Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 12:41:03 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Kredietlimiet Debiteur > 100 op waarde '108' zetten per 1 mei (nw verzekeringsjr  (Read 5855 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: March 19, 2008, 11:08:46 am »

In menu 2-2-1 F5 Wijzigen Debiteur geven we de Kredietlimiet in.
Nu willen we graag dat per 1 mei 2008 de kredietlimieten met een waarde groter dan 100 gewijzigd worden in de waarde '108'. Is dit mogelijk en zoja wat kost dit?
Graag incl een logfile van de doorgevoerde wijzigingen.

Kleine toelichting: de limieten met een waarde onder de 100 geven een bepaalde kredietstatus aan. Boven de 100 zijn de werkelijk toegekende kredietlimieten. Om de database zuiver te houden vragen we jaarlijks opnieuw de kredietlimieten aan (per 1 mei omdat dan het nieuwe verzekeringsjaar ingaat). De waarde '108' is gekozen zodat we weten dat deze in 2008 'gereset' zijn.

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 20, 2008, 02:16:57 pm »

Als je een bepaalde "Status" aan je Kredietlimiet wilt geven, behoor je dat met een overeenkomstig veld te doen (c.q. dat aanvragen). We gaan natuurlijk niet iets doorvoeren zoals je bedoelt, wat misbruik ten top impliceert.
Weet je wel dat er allerlei berekeningen, rapportages enz. aanhangen ? (dat *jij* die niet gebruikt maakt niets uit natuurlijk).

Dus als je zo'n "Status" veldje wilt. Nou nee, eigenlijk nog niet, want er zal geen logistieke funktionaliteit aanhangen. Lees : als we dat soort zaken zouden toestaan zou het pakket snel dichtslibben met dat soort zaken.

Maar zie onder ...


* KredietLimiet01.png (12.27 KB, 517x205 - viewed 267 times.)

* KredietLimiet02.png (27.9 KB, 679x463 - viewed 259 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 20, 2008, 03:27:29 pm »

Als je een bepaalde "Status" aan je Kredietlimiet wilt geven, behoor je dat met een overeenkomstig veld te doen (c.q. dat aanvragen).
Heb je helemaal gelijk in. Zou je de oplossing die je aandraagt kunnen maken voor ons?

En komen die andere mooie velden bij een update ook mee (Kamer van Koophandel nr zetten we nu nog in het veld Omschrijving bij de relatiegegevens)?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 21, 2008, 04:45:26 am »

Ik zie nu dat ik het wel heel raar heb opgeschreven. Kan het zelf in elk geval niet volgen.  Stop !

Ik heb geprobeerd te zeggen

a. dat je gegevens niet mag misbruiken (jouw vraag)
b. je dus daar gewoon iets voor behoort aan te vragen
c. maar dat dat in dit geval niet zal worden gehonoreerd (m.n. dat komt niet uit de vref)
d. maar er toch een oplossing is, zie plaatjes.

Is onderdeel van CRM. Die module heb je toevallig wel, maar niet voor lang meer (want op proef).
smile

Dat je die plaatjes niet lijkt te hebben begrepen is iets anders. Dat zijn dus zelf gedefinieerde velden. Kunnen ook worden geprint via de Variabele Layouts.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 21, 2008, 10:59:20 am »

a. dat je gegevens niet mag misbruiken (jouw vraag)
akkoord
Quote
b. je dus daar gewoon iets voor behoort aan te vragen
akkoord
Quote
c. maar dat dat in dit geval niet zal worden gehonoreerd (m.n. dat komt niet uit de vref)
ok
Quote
d. maar er toch een oplossing is, zie plaatjes.
Oh gelukkig! smile
...maar hoe die oplossing werkt snap ik niet  blush1
Bij mij is tabblad 11 dus geblokkeerd - moet ik die openzetten, kun jij dit, moet dit middels een aanpassing?
Welke van de 3 het ook is - het is akkoord, zolangwij maar een krediet limiet status kunnen aangeven.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 26, 2008, 02:42:23 pm »

oops

Zonder dat dit de bedoeling is, blijkt e.e.a. tevens afhankelijk te zijn van de module Profit-ExportDokument. Dit is intussen hersteld, maar je hebt wel een upgrade nodig. sorry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 26, 2008, 02:52:10 pm »

Zul je net zien dat ik gistermiddag een update heb aangevraagd & in Test-omgeving gezet  Mellow

Kan ik straffeloos een nieuwe update aanvragen en de oude in Test overschrijven?
Doe maar niet, ik vraag wel een aparte update aan, lijkt me verstandiger.
« Last Edit: March 27, 2008, 08:07:24 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 09, 2008, 12:10:51 pm »

Ik heb een nieuwe update in Test staan, maar tabblad 11 is nog steeds niet benaderbaar ´grijs´.
Hoe krijg ik die aktief?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #8 on: May 09, 2008, 03:14:35 pm »

Uservariabelen kun je Toevoegen via Hmenu-9-3-9-3 (LOUDRA) F4 (LOUDTV). Daarna kun je ze koppelen aan het bestand LORE middels Shft+F5 igv CRM.

Daarna zul je bij Wijzigen Relatie Hmenu-2-1-1-1-F5 Tabblad aktief hebben en zul je de zojuist Toegevoegde Variabele terug vinden.

In de Test-bestanden heb ik er al eentje voor je aangemaakt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: May 13, 2008, 12:00:21 am »

Ok bedankt - ga ik proberen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: May 14, 2008, 10:45:20 am »

Daarna zul je bij Wijzigen Relatie Hmenu-2-1-1-1-F5 Tabblad aktief hebben en zul je de zojuist Toegevoegde Variabele terug vinden.
Klopt, hij staat erin.

Nu zou het handig zijn wanneer ik dit veld in tabblad 2 van Wijzigen debiteur (2-2-1-F5) kan krijgen, liefst naast het veld 'Kredietlimiet'.

Hoeveel kost dit?


* 2-2-1 F5 Status Kredietlimiet op 2e tabblad toevoegen.png (15.83 KB, 600x500 - viewed 189 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: May 14, 2008, 05:30:34 pm »

Zie mijn eerste post van dit topic Pascal. Doen we niet ...
sorry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: May 15, 2008, 10:47:48 am »

Nee, hij hoeft niet IN het veld Kredietlimiet (daar doel je toch op in je 1e post, dat dat niet mag en kan?), maar alleen dat veld Status Krediet Limiet naast of onder het veld Kredietlimiet wordt weergegeven. Dit is de handigste plaats (wanneer je de kredietlimiet checkt wil je ook graag de status ervan zien, toch?).
De variabele is verder helemaal naar wens, alleen de plek willen we graag anders. Dit maakt voor de werking toch niet uit? Of snap ik het niet helemaal?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 15, 2008, 11:45:04 am »

Aangaande het laatste : ik heb inderdaad het vermoeden dat je het niet helemaal doorhebt;
Het laatste tabblad is bedoeld voor vrij te definiëren velden, en dat kan niet op bijv. tabblad 3. Sorry !

Aangaande het eerste : dat snapte ik wel, maar het gaat er dus om dat niet-logistiek gebruikte velden per sé niet worden opgenomen. Immers, je kunt je voorstellen dat alle klanten bij elkaar dan wel 100 tabbladen weten te kreëren, en daar zat jij zelf niet op te wachten. Maar juist vandaar dat je bij dit soort entiteiten (Artikelen is er ook één) de velden zelf kunt definiëren).

Overigens kunnen deze velden overal (op betreffende plaatsen) worden afgedrukt (Variabele Layouts), lopen ze ook mee in mailing selekties en dergelijke, en is het dus niet zo dat je er helemaal niets mee kunt doen.

Als het nog niet duidelijk is hoor ik het wel weer. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #14 on: May 15, 2008, 05:26:12 pm »

Ok, ik begrijp het nu.
Niet dat ik er heel erg blij van wordt (want het ding staat op een lastige plek en kredietstatussen worden geraadpleegd bij ons, niet geprint). Maar voorlopig laat ik het zoals het is - wanneer ik denk dat het handiger kan (binnen de door jullie gestelde kaders) meld ik me wel weer.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.032 seconds with 21 queries.