Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:09:32 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Kredietlimiet Debiteur > 100 op waarde '108' zetten per 1 mei (nw verzekeringsjr  (Read 5893 times)
0 Members and 9 Guests are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #15 on: May 16, 2008, 09:05:13 am »

Heb je deze dan wel gezien ?


* KredietStatus01.png (18.46 KB, 608x319 - viewed 147 times.)

* KredietStatus02.png (25.11 KB, 726x462 - viewed 136 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #16 on: May 16, 2008, 09:48:13 am »

Vanuit het Relatie Menu CRM zijn de User-Variabelen welke voor een Relatie zijn ingevuld direkt zichtbaar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: May 16, 2008, 10:27:21 am »

Quote
Ok, ik begrijp het nu.

Hahaha, mooi. Ik ook bijna;

We zitten met z'n allen mooi langs elkaar te l*llen hier (ik in elk geval). Als je het topic nog eens doorneemt zie je dat de User Variabelen van de Debiteur en van de Relatie (dat zijn dus separate sets) door elkaar worden behandeld. *Ik* heb het steeds gehad over die van de Debiteur, en wat mij betreft omdat hetgeen je wilt daar thuishoort. Echter, dat behoeft de module ExportDokument, en die heb je (Pascal) denk ik niet.

Ook : Waar Menno reageert op mijn voorgaande post "die kun je terugzien in het Relatie Menu CRM", is dit niet juist als je niet letterlijk leest, want de User Variabelen van de Debiteur kan je daar niet zien; alleen die van de Relatie  (wat Menno dus best wel zegt).
Formeel is het onjuist om de variabele die Pascal wenst bij de Relatie aan te maken, want het kan ook een Leverancier betreffen, en dan slaat dit nergens op.

Dan voor ons zelf :

Een week of 4 terug hebben hier wat veranderingen plaatsgehad, met (dacht ik) o.a. de opname van de funktionaliteit voor het toevoegen van de User Variabelen voor de Relatie (ergens) in het menu Systeembeheer. Ja, ik heb hier zelf enigszins bijgeweest. Echter :
Gezien het bestaan van de User Variabelen bestaan voor Debiteuren, waarbij (mij) pas nu blijkt dat deze anders worden behandeld, komen we erop dat het in consistentie nu nergens meer op lijkt. Ook kun je de User Variabelen van de Relaties niet (meer) Raadplegen als je geen CRM hebt.
Verder, en dat blijkt eigenlijk vandaag pas, kun je de User Variabelen van de Debiteuren alleen gebruiken als je de ExportDokumenten module hebt (dit had moeten worden meeveranderd bij de aanpssingen van 4 weken terug), maar kun je deze nog steeds niet zien vanuit CRM (dit laatste is overigens slecht oplosbaar).

Alles samengevat, een onbedoelde puinhoop.

Aanpassen :

- Manipulatie (RA/TV/WY/VW) van de Relatie User Variabelen op dezelfde wijze als die van de Debiteur (en elimineren uit Systeembeheer) (dit s.v.p. als eerste doen, want met name dat kan Pascal gebruiken);
- Debiteur User Variabelen toestaan bij de module CRM (met handhaving van de ExportDokumenten module restriktie voor het printen op Variabele Layouts).
- In later stadium de Debiteur User Variabelen ook tonen in het CRM scherm.

Aangaande het laatste : merk dus op dat er incionsistentie zal bestaan tussen het behoeven van de CRM module om deze variabelen te kunnen gebruiken, en het vooralsnog aldaar niet kunnen terugzien (n.b.: "vooralsnog" kan lang duren).

Aandachtspunt : mailing selekties en de Debiteur User Variabelen (dient "vooralsnog" (!) te worden gezien als niet daarvoor bedoeld, maar zal uiteindelijk wel moeten worden toegestaan).




Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #18 on: May 28, 2008, 09:07:15 am »

E.e.a. is nu beschikbaar voor de Relatie's zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20262.0 en zal met een volgende Upgrade vanzelf meekomen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.061 seconds with 20 queries.