Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:38:13 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
Author Topic: Wijze versturen Keuringsrapporten registreren en kontaktpersonen daarvoor  (Read 11357 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #15 on: June 30, 2008, 02:07:59 pm »

Nou heb ik op een aantal delen akkoord gegeven, komt hier nog een draaibol bij?

Die laatste post [qoute]Jawoor. Dus nou is het Fax, en hoeft er weer geen kontaktpersoon + faxnummer op ?
Ik geef het op hoor[/quote]

is heel eenvoudig uit te leggen: De print "overzicht te versturen keuringsrapporten" is een indicatie of het per Fax of Mail moet voldoende.

Op de variabele layout wil ik wel heel graag de kontaktpersoon (enkelvoud wat mij betreft)  voor de keuringsrapporten af kunnen drukken. Het automatisch faxen wordt waarschijnlijk toch niks. Mocht er een mogelijkheid zijn wel te kunnen mailen, dan houd ik me daarvoor warm aanbevolen. (al snap ik even echt niet meer of dit nu wel of niet tot de mogelijkheden behoort).

Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #16 on: July 01, 2008, 08:31:48 am »

- Aanpassen TV/WY/WG Afleveradres m.b.t Kontaktpersoon-id Keuringsrapport en Keuringsrapport Emailen J/N. 1,5 uur.

Let op : Eigenlijk ben ik hier nog niet uit, want ik zit met Hergenereren Afleveradressen 0 waarbij je deze gegevens zou kwijtraken. Heart intern : iemand een idee ?


- Layoutvariabelen voor (samengestelde) Naam Kontaktpersoon Keuringsrapport en Faxnummer, 1 uur.
N.b.: Het lijkt alsof "Faxnummer" intelligenter zou kunnen, eraan denkend dat als het email adres is gebruikt dat dan maar dat wordt afgedrukt (c.q. in de Layoutvariabele staat). Maar dat lijkt me toch geen goed idee (want post heb je ook nog).


Wat nu resteert is wanneer het ding moet worden ge-emailed (indien aan de orde).
Komt die print er bij jou automatisch uit bij bijvoorbeeld Pakbonnen printen (of wat het ook is) ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #17 on: July 01, 2008, 02:04:42 pm »

- Aanpassen TV/WY/WG Afleveradres m.b.t Kontaktpersoon-id Keuringsrapport en Keuringsrapport Emailen J/N. 1,5 uur.

Let op : Eigenlijk ben ik hier nog niet uit, want ik zit met Hergenereren Afleveradressen 0 waarbij je deze gegevens zou kwijtraken. Heart intern : iemand een idee ?

Heart intern tip: Geef gewoon per debiteur zo'n kontaktpersoon op, die vervolgens per afleveradres overruled kan worden. Kontaktpersoon bij de debiteur is dan tevens de kontaktpersoon voor afleveradres 0
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #18 on: July 01, 2008, 02:40:36 pm »

Wat nu resteert is wanneer het ding moet worden ge-emailed (indien aan de orde).
Komt die print er bij jou automatisch uit bij bijvoorbeeld Pakbonnen printen (of wat het ook is) ?

Dit zou moeten gebeuren na het rapen en goedkeuren: Na het goedkeuren van de raaplijst wordt de vrachtbrief afgedrukt (omdat genereren vrachtbrief bij het goedkeuren van de raaplijst altijd aan staat). Dan komt de vraag "pakbonnen printen" (in ons geval ALTIJD met Nee beantwoord( -> kan deze vraag niet ge-elimeerd worden / achterwege worden gelaten?). Wanneer er voor 1 of meerdere artikel/erschijingen bij deze debiteur is aangegeven dat er een keuringsrapport meegestuurd moet worden (zie klient-artikelomschrijvingen), komt de vraag "printen keuringsrapport". Eigenlijk zou nadat deze met JA is beantwoord, het keuringsrapport moeten worden verzonden.

Het moge duidelijk zijn dat dit momenteel nog niet zo wordt gebruikt. We hebben nog altijd het 'handwerk": Het overkloppen van de keuringen van Heart, met beoordelingen kwaliteitsdienst, naar Excel bladen en dan versturen per mail of fax.

Dus echt automatisch komt die print nog niet. (je moet nog even op <ja> drukken bij de vraag "Afdrukken keuringsrapport", dan zou dat een automatische JA moeten zijn. )
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: July 08, 2008, 01:02:38 pm »

Quote
Heart intern tip: Geef gewoon per debiteur zo'n kontaktpersoon op, die vervolgens per afleveradres overruled kan worden. Kontaktpersoon bij de debiteur is dan tevens de kontaktpersoon voor afleveradres 0

Dan zou dit gevalletje als volgt moeten worden :

Bij de Kontaktpersoon kunnen aangeven "Kontaktpersoon Keuringsrapport Afleveradres 0 J/N". Dit mag er slechts één zijn, waarvoor een kontrole zal worden ingebouwd. De kolum (die er al dan niet intussen al is) uit recent eerder maatwerk aangaande Kontaktpersoon Opdrachtbevestiging) wordt veranderd in een kolum met indikaties voor Opdrachtbevestiging (O) en Keuringsrapport Afleveradres 0 (K). Dus, een Kontaktpersoon die beiden krijgt toont OA in die kolom.
3 uur.


Aanvullend de al eerder genoemde :

Aanpassen TV/WY/WG Afleveradres m.b.t Kontaktpersoon-id Keuringsrapport en Keuringsrapport Emailen J/N (alleen voor Afleveradres <> 0).
1,5 uur.

Layoutvariabelen voor (samengestelde) Naam Kontaktpersoon Keuringsrapport en Faxnummer.
1 uur.


En dan nog :

Aanpassen Printen Keuringsrapport m.b.t. respekteren van het bovenstaande, ofwel, als het een Debiteur betreft met "vindbare" Kontakpersoon die is genoteerd voor het Afleveradres als "wil Keuringsrapport ge-emailed hebben", dat dit ook gebeurt.
Let op : Dit zal worden ingebouwd in de standaard werking van het printen van het Keuringsrapport, dus ook als deze via het menu wordt gebruikt (en dus niet alleen bij het Leveren). Wel zal in alle gevallen de vraag worden gesteld "Printen / E-mailen" (indien de keuze aan de orde is), en de keuze zal *niet* met de Enter toets mogen worden gemaakt (gaat te gemakkelijk fout).
3,5 uur.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: July 08, 2008, 01:24:04 pm »

oops

Stop !!
Ik ben nog iets vergeten ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #21 on: July 08, 2008, 02:52:24 pm »

Wat nog ontbreekt is een mechanisme om een andere Layout te kunnen maken, want die (een andere Layout) zul je wel nodig hebben.
En deze is nu net weer in het nadeel van emailen, waar immers faxen de gewone layout zou kunnen hanteren ...

Ik neig er nu naar om als algemene (lees : veel betere want algemener) oplossing te kiezen voor ... het PDF verhaal. swoon
Maar ja, dan krijgen we dat "gezeur" weer.

Maar goed, ik ga dat nu toch doen, domweg omdat het veel beter is (en jij wilt ook echt geen andere layouts maken die je eigenlijk al hebt).
Nou, daar komt 'ie :

Aanpassen Printbeheer m.b.t. automatische omzetting van de print output naar een PDF writer wanneer nodig (en dit is nodig bij in elk geval emailen).
N.b.: Dit stelt minder voor dan het lijkt, want het printen zelf gaat naar de betreffende PDF Queue (zie hierna).
3 uur.

Systeemparameter PDF Queue voor emailen.
Let op : De gekozen PDF writer zal z'n output naar een "dirigeerbare" lokatie moeten kunnen sturen (want, ze moet worden opgepikt door de programmatuur die ze als attachment gaat emailen).
4 uur.

Aanpassen Printbeheer m.b.t. kunnen herkennen van "dit wordt PDF output" opdat de Profit Printer kan worden geselekteerd die als PDF printer bij de Queue/Funktie koppelingen is opgenomen.
Kwa "normalisatie" is hier eigenlijk niet uit te komen, maar een oplossing die minder is genormaliseerd maar wel werkt is het uitbreiden van de funktienaam met _PDF, waarbij het systeem - indien aan de orde - op zoek gaat naar de gebruikelijke funktienaam gevolgd door _PDF. Daarbinnen wordt dan wel weer de Driver gevonden en loopt het verder wel.
Hiervoor moet wel de funktienaam worden uitgebreid. Samen met de Printerselektie die dit automatisch moet doen :
7 uur.


Opmerking :
Je hebt hier nu de basis om

a. alles te kunnen emailen, mits de geadresseerde bekend is;
b. van alles een PDF te kunnen maken (feitelijk nodig bij a).

Met name het laatste zou kunnen worden meegenomen met het maatwerk wat tijdelijk naar het scherm print (zie eenmalige printer selectie) waarbij een tweede extra funktietoets de PDF printer selekteert op de eigenlijk hier beschreven wijze (op zoek naar FunktieNaam_PDF enz.).


PS: Zoek je zelf (of iemand anders) even een PDF printer die volstaat ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #22 on: September 09, 2008, 10:08:42 am »

Quote
Heart intern tip: Geef gewoon per debiteur zo'n kontaktpersoon op, die vervolgens per afleveradres overruled kan worden. Kontaktpersoon bij de debiteur is dan tevens de kontaktpersoon voor afleveradres 0

Dan zou dit gevalletje als volgt moeten worden :

Bij de Kontaktpersoon kunnen aangeven "Kontaktpersoon Keuringsrapport Afleveradres 0 J/N". Dit mag er slechts één zijn, waarvoor een kontrole zal worden ingebouwd. De kolum (die er al dan niet intussen al is) uit recent eerder maatwerk aangaande Kontaktpersoon Opdrachtbevestiging) wordt veranderd in een kolum met indikaties voor Opdrachtbevestiging (O) en Keuringsrapport Afleveradres 0 (K). Dus, een Kontaktpersoon die beiden krijgt toont OA in die kolom.
3 uur.

akkoord
ga maar maken!


Aanvullend de al eerder genoemde :

Aanpassen TV/WY/WG Afleveradres m.b.t Kontaktpersoon-id Keuringsrapport en Keuringsrapport Emailen J/N (alleen voor Afleveradres <> 0).
1,5 uur.

Layoutvariabelen voor (samengestelde) Naam Kontaktpersoon Keuringsrapport en Faxnummer.
1 uur.


En dan nog :

Aanpassen Printen Keuringsrapport m.b.t. respekteren van het bovenstaande, ofwel, als het een Debiteur betreft met "vindbare" Kontakpersoon die is genoteerd voor het Afleveradres als "wil Keuringsrapport ge-emailed hebben", dat dit ook gebeurt.
Let op : Dit zal worden ingebouwd in de standaard werking van het printen van het Keuringsrapport, dus ook als deze via het menu wordt gebruikt (en dus niet alleen bij het Leveren). Wel zal in alle gevallen de vraag worden gesteld "Printen / E-mailen" (indien de keuze aan de orde is), en de keuze zal *niet* met de Enter toets mogen worden gemaakt (gaat te gemakkelijk fout).
3,5 uur.

akkoord, ik ben benieuwd hoe dit wordt.
« Last Edit: September 09, 2008, 10:17:15 am by Johan van Rangelrooij » Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #23 on: September 16, 2008, 08:57:07 am »

Johan, ik kan het so snel niet meer vinden, maar Printen te versturen Keuringsrapporten moest toch ook worden aangepast ?
En je wilde bij de Kontaktpersonen toch kunnen aangeven Versturen / Faxen / Emailen ? wat vervolgens op bovengenoemde print moest worden afgedrukt ?

Ben ik nou in de war met een ander topic ? Aanpassen van de print kost 0,5 uur.

En wat mij verder bijstaat, is dat het emailen zelf nog niet moest gebeuren ? ... je hebt je "akkoord" ook op zo'n rare plek gezet in jouw laatste post. Dat is wel klaar, op het daadwerkelijk emailen na.

Help !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #24 on: September 17, 2008, 09:46:33 am »

De print overzicht te versturen keuringsrapporten moet de verzendwijze (email / fax / versturen met vrachtbrief) aan gaan geven.

Het zou leuk zijn dat ook de kontaktpersoon-id er bij op paste, met het mailadres / faxadres (afhankelijk van verzendwijze)

dat halve uurtje moeten we dan ook maar overheen zien te komen. (akkoord dus)

Quote
En wat mij verder bijstaat, is dat het emailen zelf nog niet moest gebeuren ? ... je hebt je "akkoord" ook op zo'n rare plek gezet in jouw laatste post. Dat is wel klaar, op het daadwerkelijk emailen na.
heu? kan dat dan nu ineens wel!?!  More more more

Natuurlijk moet dat emailen zo langzamerhand wel eens gaan werken!

= HELP HELP HELP, waarom moest ik dan zo druk op zoek naar pdfprinters en dergelijke? Of vertel je nu dat je het 'ei van columbus' hiervoor per mail hebt ontvangen / uitgebroed?


Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #25 on: September 17, 2008, 10:21:02 am »

Wat een chaos dit topic ...

Quote
Het zou leuk zijn dat ook de kontaktpersoon-id er bij op paste, met het mailadres / faxadres (afhankelijk van verzendwijze)

Ja, dat zou leuk zijn, maar dat wilde je (min of meer per sé) niet. Vraag me niet waar het staat, maar het was jouw reaktie op mijn aangeven dat dat niet zou passen op de print (en je landscape moest gaan printen o.i.d.).

Quote
heu? kan dat dan nu ineens wel!?!

Wat nou, "kan dat nu ineens wel" ? Sinds wanneer kan dat niet dan ? (ja, sinds voor 5 jaar geleden misschien).
Ofwel, wat heeft het emailen van iets nou weer met een PDF te maken ? jahaaa, in jouw hoofd, omdat je vindt dat je geen Keuringsrapport de deur uit kan doen zonder er eerst een PDF van te hebben gemaakt. Weet je wat, je hebt gelijk.
Laat het emailen maar zitten. Komt later wel, als jouw PDF het doet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #26 on: September 17, 2008, 12:24:33 pm »

verzendwijze op LOPROVKR

1 uur, plus er rekening mee houden dat je landscape zult moeten (gaan) printen.

LOPROVKR overzicht te versturen keuringsrapporten (LO<3-2-6-9-9-9-4>) wordt al landscape geprint. Daar is echt nog wel ruimte om de verzendwijze op aan te geven. Met 1 teken kan dat al, (E/F/V), of met vier / 6 tekens ("E-MAIL" "FAX" / "VRACHT") zou al voldoende zijn. Op dit overzicht hoeft niet per se een kontaktpersoon.

Ach peter, het zou leuk zijn dat die kontaktpersoon, gewoon even genoemd zou staan, maar je hebt gelijk, ik heb daar eerder niet om gevraagd, dus met de verzendwijze zijn we al heel blij!

Excuses voor deze verwarring
Logged

KM
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #27 on: September 18, 2008, 10:16:57 am »

Is gereed, vereist wel een Upgrade.

Quote
Layoutvariabelen voor (samengestelde) Naam Kontaktpersoon Keuringsrapport en Faxnummer.

Dat zijn : KR-NAAMKPERS en KR-FAXKPERS. 
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #28 on: September 25, 2008, 01:35:08 pm »

En de overige punten, wanneer kan ik die verwachten?
Logged

KM
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #29 on: September 25, 2008, 01:54:57 pm »

De rest is er ook al.
Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20688.0
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 21 queries.