Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:44:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Halffabrikaat regels op productieorder  (Read 7532 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: April 21, 2008, 02:44:39 pm »

Hallo,
Sinds upograde worden de regels van de halffabrikaten niet meer weergegeven bij het printen van de productieorder.
Recept 00802E  halffabrikaat is HVK00802

Dirk-Jan
Contact persoon SE Pedro Sol
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 23, 2008, 02:28:20 pm »

Lukt dit?????

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 23, 2008, 03:13:46 pm »

Ik zal morgen even kontakt met ze opnemen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 23, 2008, 05:16:46 pm »

thanks
 Wink
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 24, 2008, 04:55:33 pm »

Heb Pedro vandaag gesproken. Helemaal zeker wist hij het ook niet, want het was allemaal een tijdje geleden dat hij dit gedaan had, en het rubriekje op basis waarvan hij dit kon regelen wist hij ook niet meer te vinden.

Ik vermoed dat dit niets te maken heeft met printen, maar eerder met het genereren, want daar bestaat m.i. wel een rubriekje voor (iets van halffabrikaatregels opnemen in PO J/N). Ofwel, enige remedie is even in te bellen en te kijken naar wat hij precies bedoelt met die 00802E, maar helaas, ik kan geen VPN verbinding tot stand brengen.

Pedro neemt morgen even kontakt op met de netwerkbeheerder, die mij dan weer terugbelt als alles zou moeten werken. Daarna kan ik even verder kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 25, 2008, 10:52:04 am »

De automatiseringsman kunnen ze niet bereiken, Pedro gaat over een uurtje naar huis, en is volgende week vrij. Laat ze maar weer kontakt opnemen als we weer een verbinding met Spectro tot stand kunnen brengen; ik kan anders weinig doen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 13, 2008, 08:31:05 pm »

Ik begrijp van een collega dat de modem verbinding het weer doet, hooguit kunnen we niets oversturen...

Hoe dan ook, ik heb ik de testbestanden een order (20080513001) toegevoegd voor de 00802E/KUIP. Dit Recept bestaat uit 3 regels, waaronder een HV00802/KUIP met daarin allerlei IG-artikelen. In de gekreëerde P.O. van de 00802E zijn alle grondstoffen uit het HV00802/KUIP recept verwerkt. Dit lijkt dus gewoon te werken.

Het Recept in de Produktiebestanden ziet er niet anders uit.

Toch ook in Produktie een ordertje toegevoegd (welke ik meteen weer heb verwijderd), maar ook daar worden de grondstoffen uit het HV00802/KUIP recept gewoon gesubstitueerd in de PO van de 00802E.

Strikt genomen lees ik in je melding een HVK00802, en hier betreft het een HV00802, maar ik ga ervanuit dat dat een typefout is.

Dan heb je het nog over "printen"...

Als ik de print van de PO bekijk, staan de grondstofregels uit het HV00802 Recept, welke gesubstitueerd zijn in de PO van de 00802E er ook allen gewoon op.

Kortom, ik zie niet wat er mis zou moeten zijn.

S.v.p. duidelijk aangeven wat er volgens jou nu precies aan mankeert + voorbeeld maken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 04, 2008, 11:23:05 am »

Hallo Wouter.

Ik heb het een en ander op het forum gelezen over halffabrikaten in recepten.
Quote
Halffabrikaat als regels kan slechts 1 niveau diep worden toegepast.

Na de upgrade van 15 april hebben wij daar problemen mee gekregen.

Voor heen werden meerdere niveaus weergegeven.
Ik heb een print opgevraagd van het recept 12194
dit bevat 100% halffabrikaat 00802E en dit bevat circa 99% HV00802.
Voorheen werden alle regels geprint die in het recept HV00802 stonden
Productieorder: 200801020014
                   :  200806040021
Groetjes Dirk-Jan
« Last Edit: June 04, 2008, 12:04:51 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: June 04, 2008, 12:47:32 pm »

Voor heen werden meerdere niveaus weergegeven.

Met je 'weergeven' zou je kunnen impliceren dat je het over de print zelf hebt. Daar is niets aan gewijzigd.

De enige wijziging betreft het genereren van een PO, die in het ene geval dit multilevel zou moeten uitwerken, en nu nog maar 1 niveau doet.

Een iets betere formulering zou dus zijn "als we nu een PO toevoegen, komt HV00802 in de PO-regels te staan, terwijl voorheen de onderdelen van die HV00802 als PO-regel werden opgenomen" (ja, en logischerwijze worden ze dan ook wel geprint, immers de PO drukt alle PO regels af).

De aanpassing betreft er eentje van 18 juni 2007. Ok, dat dit pas nu tot uiting komt zou verklaarbaar zijn, want SE had sinds februari 2007 geen Upgrade gehad.

Maar ja... zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18484.0

De melding is niet voor niets ingebouwd, want alhier is gekonstateerd dat meerdere niveau's niet werkt, en dat de gebruiker er ook geen melding voor kreeg. Navraag bij de persoon die dit ontwikkeld heeft (en voor welke klant) heeft uitgewezen dat dit is ontwikkeld t.b.v. één niveau diep.

Als jij gelijk hebt in jouw verhaal, dan gebruikt SE wél meerdere niveau's, en pretendeer je ook nog dat dit goed ging. Tsja... dat moet dan bijna op basis van een kombinatie van toevalligheden zijn, want expliciet gemaakt schijnt het niet te zijn...

Hoe dan ook, volgens mij is het een kwestie van de kontrole elimineren, en het zou weer als vanouds moeten werken, maar ik ben bang dat het dan "niet" werkt. Ja, toevallig jouw ene testvoorbeeld misschien wel, maar straks heb je een andere order, waar ineens veel te veel grondstof (of te weinig) ingestoken wordt, en een hele batch verknald is.

Wat misschien beter is, is de melding te wijzigen in een waarschuwing, en zodra jij die waarschuwing krijgt, moet je zelf de PO maar kontroleren of ze klopt. Neem je de PO in gebruik terwijl het resultaat fout was, dan heb je het zelf gedaan  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: June 04, 2008, 12:49:55 pm »

Overigens klonk Pedro destijds niet alsof dit echt iets was wat door hun gebruikt was. Ja, in een incidenteel geval misschien. Hij wist niet eens meer waar en hoe je e.e.a. moest instellen... En gezien het feit dat SE de afgelopen maanden gewoon heeft kunnen werken met deze aanpassing, kan ik me afvragen of dit nu iets is wat ze daar echt gebruiken, danwel in een e.o.a. nieuw receptje wordt toegepast (en wat misschien nog niet volledig getest is).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #10 on: June 04, 2008, 01:36:45 pm »

Hallo,

Beide producten zijn reeds lang bekend bij Spectro.
De 12194 was voor ons een prachtig voorbeeld om optimaal van Heart-profit gebruik te kunnen maken.
Ik kan me dat nog goed herinneren dat de mogelijkheid van halffabrikaten door ons sterk werd toegejuicht.

Maar goed hoe nu verder.

Jouw betoog geeft aan dat je niet kunt garanderen dat de receptuur goed wordt weergegeven als je een halffabrikaat in halffabrikaat hebt.
De zaken wijzigen in een waarschuwing maar wel uitvoeren vind ik niet sterk. want het kan fout gaan.

Ik zal jouw voorstel doorgeven aan Spectro. Daar hoor je nog van.

Echter is het puur een kwestie dat het een printporbleem is of heeft Heart-Profit problemen met het door berekenen.
Want analoog hieraan zit ik te denken aan de overerving tbv MSDS die ook op het laagste niveau is geregeld. Dus dat betekend dat we soms een overerving hebben over meer dan 2 halffabrikaten.
 Huh ?
Dirk-Jan


Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: June 04, 2008, 02:30:14 pm »

Met je 'weergeven' zou je kunnen impliceren dat je het over de print zelf hebt. Daar is niets aan gewijzigd.

Gezien je laatste onderwerp wil ik nu toch even precies weten wat je bedoelt.

IK zie nl. dat jouw print (welke niet is aangepast) óók van alles doet met het afdrukken van onderdelen van halffabrikaten, en dit o.b.v. dezelfde rubrieken doet als die ontwikkeld zijn voor het opnemen van die onderdelen in jouw P.O.

Ofwel, ik wil nu wel eens weten wat er in de PO-regels staat, en wat er op je print staat, en dan hetzelfde voor een oude order (waarin het volgens jou nog wel werkte).

Daarnaast ben ik benieuwd hoe de konstruktie zoals die voor jullie op de print ontwikkeld is bedoeld is. Het ziet er nl. naar uit dat ook dit voor geen meter kan werken, maar ja, voorlopig is er wel iets gemaakt. Dat laatste kan/mag in dit geval wel, omdat als het om de print gaat, het "toch alleen maar voor jullie is", en dus zou er rekening gehouden kunnen worden met jullie specifieke werkwijze.

Los van het feit dat iemand op een specifieke SE print alles wat maar enigzins los en vast zit kan afdrukken conform SE bedenksels, het niet zo mag zijn dat er misbruik wordt gemaakt van andere systeemdelen. Dan kan het nl. resulteren in dat het niet meer werkt als er elders iets wordt aangepast. Vergeet niet dat een op maat gemaakte print zoals deze maatwerk betreft, en ook alle aanpassingen erop geld zullen kosten.

Dus, konkreet voorbeeld:

Ik heb een Recept om produkt in een doos te produceren, hierin moeten 10 schaaltjes.
Vervolgens heb ik een Recept om op een schaaltje te produceren.
Wat ik nu kan doen is dat de P.O. voor de doos het 'schaaltje-recept' overslaat, en direkt de componenten van dat schaaltje opneemt in de PO van de doos.
Als je dan je PO-regels bekijkt, staat daar geen schaal meer in, wel de onderdelen ervan.
Dát is wat nu maar 1 niveau diep kan.

Maar jouw PO print lijkt iets te zeggen als "doorloop het recept maar, en print ook de onderdelen van het halffabrikaat". Leuk zou ik denken, maar die zijn er al in gesubstitueerd.

Kortom, eerst even kenbaar maken wat er op de print van de PO staat en stond, en wat er in de PO-regels staat en stond.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: June 04, 2008, 03:05:42 pm »

Dirk-Jan, even voor alle duidelijkheid:

Het enige wat is aangepast is het Toevoegen van een Produktieorder ! m.b.t. het genereren van de Receptregels.

Verder stop ik er nu even mee. Eerst ben jij aan de beurt met duidelijkheid te verschaffen. Hoe vaker ik je topics lees in de hoop te gaan begrijpen wat je probeert te zeggen, des te meer kom ik tegen wat ook niet klopt, en waarbij het maar weer gissen is naar of jij iets anders bedoelt of toch niet.

Ik heb een print opgevraagd van het recept 12194

Bedoel je nu echt het printen van een Recept of ging het toch om de Produktieorder ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #13 on: June 04, 2008, 03:13:16 pm »

Zie email

DJ
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: June 09, 2008, 07:27:57 am »

Ofwel, ik wil nu wel eens weten wat er in de PO-regels staat, en wat er op je print staat, en dan hetzelfde voor een oude order (waarin het volgens jou nog wel werkte).

Het één heb ik per mail ontvangen. Nu het andere nog.  Wink

Nb: O.b.v. de ontvangen mail zou ik de konklusie kunnen trekken dat bijv. in Recept 12194 het vinkje voor "halffabrikaat in onderdelen J/N" (of i.d.)  niet geplaatst is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.017 seconds with 19 queries.