het aansluitnummer van het groepslid wil zien.
Middels het inzetten van de Administratiecode suggereer je behoorlijk hard dat bovenstaande dan niet meer nodig zou zijn. Dus :
Dus dan zou een rubriekje "Administratiecode ook gebruiken bij Groepsdebiteur" voldoende zijn.
Dit meen je toch zeker niet ? Maar ik zal het nu te letterlijk lezen ?
En als je het wel meent snap ik het niet. Zie eervorige quote.