Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:28:51 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Backorders op vrachtbrief  (Read 6020 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: February 01, 2008, 09:44:50 am »

Bedrijf: HVC

Wij gebruiken sinds een tijdje vrachtbrief met variabele lay-out. Is het op de 1 of andere manier mogelijk dat ook back-orders hierop worden weergegeven, net zoals dat op de pakbon gebeurt?

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 04, 2008, 08:59:08 am »

Lijkt me stug. Een vrachtbrief is een document voor de vervoerder, waarop staat welke goederen hij vervoert. Daar horen geen backorders op.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 04, 2008, 09:01:01 am »

Echt wel ... Als je de Vrachtbrief eerst maar "gedetailleerd" toepast, en e.e.a. verder zoals enkele weken geleden ontwikkeld voor Demis.

Robert ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #3 on: February 04, 2008, 10:05:11 am »

Nee hoor, de Vrachtbrief bevat naar mijn weten geen funktionaliteit om backorders af te drukken.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 04, 2008, 10:37:15 am »

Nou Demis, vertel dān maar waarom jij dat eigenlijk wilt. Ik bedoel, je hebt/hanteert toch helemaal geen Backorders ?

N.b.: Het zal vast wel kunnen worden gemaakt, maar zie in elk geval voor je dat het een ietwat raar verhaal wordt. Ik bedoel, kijk naar jouw "Pakbon"/Vrachtbrief, en vraag je af hoe e.e.a. zou moeten worden opgenomen. Zie ook de Orderreferenties die er denkelijk op staan ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 16, 2008, 10:39:11 am »

Quote
Nou Demis, vertel dān maar waarom jij dat eigenlijk wilt. Ik bedoel, je hebt/hanteert toch helemaal geen Backorders ?
Bij GELDER niet nee, maar bij HVC wel  smile

Het gaat hier ook om bedrijf HVC, waarbij het wel degeljk zo is dat backorders aan de orde zijn. Kijk, bij klanten waarbij wij nu een vrachtbrief printen "vervangen" wij deze vrachtbrief eigenlijk voor de 10 pakbonnen die hij normaal zou krijgen. En omdat op de pakbon ook backorders zichtbaar zijn komt vanzelf de vraag of deze ook op de vrachtbrief kunnen komen. Waarom? Tja, omdat de klant deze nu (met alleen de vrachtbrief) niet meer ziet.

Ik zou niet weten waarom er onder de regels van een individuele order geen regel kan komen met:
In backorder:
De regel met het aantal, verschijning en omschrijving.

Quote
Zie ook de Orderreferenties die er denkelijk op staan ...
Onder iedere order op de vrachtbrief komt de regel met de backorders, dus je ziet direct bij welke order/referentie dit hoort.

PS: wellicht ook straks met de nieuwe functionaliteit rondom rapen middels Scanterminal, dan wil ik aan het einde van de dag ook maar 1 vrachtbrief hoor, ipv 10 pakbonnen  smile
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 18, 2008, 08:58:08 am »

Quote
maar zie in elk geval voor je dat het een ietwat raar verhaal wordt.

Onzin eigenlijk. Ik moet aan de Verzamelfaktuur hebben gedacht. Zoals je beschrijft - er is niets raars aan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 18, 2008, 09:56:37 am »

Zoals je beschrijft - er is niets raars aan.

Ik vind het anders wel raar.  Wink (hetgeen niet inhoudt dat we het maar niet moeten maken).

November vorig jaar informeert Demis naar een "Totaal Pakbon" waarbij ik hem antwoord dat de funktionaliteit waar hij naar op zoek is al bestaat in de vorm van een Vrachtbrief (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19099.0). In de beschrijving van hetgeen hij toen nodig had, was een backorder overigens geen onderwerp, en zou de Vrachtbrief "de job" doen.

Inmiddels begint het er m.i. op te lijken dat er dan wel degelijk een verschil is tussen een zgn. "Verzamel Pakbon" en een "Vrachtbrief", waarbij de 1e een document is voor de Klant, en de laatste een document voor de Vervoerder (zie Helptekst). De Vervoerder heeft een document nodig waarop de goederen staan die hij vervoert; het zou hem een zorg zijn wat hij niet bij zich heeft.

Nb: Zie overigens ook de vraag van Frank van Hofwegen http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19635.0

Op basis van het feit dat niet iedereen beide documenten tegelijk gebruikt danwel mechanismes misbruikt worden om 'het gewenste document eruit te krijgen' lijkt het me dat we ook wel kunnen anticiperen op deze backorders, maar i.i.g. maatwerk. Houd ook rekening met parameters als 'Backorders vermelden op Vrachtbrief J/N' i.v.m. klanten die VO's hebben met 500 regels, en slechts 10 regels uitleveren (en daarna tig A4 met backorders krijgen).


* help.PNG (18.15 KB, 589x285 - viewed 896 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 18, 2008, 11:03:18 am »

Wouter, het nut van jouw post ontgaat mij. Het lijkt zinvoller om net te doen alsof ze er niet is ...
Het zou kunnen zijn dat je het voortschrijdend inzicht van iemand (Demis) niet wilt zien, en verder was het inderdaad (zoals je aangeeft) je eigen voorstel (waar ik het in elk geval mee eens was) en wat je nu onderuit haalt of zo ?
Wat mij betreft vind je de legitimiteit hierin :

In 1993-1994 is dit formeel ontwikkeld en de gedetailleerde Vrachtbrief is expliciet opgezet als zijnde de vrachtbrief en pakbon tegelijk. Hiervoor is destijds nog goedkeuring gegeven door de (betreffende) vervoerder(s). Dat daar dan ook nog Backorder info op zou komen te staan lijkt me wel erg krom worden (voor de vervoerder), MAAR, niemand zegt dat je die vrachtbrief ook als vrachtbrief moet gebruiken. Ofwel, waar ze tegelijk is voor pakbon en vrachtbrief, mag je de laatste natuurlijk ook weer vervangen door een echte vrachtbrief (geen idee hoe trouwens, want er wordt er vast wel maar één tegelijk automatisch geprint nu yes).

scratching

Quote
Houd ook rekening met parameters als 'Backorders vermelden op Vrachtbrief J/N' i.v.m. klanten die VO's hebben met 500 regels, en slechts 10 regels uitleveren (en daarna tig A4 met backorders krijgen).

Nou en ? of "ze" hadden dat al via de normale pakbon, of ze hadden het niet en zitten dit uit (wat uiteraard zal kunnen), of ze hadden het wel en zillen het nu toch niet en zetten het uit.
Dus ook deze ontgaat mij (mits het maar geen dokument voor de vervoerder is, zie boven).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 06, 2008, 03:50:29 pm »

Is hier al meer nieuws over?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.027 seconds with 20 queries.