we redden ons wel, al snap je wel dat het plezier van deze de gedane aanpassing hierdoor wel beperkt geworden is.
Hoho, waren we al klaar dan ?
Niemand heeft dacht ik gezegd dat we niet doorgaan totdat je tevreden bent. Het uitvissen wat je wilt blijkt alleen wat moeilijk.
In tegenstelling tot wat Menno in zijn laatste alinea meldt, denk ik dat je het volgende wilt :
a. E.o.a. (zie zodirekt) overzicht waarin de Niet-Aktieve Artikelen niet zichtbaar zijn;
b. Dat zelfde overzicht moet zijn op te vragen inklusief Niet-Aktieve Artikelen op expliete vraag (en niet via User-id te regelen.
Merk vooral op dat a. een verplichting van onze zijde is, omdat anders niemand er meer iets van begrijpt. Immers, àls er eenmaal ergens een overzicht is waarin de Niet-Aktieve Artikelen niet worden weergegeven dan ... tja, worden die dus niet weergeven. Nergens werkt het andersom, nl. dat je op expliciete vraag de Niet-Aktieve Artikelen kunt weglaten.
Ad b.
Dit wil je omdat je heel geregeld te maken hebt met de Niet-Aktieve Artikelen, in de zin van overleg met klant enz., verschillen (in Receptuur etc.) t.o.v. vroeger en wat al dies meer zij.
Aangaande de "e.o.a." ontgaat mij nog waarom nu de Artikelen van een Artikelgroep. Wat mij betreft is dit willekeurig
en kun je er verder niets mee. Immers, aannemend (dat wel) dan mijn hierboven vermeende reden van het waarom juist is, wat moet je dan verder in het systeem ? NIETS. Immers, in de belangrijkste overzichten ontbreekt het Niet-Aktieve Artikel (wat te denken van Raadplegen Artikelen),
en als dat vandaag niet zo is, is dat morgen wel zo.
Het laatste staat niet voor niets in bold. want dat *gaat* je overkomen. Kwestie van tijd.
Het is mijn stellige konklusie dat wat je wilt niet legitiem is in die zin dat wat jij als Niet-Atieve Artikelen betitelt, bij jullie verre van Niet-Aktief betekent. Dit is simpel uitgelegd : Niet-Aktieve Artikelen wil een normale aardbewoner nooit meer zien (en nog eerder nooit meer kunnen gebruiken, maar dat valt binnen de context hier). E.e.a. behoudens mensen die het Artikelbestand beheren, waarvoor het toch wel erg handig is om te zien wat er al bestaat (en ook nooit weg kan gezien statistieken e.d.).
Jij schijnt je in de unieke (want nooit heeft iemand zoiets genoemd) situatie te bevinden dat je de betreffende Artikelen dan weer niet en dan weer wel wilt zien. Wel, ik daag je uit voor de Niet-situatie. Welk bijzonder mens (i.h.a. gebruiker genoemd) wil normaal gesproken (of desnoods meestal niet) alleen de Aktieve Artikelen zien, en heeft de noodzaak deze af en toe toch wel te moeten zien ? Het laatste snap ik, maar het eerste rijmt er niet bij.
Ik zal je een tip geven : Assortiment. Maar misschien sla ik de plank wel mis.