Nu het stof omtrent ICL (o.a.
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20100.0) is neergedaald, hebben we uiteraard de ICL-teksten ingericht, en heb de lay-out er op aangepast
Nu het volgende: Ik heb nu een factuur 1092820 als ICL aangemerkt (echt icl, bedrijf meel productie) waarop goederen én statiegeldpallets zijn gefactureerd. Dat zijn twee verschillende BTW-kategorien. (6% voor goederen en 0% voor de statiegeldpallets)
Ik had gedacht: Als er geen BTW wordt berekend op een (ICL) Factuur, dan zijn de variabelen %UF-BTWPRC2%
(Faktuur BTW; Percentage (2))en %UF-BTWBSS2%
(Faktuur BTW; Basis 2e % oplopend per regel) toch niet gevuld, omdat er alleen maar 0.00% van toepassing is. (dus worden hooguit de variabelen %UF-BTWPRC1% en %UF-BTWBSS1% gebruikt) Dan kan ik die %UF-BTWPRC2% en %UF-BTWPRC3% mooi gebruiken om m'n icl-tekst 1 en icl-tekst 2 af te drukken (daarvoor heb ik aan twee regels voldoende)
Met de voettekst zoals in de bijlage is te zien, had ik gedacht: Er is 1 btw tarief: 0% omdat er geen BTW wordt berekend ivm icl. Nou nee dus, %UF-BTWPRC1% wordt gevuld met "0.00" (voor de goederen) en %UF-BTWPRC2% wordt gevuld met "0.00" voor de palletten. en dus, m'n icl-tekst1 wordt dwars door de de 2e btw-regel afgedrukt. ;(
Vraag:Waarom wordt die btw in dit soort gevallen tóch gesplitst, terwijl er maar 1 btw-tarief (of liever gezegd géén tarief) van toepassing is?
Ik had namelijk vroeger (ja ik weet het inmiddels: FOUT FOUT FOUT FOUT FOUT FOUT ) dat btw-stukje vervangen door een harde tekst met "icl levering ..." omdat alle buitenlandse klanten daarvoor een taalkode hadden. Toch zou ik wederom dat ICL-stukje in het "BTW-gedeelte" willen afdrukken middels de daarvoor bedoelde variabelen, dan gaat het ten minste niet ten koste van de factuurregels.