Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:08:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOPRGAOV Printen artikelen van een art. groep: Alleen beschikbare artikelen  (Read 4298 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 27, 2008, 03:13:48 pm »

Bij LOPRGAOV Printen artikelen van een art. groep, zou ik graag een optie: "beschikbare artikelen " j/n willen toevoegen.

Nu worden alle artikelen getoond, (ook "nba" artikelen)

Alternatief is natuurlijk het aanmaken van een extra artikelgroep waarin alleen actieve artikelen worden opgenomen. (misschien is dat wel de kortste klap)


* LOPRGAOV PRINTEN ARTIKELEN VAN EEN ARTGROEP.PNG (35.25 KB, 777x575 - viewed 175 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 27, 2008, 03:34:15 pm »

1 uur Johan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: May 27, 2008, 03:41:06 pm »

akkoord
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: May 28, 2008, 03:43:13 pm »

is inmiddels aangepast en staat op je system. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: May 29, 2008, 08:10:37 am »

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20265.0

zie releasenote: Ben ik wat vergeten? Profit ge-herstart + tbc gereorganiseerd. Krijg het namelijk nog niet werkend
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: June 11, 2008, 03:06:55 pm »

Hallo Johan,

als de gebruiker "systeem manager" is of als "weergeven niet aktief Aktikel" aan staat, zul je alsnog de Artikelen te zien krijgen. Kijk maar eens bij de instellingen bij de gebruiker.

Richard, dit is toch eigenlijk niet logisch:

helptekst bij wijzigen gebruiker rubriek WEERGEVEN NB aktief KODE
Staat de indicator op 'Nee' dan zullen de niet aktieve Artikelen     
(Artikel/Verschijningen) niet op het scherm verschijnen. Met de                 
indicator op 'Ja' worden deze wel op het scherm weergegeven.                   


Dit is gewoon een printfunctie, niet op het scherm. Maar dan nog: Als je toch vraagt om de niet aktieve artikelen achterwege te laten, dan had je antwoord toch ook gewoon kunnen zijn: Zie bij de gebruiker. Dan was een vinkje niet eens nodig geweest en had het mij een uurtje maatwerk gescheeld.

Kortom: Waarom dit maatwerk als je het alleen kunt laten afhangen van die indicator bij de gebruiker?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 11, 2008, 03:50:11 pm »

Johan, je draait de boel om. Denk er rustig over na. Desnoods de hele zomer.

Dit is in elk geval het antwoord. yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 11, 2008, 04:26:09 pm »

Oh, ik heb alsnog een ander antwoord verzonnen : je hebt de vraag verkeerd gesteld.

Voor jouw informatie, ik weet dat iedereen jou via email heeft laten weten het met je eens te zijn, maar intussen heb ik miljoenen en miljoenen gewonnen van die mensen, die uiteindelijk ongelijk hebben gekregen. Overigens zal ik naar dat geld kunnen fluiten, want ik ontvang het alleen als ze alle voetbal poules winnen, en Joost mag weten wat ze daar hebben ingevuld. Hoe dan ook :

Jij hebt gevraagd om een J/N veldje om e.e.a. te bewerkstelligen. Dit is onzin (*is* gezien je reaktie van nu). In plaats van die J/N had het gewoon onderkend moeten worden (altijd alleen de Aktieve Artikelen weergeven) net zoals alle andere plaatsen waar dit wordt onderkend (mits je Userid zulks afdwingt).

Door letterlijk aan jou vraag te voldoen is er iets ontstaan wat niet kan worden doorgrond (behalve door mij dan -> en de werking is nu domme onzin, maar niet a.g.v. de door jou genoemde reden !!).

Ben je het ermee eens dat de J/N vraag eruit moet, en vervolgende hetgeen het Userid vertelt wordt gerespekteerd ?
Merk dan op dat je als Manager dit niet in de hand hebt (je ziet altijd alles).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: June 12, 2008, 08:54:42 am »

Ik vindt dat wanneer je bij zo'n printfunctie waarbij je om "praktische" (lees: voor de gebruiker praktische) redenen alléén aktieve artikelen wilt zien, en je laat daar als maatwerk bij die printfunctie nog eens een aparte rubriek voor plaatsen, dan vind ik het nog steeds ongelooflijk dat je dat parameter op gebruikersniveau dat rubriekje laat overrulen.

Het mag daarbij geen biet uitmaken of je nou "weergeven nba-artikelen" op gebruikersniveau aan hebt staan of niet. Immers: als ik ze wél wil zien dan zet ik die rubriek "Respecteren aktief periode" in LOPRGAOV toch gewoon even uit?

Die gebruikers parameter moet gerespecteerd worden als er bij desbetreffend raadpleeg of printoverzicht, niet een expliciete "respekteren actiefperiode" - instelling kan worden opgegeven.
Logged

KM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #9 on: June 12, 2008, 01:52:08 pm »

Na off-line overleg met Johan is bij mij het volgende beeld ontstaan.

Het gaat om de Verkoop-afdeling die de Niet-Aktieve Artikelen moet kunnen zien, bijvoorbeeld als het gaat om in het verleden gemaakte Prijsafspraken. Echter, in veel gevallen is alleen de informatie met betrekking tot de Aktieve Artikelen relevant. Voor deze gebruikers zou het handig zijn om in voorkomende gevallen het weergeven van de Niet-Aktieve Artikelen te kunnen onderdrukken. Deze gebruikers zijn dus geen Manager. Voor Managers geldt dat zij in alle gevallen de Niet-Aktieve Artikelen zullen zien.


Nu Printen Artikelen van een Artikelgroep geschikt gemaakt is voor het al dan niet tonen van de Niet-Aktieve Artikelen, is het dan mogelijk om voor 'gewone' Gebruikers (niet-Managers) waarbij de Rubriek "Weergeven Niet-Aktief Artikel" op 'J' staat, een Rubriek op te nemen waarmee zij aan kunnen geven dat ze Niet-Aktieve Artikelen niet afgedrukt willen hebben?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: June 12, 2008, 03:05:31 pm »

Johan, ik weet niet waarover je het hebt, en het enige beeld wat bij mij ontstaat is dat je het concept niet begrijpt, OF je mijn laatste post niet hebt willen lezen;
De cruciale fout is de vraag om het J/N rubriekje (en wat mij betreft is het vervolgens onze fout dat die vraag is gehonoreerd).

Ik wil je graag helpen herinneren aan :

Quote
Alternatief is natuurlijk het aanmaken van een extra artikelgroep waarin alleen actieve artikelen worden opgenomen. (misschien is dat wel de kortste klap)

... wat het meest duidelijk weergeeft wat je in de zinnen ervoor (uit post 1) wat wazig noteert.

Menno,

Quote
Na off-line overleg met Johan is bij mij het volgende beeld ontstaan.

Het gaat om de Verkoop-afdeling die de Niet-Aktieve Artikelen moet kunnen zien

Wat een onzin zeg. Zie eerdere quote.

Johan, als je op deze wijze

Quote
dan vind ik het nog steeds ongelooflijk dat je dat parameter op gebruikersniveau dat rubriekje laat overrulen.

mij probeert duidelijk te maken dat *ik* er allemaal niets van begrijp, ga je aan mij een hele slechte krijgen.

Help ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #11 on: June 13, 2008, 08:32:03 am »

Jammer dat je de laatste alinea van dat off-line overleg dan niet hebt gezien.

daarin stond:
"
Maar goed, ik zal wel te praktisch hebben gedacht.
"

zoals dat vaker voorkomt. en bovendien had ik daarin hieromtrent nog gezegd,
"
we redden ons wel, al snap je wel dat het plezier van deze de gedane aanpassing hierdoor wel beperkt geworden is. "

Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: June 13, 2008, 09:15:26 am »

Quote
we redden ons wel, al snap je wel dat het plezier van deze de gedane aanpassing hierdoor wel beperkt geworden is.

Hoho, waren we al klaar dan ? nea
Niemand heeft dacht ik gezegd dat we niet doorgaan totdat je tevreden bent. Het uitvissen wat je wilt blijkt alleen wat moeilijk.

In tegenstelling tot wat Menno in zijn laatste alinea meldt, denk ik dat je het volgende wilt :

a. E.o.a. (zie zodirekt) overzicht waarin de Niet-Aktieve Artikelen niet zichtbaar zijn;
b. Dat zelfde overzicht moet zijn op te vragen inklusief Niet-Aktieve Artikelen op expliete vraag (en niet via User-id te regelen.

Merk vooral op dat a. een verplichting van onze zijde is, omdat anders niemand er meer iets van begrijpt. Immers, àls er eenmaal ergens een overzicht is waarin de Niet-Aktieve Artikelen niet worden weergegeven dan ... tja, worden die dus niet weergeven. Nergens werkt het andersom, nl. dat je op expliciete vraag de Niet-Aktieve Artikelen kunt weglaten.

Ad b.
Dit wil je omdat je heel geregeld te maken hebt met de Niet-Aktieve Artikelen, in de zin van overleg met klant enz., verschillen (in Receptuur etc.) t.o.v. vroeger en wat al dies meer zij.

Aangaande de "e.o.a." ontgaat mij nog waarom nu de Artikelen van een Artikelgroep. Wat mij betreft is dit willekeurig en kun je er verder niets mee. Immers, aannemend (dat wel) dan mijn hierboven vermeende reden van het waarom juist is, wat moet je dan verder in het systeem ? NIETS. Immers, in de belangrijkste overzichten ontbreekt het Niet-Aktieve Artikel (wat te denken van Raadplegen Artikelen), en als dat vandaag niet zo is, is dat morgen wel zo.
Het laatste staat niet voor niets in bold. want dat *gaat* je overkomen. Kwestie van tijd.


Het is mijn stellige konklusie dat wat je wilt niet legitiem is in die zin dat wat jij als Niet-Atieve Artikelen betitelt, bij jullie verre van Niet-Aktief betekent. Dit is simpel uitgelegd : Niet-Aktieve Artikelen wil een normale aardbewoner nooit meer zien (en nog eerder nooit meer kunnen gebruiken, maar dat valt binnen de context hier). E.e.a. behoudens mensen die het Artikelbestand beheren, waarvoor het toch wel erg handig is om te zien wat er al bestaat (en ook nooit weg kan gezien statistieken e.d.).
Jij schijnt je in de unieke (want nooit heeft iemand zoiets genoemd) situatie te bevinden dat je de betreffende Artikelen dan weer niet en dan weer wel wilt zien. Wel, ik daag je uit voor de Niet-situatie. Welk bijzonder mens (i.h.a. gebruiker genoemd) wil normaal gesproken (of desnoods meestal niet) alleen de Aktieve Artikelen zien, en heeft de noodzaak deze af en toe toch wel te moeten zien ? Het laatste snap ik, maar het eerste rijmt er niet bij.

Ik zal je een tip geven : Assortiment. Maar misschien sla ik de plank wel mis.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: June 13, 2008, 09:17:43 am »

Jammer dat je de laatste alinea van dat off-line overleg dan niet hebt gezien.

daarin stond:
"
Maar goed, ik zal wel te praktisch hebben gedacht.
"

zoals dat vaker voorkomt. en bovendien had ik daarin hieromtrent nog gezegd,
"
we redden ons wel, al snap je wel dat het plezier van deze de gedane aanpassing hierdoor wel beperkt geworden is. "



Offline overleg ? ehh, ik vrees dat ik niet alleen een laatste alinea heb gemist, maar het volledige offline overleg. Heb je mij iets gestuurd ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.058 seconds with 20 queries.